Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan draait langzamer in winxp

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hallon mensen hier weer een wazige vraag,

Als ik mijn pc opstart, en deze nog bezig is met de POST, draait mijn fan op zo'n 5400 RPM maar zogauw hij in windows xp komt zakty het toerental naar de 3500 RPM ik heb speedfan 4.11 maar der is niets aan te regelen, nu vraag ik mij af waar het dan aan kan liggen!?

Iemand een idee? _/-\o_

discogs

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Is het een losse fan? Of de fan in de voeding?

Want ik heb een Sound Killer in me voeding, dat is een temp. geschakelde voeding... die de eerste paar seconden op volledige snelheid draait, en daarna afhankelijk van de temp. gaat draaien ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om welke fan gaat het ? Er zijn genoeg systemen die bij de POST de fans op volledige snelheid laten draaien, maar vervolgens het toerental flink omlaag brengen om het geluid van het systeem te reduceren. Vervolgens, wanneer de temperatuur in het systeem stijgt, zal het toerental geleidelijk weer omhoog gaan om de warme lucht af te voeren. Dit is dan gewoon een fan die temperatuur geregeld is.

Ik zit hier op het ogenblik achter een IBM Netvista als je dit werkstation aanzet dan hoor je heel even de case fan flink draaien om vervolgens in een lager toerental terug te vallen en wordt het muis stil ;) totdat het systeem warm wordt en dan begint de fan weer op een hogere toerental zijn werk te doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
kayaks doen dit ook, zolang de temperatuur laag genoeg is, hoeft ie ook niet harder te draaien, stijgt de temperatuur, gaat ie harder.

/edit: of zakt je 12v lijn gewoon gigantisch in op en bepaald punt (lijkt me sterk, maar toch)

[ Voor 27% gewijzigd door LiquidSmoke op 10-03-2004 10:19 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Welke moederbord heb je? Om welka fan gaat het? Chassis, cpu, psu? Iets meer informatie is welkom.

• loewie1984
  • Nu online
Ik heb een ASUS Av7333 met via chipset KT333

De fan is een cpu cooler op mijn amd2200+

discogs

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

dan heb je asus Qfan aan staan in bios, die regelt 'm automatisch
als je cpu heter wordt gaat ie waarschijnlijk weer harder

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

• loewie1984
  • Nu online
8)7 Ik moet me schamen QFAN staat inderdaad aan dus dit topic kan dicht

bedankt voor de snelle reactie in ieder geval

discogs

Verwijderd

Waarom zou je dat uitzetten? Helpt toch bij het beperken van het geluid? Check die link

• loewie1984
  • Nu online
Dat weet ik wel, maar ik heb zo liggen kloten om een fatsoenlijke fan erop te krijgen, ik had dus eerst een Cooler master aero 7 met koperen heatsink, en die fan is naar de hemel gegaan, dus moest ik een passende 7x7 cm fan vinden, nergens dus met fatsoenlijk toerental.. dus toen een nieuwe fan gekocht maar daar zat een of ander koelblok bij dat niet echt geweldig koelde dus heb ik die fan erop gemod met een beetje handenarbeiden, alleen toen koelde die dus niet optimaal en wilde ik weten of er verschil in zat als ik hem volle toeren liet lopen...

NIET DUS!!! en nu staat ie weer aan maar toch bedankt

discogs

Pagina: 1