Toon posts:

Vcd geeft 4:3 en is gebrand op 16:9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een perfecte vcd gemaakt van een avi, op de pc geeft hij gewoon breedbeeld weer, maar als ik hem in mijn dvd-speler doe, dan krijg ik het volledige beeld, 4:3 dus.
Ik heb op mijn dvd-speler geprobeerd het formaat te wijzigen in 16:9, dat werkt niet, overigens vervormt het beeld dan ook helemaal (logisch want we hebben geen breedbeeld tv).
Ik heb een Philips-625 dvd-speler

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 10:11 ]

Verwijderd

ik heb dat ook wel ns gehad, en de enige oplossing die ik ken is het hercoderen van de originele .avi in virtual dub, maar dat met een zwarte balk boven en onder, zodat de file 4:3 is, maar de film zelf 16:9

mischien kan dat makkelijker, ik ben daar niet zo in thuis

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt mij een kwestie van je mpeg beter maken. Met Tmpgenc kan je bijvoorbeeld allerlei uitvoerformaten instellen, zodat het uiteindelijke resultaat gewoon goed werkt op je pc, maar ook op tv, of het nou 4:3 of 16:9 is. Een kwestie van proberen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt gewoon goed op de pc, dus waarom niet op de tv?
Ik gebruik trouwens mainconcept ipv tmpgnc omdat die hier niet werkt, ja werkt wel maar veeeel te grote uitvoer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gisteren nog eens geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar, op de pc is het gewoon normaal breedbeeld en als ik hem dan op de tv bekijk dan krijg ik 4:3 beeld.

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:34
Heb je je dvd speler wel zo ingesteld dat ie op 16:9 af moet spelen ipv 4:3?

www.nanon.nl

Verwijderd

Topicstarter
Twilight schreef op 11 maart 2004 @ 16:25:
Heb je je dvd speler wel zo ingesteld dat ie op 16:9 af moet spelen ipv 4:3?
Je kunt alleen instellen of je tv 16:9 of 4:3 is, en dat heb ik beide geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
VCD is altijd 4:3, maar je kunt natuurlijk zwarte balken coderen. Jij hebt waarschijnlijk een anamorphe VCD gemaakt, maar dat is eigenlijk niet 'officiëel'.
Bij een breedbeeld TV zet je je TV op de 'breedbeeld' stand (die het 4:3 beeld ècht oprekt, in de breedte; niet inzoomd in hoogte en breedte). Op een 4:3 TV (zoals Draak heeft) zet je je TV op de 16:9 stand, die het beeld indrukt in de hoogte (je TV maakt de zwarte balken). Als je geen 16:9 stand op je TV hebt dan zul je inderdaad de VCD opnieuw moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd niet voor vcd gekozen maar MPEG1.
Als ik 16:9 kies dan krijg ik geen zwarte balken, maar heeft hij hem nu uitgerekt dan in de hoogte of zie ik de zijkanten niet (een gedeelte ervan)?

Verwijderd

Topicstarter
Kick
Pagina: 1