Toon posts:

[Access 2000] Grote bestanden in het profiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand bij mij op het werk heeft het probleem dat als hij binnen Access werkt, het programma regelmatig vrij grote bestanden rechtstreeks in het profiel dumpt. Ik heb al gekeken bij de opties van Access of ik daar misschien een ander path kan instellen, maar dit kon ik niet vinden. Ook op de GoT search heb ik hier niks over kunnen vinden. Omdat de profielen hier op het werk maar maximaal 5 MB mogen zijn, lopen deze op deze manier dus al snel vol. Een naam van zo'n bestand is acwzusr.mdt. Ook als ik zoek op deze naam, vind ik niks. De gebruiker werkt onder Windows 2000 en Access 2000. Bij het zoeken in de history van de nieuwsgroepen kwam ik dit probleem wel vaak tegen, alleen lijkt niemand hier een oplossing voor te hebben. Jullie wel? Bedankt alvast voor de antwoorden!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik dit topic maar eens een lekkere schop omhoog geven. Iemand??????

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar weer een trap :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou, toch maar eens reageren dan.

Wat voor grote bestanden worden er in het profiel gedumpt? Volgens mij maakt een access database niet uit zichzelf nog een paar bestanden aan, alleen een lockfile van <1 kb. Verder kan de database zelf wat groeien door het toevoegen van data en het uitvoeren van queries. Met de optie 'comprimeren en herstellen' in het 'extra' menu kan je het bestand dan meestal wel weer wat kleiner maken.

Het bestand acwzusr.mdt is volgens mij een soort systeembestand van access waar wat gegevens van wizards in staan. Dat bestand zou alleen niet in je profiel terecht moeten komen maar in de installatie dir van Access. (bij mij te vinden op C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11). Heb je iets vreemds gedaan met de installatie van office?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 17 maart 2004 @ 00:20:
Nou, toch maar eens reageren dan.
Eindelijk :)
Wat voor grote bestanden worden er in het profiel gedumpt? Volgens mij maakt een access database niet uit zichzelf nog een paar bestanden aan, alleen een lockfile van <1 kb. Verder kan de database zelf wat groeien door het toevoegen van data en het uitvoeren van queries. Met de optie 'comprimeren en herstellen' in het 'extra' menu kan je het bestand dan meestal wel weer wat kleiner maken.
Ik weet niet welke bestanden allemaal, heb het alleen maar gehoord van de gebruiker, had alleen maar de bestandsnaam gekregen die ik al gaf. Maar dat over die optie "comprimeren en herstellen", dat ga ik eens proberen.
Het bestand acwzusr.mdt is volgens mij een soort systeembestand van access waar wat gegevens van wizards in staan. Dat bestand zou alleen niet in je profiel terecht moeten komen maar in de installatie dir van Access. (bij mij te vinden op C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11). Heb je iets vreemds gedaan met de installatie van office?
Hmm, ik ben niet degene die dat systeem heeft geinstalleerd, maar ik zou de installatie van Office weleens opnieuw uit kunnen voeren. Misschien dat dat helpt.

Iemand anders nog iets?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders die misschien nog wat tips/ideeën heeft?
Pagina: 1