[XP] GPU in apparaatbeheer uitgeschakelt>>zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Goed als eerste mijn beschrijving van het probleem.

Ik heb een PC hier waarvan de videokaart in apparaatbeheer is uitgeschakeld. Nu heeft Windows XP geen beeld meer als hij is opgestart ( vanaf het moment als het bootlogo verdwijnt)

Wat heb ik gedaan, de search gebruikt. Hier zijn 3 goede hits gevonden.
Wat ik hiervan heb uitgeprobeerd is:

• Andere videokaart uitgeprobeerd.
• PCI videokaart geprobeerd
• Veilige modus opgestart
• VGA modus opgestart
• HDD in ander systeem gehangen
• Daar ook veilige modus gestart

Niks lijkt te werken. In de search bevelen ze mij ook nog aan om via remote beheer de pc te benaderen, alleen dat werkt niet echt, want ik kan compleet niks zien. Het is een pc van iemand anders dus ik weet niet of ik gelijk doorstart of eerst een gebruiker moet kiezen.
Er staat Windows XP Home edition op.

Hopelijk hebben andere mensen nog wat creatieve oplossingen?

Ik hoor ze graag.

w00t

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In veilige modus krijg je ook geen beeld? Zo nee, dan zou je kunnen proberen te booten vanaf de winXP cd, en mogelijk valt er op die manier iets te fixen dmv. repairfunctie (beetje 50-50 kans: soms wordt het alleen maar erger).

Kun je wel in veilige modus wat bekijken, zoek dan eens in het register via start/uitvoeren/regedit
En kijk wat er allemaal opgestart wordt in de sleutels HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en \Runonce
Kan best zijn dat er een halfgare VGA driver of ander progje voor problemen zorgt.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:35
Iva_Bigone schreef op 10 maart 2004 @ 09:46:
In veilige modus krijg je ook geen beeld? Zo nee, dan zou je kunnen proberen te booten vanaf de winXP cd, en mogelijk valt er op die manier iets te fixen dmv. repairfunctie (beetje 50-50 kans: soms wordt het alleen maar erger).

Kun je wel in veilige modus wat bekijken, zoek dan eens in het register via start/uitvoeren/regedit
En kijk wat er allemaal opgestart wordt in de sleutels HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en \Runonce
Kan best zijn dat er een halfgare VGA driver of ander progje voor problemen zorgt.
een vga driver wordt nooit vanuit bovenstaande registersleutel op gestart.

Als het goed is kan TS gewoon in veilige modus opstarten

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• FireStarter
De TS kan niet in veilige modus opstarten. Dat kan hij wel, alleen heeft hij nog geen beeld :+ .

Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd. Het stomme is dat het meer mensen is overkomen, alleen een echte oplossing lijkt er niet tezijn.

Misschien moet windows eerst opnieuw opgestart worden voordat de wijzingen worden door gevoerd. Ik heb al met een indentiek systeem geprobeerd via het keyboard de vgakaart in te schakelen alleen dat werkt ook niet. Wie weet krijg je allemaal meldingen tussendoor, who knows...

Dit is nogal lastig en ik heb er al veel tijd in gestoken alleen het wil niet werken.

Is toch belachelijk, alleen omdat windows de vgakaart heeft uitgeschakeld zou je een systeem opnieuw moeten gaan installeren. Het lijkt me dat er wel een oplossing moet zijn, maar welke.... :?

w00t

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Helaas heb je XP-Home edition want anders had je misschien via het netwerk met Remote Desktop connection iets kunnen doen.

Verder kan je met Computer Management (bij "My Computer" rechts klikken en dan voor manage kiezen) ook een verbinding maken met een andere computer... maar of dit werkt ??

• FireStarter
Het probleem is opgelost, een collega heeft het binnen 10 minuten opgelost :) .

w00t

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 10:23
Hoe dan?

Is misschien wel zo handig om dat dan ook even te posten. Mochten er meer mensen zijn met dit probleem gaan die zoeken; komen ze dit topic tegen, maar dan nog steeds zonder oplossing.

• FireStarter
Je moet met een bootable cd het register terug kopieeren. Hetzelfde als wat je met syssteem helstel doet, alleen dan handmatig.

w00t

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grolsch schreef op 10 maart 2004 @ 09:51:
een vga driver wordt nooit vanuit bovenstaande registersleutel op gestart.
Ik doelde meer op dingen als Nvidia-, matrox-, S3-, 3dfx tools etc., die ook wel het 1 en ander kunnen verpesten bij het opstarten ("driver" was een beetje ongelukkig uitgedrukt)
Pagina: 1