Toon posts:

[Ervaringen] Plextor PX-712A

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/english/images/products/PX712A.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/english/images/products/PX712Ablack.jpg
nou hier is weer de nieuwe beauty van plextor. een 12x dvd+r brander
das 5 min voor een dvd+r?

Leading Edge Performance

Plextor, one of the leading companies for the development and production of CD-ROM drives, CD-Recorders and CD-ReWriters is expanding its range with its second Dual Format drive: PX-712A, which writes DVD's at 12-speed, rewrites at 4-speed using the DVD plus format. With the DVD minus format, this drive writes at 8x and rewrites at 4x.
The PX-712A reads DVD-ROMs at 16x.

The PX-712A comes in internal version with a Tray load mechanism.
The Retail package includes: PX-712A (DVD Recorder), E-IDE (ATAPI) cable, Plextor CD/DVD Utility Software (PlexTools Professional), Nero 5.5 and InCD recording software, Pinnacle Studio 9 software, PowerDVD software, 16-language manual.

The PX-712A is supported by a unique two-year On-Site Collect & Return** guarantee by Plextor, by which any inconveniences resulting from a defect are reduced to a minimum. The firmware is stored in FlashROM which makes it possible to quickly and easily upgrade to the latest version. CD TEXT is also completely supported.

With the PX-712A, the user has a perfect all-in-one product for creating own home videos, back-ups, composition of photograph collections, saving music...

PX-712A Benefits

Writing DVD+R: 12x
DVD-R: 8x
CD-R: 48x
Rewriting DVD+RW: 4x
DVD-RW: 4x
CD-RW: 24x
Reading DVD-ROM: 16x
CD-ROM: 48x
Buffer Underrun Proof Technology: Stops buffer underrun errors
GigaRec Technology
SecuRec Technology
Silent Mode
Q-Check
VariRec Technology
PoweRec Technology (Plextor Optimised Writing Error Reduction Control)
Supports Lossless Linking (DVD+R/RW)
Zero Link (DVD-R/RW)
Supports Background Formatting
Access Time <100 ms for CD; 150 ms for DVD
8MB Buffer
E-IDE (ATAPI) interface
PC Compatibility:
Pentium III 700Mhz or higher
128MB Memory
1GB of free disk space
Compatible with:
Windows 98 SE, Windows Me, Windows 2000, Windows XP
MultiRead Compatible
Supports SPDIF (Digital Audio Output)
High Quality Digital Audio Extraction
A black tray, to reduce the jitter and to increase the quality of the burned CD
Two year* full-warranty (parts, labor and replacement) with On-Site Collect & Return** service
Compatible formats: CD (Read/Write)
CD-DA, CD-Extra, CD-ROM Mode-1, CD-ROM Mode-2, CD-ROM XA, Photo-CD, Video-CD, Multisession, CD TEXT, CD-I, CD+G, Mixed CD
CD-R/RW (Write)
Track at Once, Disc at Once, Packet Write (variable and fixed), Multisession, Session at Once, CD-MRW (Mt. Rainier) DVD (Read/Write)
DVD-ROM, DVD-Video, Multiborder, Multisession, DVD+VR, DVD-VR
DVD+R/RW (Write)
DVD+R:Disc at Once, Multisession, Incremental Recording
DVD+RW: Sequential Write, Random Access Write
DVD-R/RW (Write)
DVD-R: Disc at Once, Multiborder recording, Incremental recording
DVD-RW: Disc at Once, Multiborder recording, Incremental recording, Restricted Overwriting, DRT-DM

Wide CD-R and CD-RW media compatibility
Wide range DVD+R/RW media compatibility
Includes PlexTools Professional

Specifications PX-712A
CD DVD
Disc
Usable Formats Write ReWrite Read Play Write ReWrite Read Play
-- CD-DA * * * *
-- CD-ROM * * *
-- CD-ROM + CD-DA * * * *
-- CD-ROM XA * * *
-- CD-I * * *
-- PHOTO-CD * * *
-- VIDEO-CD * * *
-- CD-Extra * * * *
-- CD-TEXT * * *
-- MULTISESSION * * * *
-- DVD-ROM * * *
-- DVD-VIDEO * * * *
-- CD+G * * *

Writing Modes Track at once
Session at once
Disc at once Disc at once
Multisession Multisession (only for DVD+R)
Packet writing Packet writing
Random Access Write
Sequential Write

Media list link
VariRec
PoweRec Explanation link
Buffer Underrun Proof Technology
Lossless Linking
Zero Linking

Performance
Data Transfer Rate
-- Burst (UDMA/33) 33MB/s
-- Write DVD+R DVD-R CD-R
12x: 16.620KB/s (PCAV) 6-8x: 8.310-11.080KB/s (PCAV) 48x: 7.200KB/s (PCAV)
6-8x: 8.310-11.080KB/s (PCAV) 6x: 8.310KB/s (CLV) 32x: 4.800KB/s (PCAV)
6x: 8.310KB/s (CLV) 4x: 5.540KB/s (CLV) 16x: 2.400KB/s (CLV)
4x: 5.540KB/s (CLV) 2x: 2.770KB/s (CLV) 8x: 1.200KB/s (CLV)
2.4x: 3.324KB/s (CLV) 4x: 600KB/s (CLV)
-- ReWrite DVD+RW DVD-RW CD-RW
4x: 5.540KB/s (CLV) 4x: 5.540KB/s (CLV) 24x: 3.600KB/s (PCAV)
2.4x: 3.324KB/s (CLV) 2x: 2.770KB/s (CLV) 10x: 1.500KB/s (CLV)
1x: 1.385KB/s (CLV) 4x: 600KB/s (CLV)
-- Read DVD-ROM CD-ROM
6-16x CAV 20-48x CAV
5-12x CAV 17-40x CAV
3-8x CAV 14-32x CAV
2-5x CAV 10-24x CAV
2x CLV 8x CLV
4x CLV
Access Time <100ms (CD) <150ms (DVD)
Data Buffer 8MB
Error Rate Mode1: less than 10-12bits
Mode2: less than 10-9bits

Front Panel
Eject Auto Eject/Manual Emergency
Disc Loading Tray, Auto load/auto eject
Headphone Jack Stereo mini-jack, 0.7V at 100 Ohms

Rear Panel
Power Supply DC +5V and DC +12V
Audio Connector Rear: Analog output
Rear: Digital SPDIF output

Dimensions & Weight
Dimensions 146 x 41,3 x 190 mm
Weight 1 kg

Reliability
MTBF 60.000 POH
Tray Loading Eject 50.000 times
Warranty 2 year *
Service On-Site Collect&Return Service **

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 09:44 . Reden: typo ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42

-ET-

Phone Home

ziet er goed uit. Maar wat moet hij kosten?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik helaas nog niet kunnen achterhalen:( maar denk nie meer dan 300 euri.

Verwijderd

rond de 215 €

zie hier :)
http://www.hardware.info/nieuws.php#2761

Verwijderd

Lijkt een beetje op mijn708a . . . zou de flash van 708a naar 712 misschien werken ? Maw is het binnenste van de drives misschien gelijk cq. compatible 8)

Verwijderd

Topicstarter
kep liever dan een dual layer firmware update dan die 12x:) die 8 of 6 min maakt ook nie echt uit dan hehehehe.. liever dan 8.5 gigs op een schijf persen:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:43:
kep liever dan een dual layer firmware update dan die 12x:) die 8 of 6 min maakt ook nie echt uit dan hehehehe.. liever dan 8.5 gigs op een schijf persen:)
Ik zou dat zelf ook willen maar ze hebben zelf al aangekondigd dat dat niet aan de orde is. En de firmware van deze is inmiddels wèl verkrijgbaar, dus die mod kan nu al.

En als later toch een dual layer komt, kan je die er weer in flashen. Dus what the point van jou argument dan, elke "gratis"verbetering is toch mooi of niet soms ?

Verwijderd

Topicstarter
gratis en goedwerkend dan he;) maar jah je hebt gelijk hehe.. laat de mods maar komen.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12 22:36

t3q

Say yes to teq

Ik was nog op zoek naar een dvd-brander. Wanneer komt ie uit? Mooi ding en past mooi bij mijn kast :)

Life goes as it goes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 10:12:
gratis en goedwerkend dan he;) maar jah je hebt gelijk hehe.. laat de mods maar komen.
Oke lets try this @ home than !!

Goed:
1) een versie leechen van de laatste voor de 708A (binair/zip)
2) Een versie leechen van de laatste voor de 712A (binair/zip)
3) Een goed progsel waarmee je evt. "geforceerd" kan flashen
4) En proberen maar.

Maar, ik kan nog geen bios vinden van de 712A. Daarnaast moet ik nog een goed werkend flas-progsle hebben. Als ik beid heb wil ik het best ff proberen vrijdag avond.

Misschien dat iemand hier op dit forum er ergens een bios en een goed flash-progsel kan vinden cq. links oid plaatsen ?

edit:
Enne, voordat ik een beetje te enthousiast wordt, er moet ook nog even naar het loopwerk e.d. gekeken worden (en vergeleken worden met de 708A natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 10:30 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:43:
Dual Kan niet is hoax ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
:X
gaat snel die snelheidsvorderingen om DVD's te fikken, en net nu ik op het punt stond om een PX-708A aan te schaffen :P
ik denk dat de verhoogde snelheid bij DVD-R en DVD-RW wel prettig is, maar die 12x een beetje overbodig. ik denk dat we meer zullen hebben aan dual layer branders maar dat zal ook nog wel ff op zich laten wachten en wat meer gaan kosten :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:27
Lekker is dat.. net twee weken geleden de PX-708A gekocht voor € 219,-

Verwijderd

ze hebben blijkbaar de buffer weer verviervoudigd om 12x een beetje fatsoenlijk aan te kunnen.
Zou hem haast nog kopen ook ipv mn huidige 708A :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 22:45
708a had toch ook 8mb dacht ik?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
Nee de PX708a heeft meer 2 mb aan boord wel jammer...

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Crash-Override schreef op 10 maart 2004 @ 11:51:
:X
gaat snel die snelheidsvorderingen om DVD's te fikken, en net nu ik op het punt stond om een PX-708A aan te schaffen :P
ik denk dat de verhoogde snelheid bij DVD-R en DVD-RW wel prettig is, maar die 12x een beetje overbodig. ik denk dat we meer zullen hebben aan dual layer branders maar dat zal ook nog wel ff op zich laten wachten en wat meer gaan kosten :)
Ik was ook net van plan om zo een te kopen, maar nu lees ik hier van die dual-layers...
Enig idee wanneer deze gaan worden geïntroduceerd? (ev. prijs?)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10 15:52

Zhadum

Folding & Einstein@home

ik dacht in het 2de kwartal van dit jaar...voor de zomer moeten ze wel zijn hoop ik :)

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oude Plextor drives zullen niet over te flashen zijn of ze moeten een heeeele domme fout maken. Plextor doet dit express, Plextor staat bekend om kwaliteit en een overflashbare drive zou dit imago goed kunnen vergallen. Elke drive die Plextor released word uitermate veel getest, de Lite-On drives worden voornamelijk door de kopers getest. Van een Plextor drive mag je dan ook veel meer verwachten. Door dit imago en de test procedures waarbij alle hardware ook geoptimaliseerd word voor de snelheden is overclocken zo'n beetje out of the question.

Wat wel mogelijk is is dat Plextor een firmware released die dual layer kan of hogere snelheden DVD-R. Dit omdat ze hiermee rekening kunnen houden in het huidige hardware design (b.v. deze nieuwe zou dual layer ready kunnen zijn) en dit zouden kunnen implementeren zolang het binnen de standaarden valt. (Plextor zegt zelf alleen de standaarden te ondersteunen).

Ook heeft deze nieuwe drive een 8 MB buffer voorgaande drives niet (die hadden 2 MB).

[ Voor 6% gewijzigd door Snikker op 10-03-2004 17:29 ]

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:26

DaWaN

'r you wicked ??

Flashen kan niet:
Deze heeft meer cache, en de PX-708A kwam VOOR de release van de PX-712A, als je naar de overclockbare Lite-On's kijkt, dan zie je dat die drives tegelijk met het grote broertje wordt geïntroduceert -> Maar de PX-708A is er al lang dus is anders gebouwd :+

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

CDFreaks heeft het over een prijsje van €179 :)

http://www.cdfreaks.com/news/9272

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Phantom schreef op 10 maart 2004 @ 14:18:
Lekker is dat.. net twee weken geleden de PX-708A gekocht voor € 219,-
Als je zo denkt, kan je wel aan de gang blijven.
Trouwens, 219 is niet goedkoop. Ze waren 2 weken geleden al voor minder te krijgen. :+

Als je trouwens dit forum er op na leest, zie ik geen reden om een Plextor te kopen in plaats van bijv. een NEC-2500. Alle DVD branders hebben momenteel wel een-of-ander probleem of een-of-andere tekortkoming.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Ik zit nog met een aantal vraagjes..misschien weten jullie er wel een antwoord op.

Zijn film dvd's (zoals je ze in de winkel koopt) dual layer dvd's?

Kunnen dual layer dvd's in alle dvd spelers afgespeeld worden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 22:45
SAiKO schreef op 11 maart 2004 @ 03:38:
Ik zit nog met een aantal vraagjes..misschien weten jullie er wel een antwoord op.

Zijn film dvd's (zoals je ze in de winkel koopt) dual layer dvd's?
Meestal wel.
Kunnen dual layer dvd's in alle dvd spelers afgespeeld worden?
Ja

Verwijderd

Ze hebben het over $225,- dus het zit er dik in dat ie de maanden na de introductie dezelfde prijs, maar dan in euro's heeft.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:06:
[...]

Ze hebben het over $225,- dus het zit er dik in dat ie de maanden na de introductie dezelfde prijs, maar dan in euro's heeft.
Waar lees je dat :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

de $225 is dus voor de native? SerialATA brander.
dankzij BTW, invoerrechten enzovoorts mag je ervanuit gaan dat wat de VS 1 dollar kost hier 1 euro kost.

Verwijderd

Topicstarter
dan doe je het echt verkeerd heheh.. ik laat dingen vanuit de vs eerst naar familie sturen en die sturen het onder het motto sporting goods.. en dan kan je voor ruggen aan dingen laten versturen zonder dat de douane het open trekt:)
en alles onder de 60$ hoef je nix over te betalen als je dat importeert.

• FastBunny
  • Laatst online: 12:28

FastBunny

Give it the Works !

gill schreef op 10 maart 2004 @ 15:24:
[...]

Ik was ook net van plan om zo een te kopen, maar nu lees ik hier van die dual-layers...
Enig idee wanneer deze gaan worden geïntroduceerd? (ev. prijs?)
Ze werden vanaf de zomer verwacht, maar dat kan altijd nog later worden. Verder zijn dual-layers leuk, maar kunnen dual-layer dvd's alleen op 2.4 speed branden, dat is dus 1 uur ! Dan heb ik liever 2 schijfjes die ik op 8x brand wat ook nog eens goedkoper is, aangezien dual-layer schijfjes ongetwijfeld een veelvoud van normale single-layer schijfjes zullen gaan kosten.

Persoonlijk snap ik niet waarom zoveel mensen persee wachten op dual-layer, je kunt beter nu een simpele nec ofzo kopen en dan volgend jaar als de techniek beter is en het wat sneller kan, en de media een stuk goedkoper zal zijn pas over te stappen naar een dual-layer als je persee dvd9 zonder shrinken wilt kopieren :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Laatst online: 12:28

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 05:36:
de $225 is dus voor de native? SerialATA brander.
dankzij BTW, invoerrechten enzovoorts mag je ervanuit gaan dat wat de VS 1 dollar kost hier 1 euro kost.
In de review staat dat die geplant is voor later dit jaar :) De huidige is nog met een Ultra ATA33 aansluiting :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Sorry, verkeerd gelezen |:( Maar die $225,- is dus inderdaad voor de later te verschijnen s-ata variant (die ik dus echt wel wil hebben als die uit is :9~).
De ATA variant verschijnt dus voor een "recommended price" van €179,- ex btw. Wat inclusief btw dus nog ~€213,- is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 10:37 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik krijg dit ding dus waarschijnlijk deze week binnen, zijn er mensen die intresse hebben naar mijn bevindingen?

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-12 18:40
Ben inmiddels trotse bezitter van een PX-712A, mijn 1e bevindingen:

- looks: zijn gewoon goed en degelijk
- geluid: tijdens branden is echt minimaal, zelfs met het openen van de lade maakt hij gewoon geen herrie
- schrijven cd-r/cd-rw gaat perfect: na mijn PX 40x16x10 brander is dit echt een vooruitgang
- schrijven dvd-r/dvd-rw/dvd+r/dvd+rw: zelfs 4x (dvd-r) media op 8x - 12x gaat gewoon zonder problemen
- clonen cq kopieren: kopiert echt alles wat op de cd/dvd staat inclusief de methodes die vaak kopieren belemmeren

kortweg, na het aantal dagen wat ik hem gebruikt heb (3) straalt hij gewoon echt de Plextor kwaliteit uit

Verwijderd

orbit_ph schreef op 18 juni 2004 @ 15:37:
Ben inmiddels trotse bezitter van een PX-712A, mijn 1e bevindingen:

- looks: zijn gewoon goed en degelijk
- geluid: tijdens branden is echt minimaal, zelfs met het openen van de lade maakt hij gewoon geen herrie
- schrijven cd-r/cd-rw gaat perfect: na mijn PX 40x16x10 brander is dit echt een vooruitgang
- schrijven dvd-r/dvd-rw/dvd+r/dvd+rw: zelfs 4x (dvd-r) media op 8x - 12x gaat gewoon zonder problemen
- clonen cq kopieren: kopiert echt alles wat op de cd/dvd staat inclusief de methodes die vaak kopieren belemmeren

kortweg, na het aantal dagen wat ik hem gebruikt heb (3) straalt hij gewoon echt de Plextor kwaliteit uit
Ben zelf ook heel erg geinteresseerd in deze plextor brander,ik had echter gelezen dat deze brander geen booktype setting ondersteund,krijg je dan geen problemen met afspelen van zelfgebrande dvd's in je oude dvd standalone speler?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De DVD's die ik tot nu toe gebrand heb met deze drive spelen overal dus...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:00

The_Scarabial

MTB for life!

Ik had nog nooit, iets van Plextor gehad, maar gebruik deze brander nu een paar dagen, en het is echt een juweeltje, brand alles op 12x zelfs 4x media, en het werkt overal. absoluut 1 van de beste aankopen van mij :*)

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25
Ik heb een vraagje, niet specifiek over deze brander, maar wil hem mogelijk wel kopen.

Hoe zit het met dual layer dvd's kopiëren naar een single layer dvd? Is de kwaliteit van de hoofdfilm dan nog wel goed (lees, geen echt zichtbaar kwaliteitsverlies) en kan je nog een menu op de dvd plaatsen?

En weet iemand mogelijk wanneer Plextor met een dual layer dvd brander uit gaat komen? Ik las daarnet in Computer Totaal dat die al uit moet zijn maar ik kan er niks over vinden online.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:41

DDX

iemand ervaring met welke media op 12 speed te branden is ?
heb nml 8spd verbatim gekocht maar die doen dus maar max 8spd :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 11:49

Millennium

Bug free !!!

DDX schreef op 05 augustus 2004 @ 16:57:
iemand ervaring met welke media op 12 speed te branden is ?
heb nml 8spd verbatim gekocht maar die doen dus maar max 8spd :(
Dit is bijna een UTFS vraag :). Als je ff rond kijkt op de site van Plextor vind je daar een lijst van compatible media voor de PX-712A (http://www.plextor.be/tec...?choice=Supported%20media). Hier staan ook de MAX schrijfsnelheden van verschillende media bij.
Ook had je waarschijnlijk via google wel op het volgende topic kunnen uitkomen http://www.cdrinfo.com/Se...r+PX-712A+updated&index=9. Hier staan 3 media codes die fikken op 12 speed, namelijk:
Plextor 8X YUDEN000T02
Ricoh 8X RICOHJPNR02
Maxell 8X MAXELL 002

Vervolgens is het kunst om zo goedkoop mogelijk 1 van deze media codes binnen te krijgen.

Tip: DDVD.info levert Platinums 8X (mediacode: RICOHJPNR02), heb er zelf 50 hier liggen, en die fikken prima op 12x ;)

Rampen bak 2004

Pagina: 1