Toon posts:

athlon 2000xp oc-en

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mense,

Kheb nu al weer een tijdje een athlon 2000xp maar kan da kreng totaal niet oc-en.

Zodra ik z'n FSB ook maar iets hoger zet gaat die compleet over de zeik... Naar aopen site geweest, daar gekeken en daar staat dat de 1600+ zelfs hogere fsb aan kan...zie link>>>http://english.aopen.com.tw/tech/report/overclk/mb/aK77-8XN_0.htm<<< mijn fsb draait nu dus maar op 133 met multiplier van 12,5 (standaard) :'(

Specs:

Athlon 2000xp
Ak77-8xn moederbord.
512Mb Ram.
1 dvd-rom
1 cd fikker 52x
350watt voeding
overige:/
Sapphire 9800 pro 128 mb
Creative 5.1 Player Geluidskaart

en een hoop koeling natuurlijk.....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:04
je ts is niet echt goed, je bent onduidelijk

wat voor 2000xp ? (palo of tbred a/b)
wat voor mem?
gebruikte voltages?
FAQ gelezen ?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het zo snel mogelijk opzoeken. (vanmiddag dus)

Verwijderd

meestal zijn BRAKKE geheugen chips de oorzaak bij een FSB probleem zeker omdat je CPU die FSB aan moet kunnen sterker nog er voor is gemaakt...

download memtest anders even, en zet die ramchippies op de ruimste timings, kan je de FSB voor de ramchippies niet lager zetten dan de CPU FSB?

hmmm, meestal is in sync met MEM en CPU FSB toch het beste, maar ik denk toch dat die ramchippies het zijn...

Verwijderd

en op 100 MHz draait ie ook gewoon goed? of heb je dat nog niet geprobeerd?

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:00:
Hoi mense,

Kheb nu al weer een tijdje een athlon 2000xp maar kan da kreng totaal niet oc-en.

Zodra ik z'n FSB ook maar iets hoger zet gaat die compleet over de zeik... Naar aopen site geweest, daar gekeken en daar staat dat de 1600+ zelfs hogere fsb aan kan...zie link>>>http://english.aopen.com.tw/tech/report/overclk/mb/aK77-8XN_0.htm<<< mijn fsb draait nu dus maar op 133 met multiplier van 12,5 (standaard) :'(

Specs:

Athlon 2000xp
Ak77-8xn moederbord.
512Mb Ram.
1 dvd-rom
1 cd fikker 52x
350watt voeding
overige:/
Sapphire 9800 pro 128 mb
Creative 5.1 Player Geluidskaart

en een hoop koeling natuurlijk.....
Ten eerste is niet IEDERE CPU over te clocken. Om dit te checken moet je alleen je multiplier te verhogen(om uitsluitsel te krijgen). Ik wed dat je dan ckers wel heel hoog kunt komen. Echter zonder fsb-enhancement ben je niks.

Als je denk dat je mem het euvel is, kun je proberen je mem voltage ietsje omhoog te gooien, of andere/minder reepjes te gebruiken(1x256mb ipv bij 2x256mb, bij 1x512mb weet je meteen waar het probleem zit)

Daarnaast kan het ook je AGPkaart zijn(of een andere pci kaart) of je HDD's. Alhoewel de error meldingen dan ander zijn of je systeem pas na enkele minuten crashed.

Ik zou de FSB gewoon op 166 laten staan(als je pc2700 RAM hebt), en eerst met de multiplier spelen.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op 10 maart 2004 @ 17:08:
[...]

Ten eerste is niet IEDERE CPU over te clocken. Om dit te checken moet je alleen je multiplier te verhogen(om uitsluitsel te krijgen). Ik wed dat je dan ckers wel heel hoog kunt komen. Echter zonder fsb-enhancement ben je niks.

Als je denk dat je mem het euvel is, kun je proberen je mem voltage ietsje omhoog te gooien, of andere/minder reepjes te gebruiken(1x256mb ipv bij 2x256mb, bij 1x512mb weet je meteen waar het probleem zit)

Daarnaast kan het ook je AGPkaart zijn(of een andere pci kaart) of je HDD's. Alhoewel de error meldingen dan ander zijn of je systeem pas na enkele minuten crashed.

Ik zou de FSB gewoon op 166 laten staan(als je pc2700 RAM hebt), en eerst met de multiplier spelen.
Multiplier kan nie hoger......staat al op 12,5 en flipt als die hoger gaat. Voltage ook opgeschroeft maar het helpt niks. Denk dat het toch dan me processor is?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
wil je mp op je cpu niet hoger of op je mobo niet hoger ? eerst unlocken voordat je tracht de mp te wijzigen. verder je geheugen, is het A-merk of no-name spul ?
voor een 'ict beheerder niveau 4' valt dit me zwaar tegen, heb je btw wel eerst de DOC faq doorgelezen ?

dikzak

• 418O2
  • Laatst online: 13:04
Chello200 schreef op 10 maart 2004 @ 22:36:
wil je mp op je cpu niet hoger of op je mobo niet hoger ? eerst unlocken voordat je tracht de mp te wijzigen. verder je geheugen, is het A-merk of no-name spul ?
voor een 'ict beheerder niveau 4' valt dit me zwaar tegen, heb je btw wel eerst de DOC faq doorgelezen ?
nofi maar dat zegt nix (die opleiding heb ik ook gedaan, maar het stelt nix voor)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:27:
[...]

Multiplier kan nie hoger......staat al op 12,5 en flipt als die hoger gaat. Voltage ook opgeschroeft maar het helpt niks. Denk dat het toch dan me processor is?
Wat jij moet doen is een bios update dan zijn er meer multplyers beschikbaar en het voltage naar 1.8 zetten daarna kan je makkelijk naar 2400 stabiel of hoger

Verwijderd

Het is wel handig om te weten wat voor core erop zit. Als het een Palomino is, weten we meteen dat die niet hoog kan. Het geheugen zou normaal wel een MHz of 10 (=20DDR) omhoog moeten kunnen, dus daar zou ik me niet te druk over maken.
@TS: Wat is je default voltage van je CPU? 1,75V= Palomino, 1,65V=TBred A en 1,50V= TBred B. Dit even als richtlijn.
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 23:49:
[...]

Wat jij moet doen is een bios update dan zijn er meer multplyers beschikbaar en het voltage naar 1.8 zetten daarna kan je makkelijk naar 2400 stabiel of hoger
2400? MHz of rating? Als het een Palomino is wordt het net 1750MHz, met veel geluk. :/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:54:
Het is wel handig om te weten wat voor core erop zit. Als het een Palomino is, weten we meteen dat die niet hoog kan. Het geheugen zou normaal wel een MHz of 10 (=20DDR) omhoog moeten kunnen, dus daar zou ik me niet te druk over maken.
@TS: Wat is je default voltage van je CPU? 1,75V= Palomino, 1,65V=TBred A en 1,50V= TBred B. Dit even als richtlijn.

[...]

2400? MHz of rating? Als het een Palomino is wordt het net 1750MHz, met veel geluk. :/
hij draait standaard op 1,65V dus tis volgens jouw een TBred A. :)

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 10 maart 2004 @ 22:36:
me mobo kan makkelijk hoger. Die kan tot een multiplier van 18x en ik heb de bios btw al geupdate hoor:). Verder mijn geheugen is na controle van Apacer en is 1 mudule van PC2700.

verder leer je met ict beheerder niks over oc-en hoor (8>

Verwijderd

Hier zit ik met hetzelfde probleem
Opstelling:
Asus a7v8x @1012 BIOS
2000+ TB-A
512 Seitec pc2700 333Mhz

Als ik me voltage omhoog gooi naar 1,725 dan kan ik de MP 0,5 verhogen naar 13.
Hoger dan dat kan ik echt niet komen.

Temps idle: CPU=42 mobo=24
Temps Stressed: CPU=48 mobo=28

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:27:
[...]

Yep, lijkt me ook. Ik heb zo het idee dat jouw XP2000+ een Palomino is, en dat zijn al niet van die geweldige overclockers. Ik was zelf al blij dat ik met mijn XP2000+ indertijd 1850MHz haalde met 1,85vcore, op 12,5 x 148fsb. Het ding is gewoon niet zo'n lekkere overclocker, en als de rest van je hardware (mobo, mem, cooling) ook al niet mee werkt heb je gewoon dikke pech. Hier valt verder weinig over te discussiëren, en bovendien was dit met de search ook wel te vinden, vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.