webserver op adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Zal best in de search te vinden zijn, ik heb alleen niks kunnen vinden.

Eind 2004 kunnen wij eindelijk adsl krijgen. Ik was dan van plan een ADSL Basic 2048/320 Kbit/s verbinding bij wanadoo te nemen. Nu leek het mij wel leuk om ook een webservertje te kunnen maken. Hoe dat moet dat weet ik wel, maar mijn vraag is of ik dan wel genoeg snelheid heb om een site te hosten op een ADSL verbinding. Ik wou PHP en MySql te gaan gebruiken op een Apache Webserver.

_@/'

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Svzje schreef op 10 maart 2004 @ 08:52:

Eind 2004 kunnen wij eindelijk adsl krijgen. Ik was dan van plan een ADSL Basic 2048/320 Kbit/s verbinding bij wanadoo te nemen. Nu leek het mij wel leuk om ook een webservertje te kunnen maken. Hoe dat moet dat weet ik wel, maar mijn vraag is of ik dan wel genoeg snelheid heb om een site te hosten op een ADSL verbinding. Ik wou PHP en MySql te gaan gebruiken op een Apache Webserver.
Het kan altijd sneller, maar op zich zou het snel genoeg moeten zijn voor een gewoon simpel thuis-webservertje. :)

Signature

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Het gaat er niet zozeer om dat je een website gaat draaien, maar meer hoeveel bezoekers je verwacht.

Als je 320kbit upload hebt, kun je prima hosten, alleen zo'n site als tweakers lukt dan niet, maar een site met een 10-100 bezoekers per dag lukt prima.

Ik host zelf ook wat shit achter consumer adsl lijntjes en dat gaat prima. Professioneel is wat anders. ;)

• Arnout
De enige keer dat ie het niet trok was toen ik een paar foto's hier op GoT postte en 100 mensen tegelijk gingen downloaden. Kreeg ik allemaal gezeik van die nerds dat ik niet achter een consumer lijntje mocht hosten. :{ ;)

• Steephh
Kan ik dan ondertussen nog wel gaan downloaden en zo? En dat ik gewoon zorg dat ik 2 of 4 kbyte upload voor mezelf houd. En de rest voor de webserver. En 6 kbyte download voor de webserver, en de rest voor mezelf. Zal best een progje kunnen vinden die dat kan regelen.

_@/'

Verwijderd

Als je niet al te veel bezoekers krijgt,en geen downloads aanbied kan dat makkelijk.

/edit heb vorige maand 400MB aan data verstuurd,niets van gemerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 09:11 ]

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
ik heb een 2x zo snelle verbinding, en draai al tijdeen een webserver (sinds 1mbit down :)), ik zorg alleen als ik bijvoorbeeld foto's er op zet dat deze ergens anders staan (lees: webspace bij provider :))

Ik zou niet weten wat je tegenhoudt eerlijk gezegd. Zorg ervoor dat belastende dingen als grote images en downloads niet op die machine gehost worden en ik zie geen probleem (-:

Verwijderd

[(sinds 1mbit down :))
Neem aan dat je up bedoeld :?
Ik was vergeten te blaten dat ik ook een 2048/320 Kbit/s heb :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 09:17 ]

• Arnout
Svzje schreef op 10 maart 2004 @ 09:04:
Kan ik dan ondertussen nog wel gaan downloaden en zo? En dat ik gewoon zorg dat ik 2 of 4 kbyte upload voor mezelf houd. En de rest voor de webserver. En 6 kbyte download voor de webserver, en de rest voor mezelf. Zal best een progje kunnen vinden die dat kan regelen.
Klinkt als traffic shaping. Gebruik ik ook, onder Linux. Zodat je geen last hebt van mensen die door je fotoalbums heen wandelen (ik host dus ook foto's voor familie en bekenden, gaat prima).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 09:28

TeeDee

CQB 241

Ik heb hier Kabelfoon (1536/256). Is dus zelfs nog minder. Ik host mijn eigen site erop met +/- 8 bezoekers per dag. Ook gepiekt op de +/- 50. Verder ook nog wat eMule met 10 Kb upload beperking. Nergens last van.

En ach, als iemand jouw site bezoekt en het gaat wat trager, so be it. Iemand die uberhaupt je site bezoekt doet dat, omdat ie dat wil :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Svzje schreef op 10 maart 2004 @ 08:52:

Ik zou afhankelijk natuurlijk van het aantal bezoekers toch kijken naar een verbinding met met meer uploadsnelheid, bv 1Mbit Up ipv 320Kb bij Wanadoo. Maar voor 40 Euro/mnd heb je niet echt veel beters, ja bij Demon 1024/512. Maar dat zou ik niet doen aangezien je downloadsnelheid halveert ;)

• Steephh
Ik kan natuurlijk ook een SDSL verbinding gaan nemen. Lekker duur, of een huurlijntje. Of een Satteliet Up&Down. Als ik te veel bezoekers krijg, dan dump ik wel ergens een decidated server. PHP en MySql hosting zonder limiet op dataverkeer en gratis en zonder reclame, ben ik volgens mijn nog nergens tegengekomen. Ik neem denk ik gewoon een .tk adres, en als mijn site goed gaat lopen, dan neem ik wel een .nl

_@/'

Verwijderd

Dat gaat prima :). Ik host de site van onder andere onze vriendengroep, en die is vrij druk bezocht. Verder host ik nog wat andere sites, de een wat meer bezocht dan de andere. Sinds ik mijn webserver heb draaien is mijn dataverkeer up van +- 250 mb per maand gestegen naar zo'n 3 gig per maand :P. Op zich nog niet veel, maar je kunt wel zien dat zo'n webservertje toch aardig wat impact heeft. Ik heb dezelfde adsl snelheden btw.

Verwijderd

Svzje schreef op 10 maart 2004 @ 21:29:
Ik kan natuurlijk ook een SDSL verbinding gaan nemen. Lekker duur, of een huurlijntje. Of een Satteliet Up&Down. Als ik te veel bezoekers krijg, dan dump ik wel ergens een decidated server. PHP en MySql hosting zonder limiet op dataverkeer en gratis en zonder reclame, ben ik volgens mijn nog nergens tegengekomen. Ik neem denk ik gewoon een .tk adres, en als mijn site goed gaat lopen, dan neem ik wel een .nl
Hostrocket heeft 50 gig/maand en opslag van 1 gig voor $ 9,95 per maand. Ook met php/mysql etc. Niet gratis mara wel erg goedkoop en zonder reclame :)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

The_Scarabial

MTB for life!

ik zou ook even informeren of je bij wannadoo wel sever mag draaien, dit is volgens mij bij sommige providers verboden.

• Steephh
Volgens mij mag dat wel, en anders heb ik er schijt aan. Dan zoek ik wel een andere als ik van hun gezeik krijg.

_@/'

• Arnout
Bij ADSL mag je servers draaien.
Bij kabel officieel niet maar ineens adverteert Casema dat je meerdere computers of servers mag aansluiten. Dus ja, trek je conclusie.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:23
Svzje schreef op 10 maart 2004 @ 22:21:
Volgens mij mag dat wel, en anders heb ik er schijt aan. Dan zoek ik wel een andere als ik van hun gezeik krijg.
Het mag inderdaad meestal bij ADSL (overigen niet altijd). Als je een hogere upload wil kun je ook een ADSL abbo van bbnet of bbeyond nemen. Die hebben een betere upload dan KPN voor hetzelfde geld :)

-

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Ik host op een xs4all basic acountje mijn websites, mailservertje en nog wat los spul.

Onderandere mijn icoon, maand februari
Hits: 47,234
Visitors: 25,534
Bandbreedte: 455,762 Kb

Om je een redelijke indruk te geven:

Vc-team.net
Total Visitors 2,661
Average Visitors per Day 51
Total Bandwidth 470.85 MB
Average Bandwidth per Day 9.05 MB

I-cey.net
Total Visitors 47,952
Average Visitors per Day 922
Total Bandwidth 1.00 GB
Average Bandwidth per Day 19.70 MB

Schrik bij i-cey.net niet van de hoeveelheiden, mijn icoon staat erop, dat trekt echt huge veel :P

Ik merk er niks van, en als je kijkt naar de hoeveelheide per dag, wellicht 25 mb ofzo, dan zie je dus dat dit per seconden gewoon bijna niks is.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
waar je op kan letten:
- mag je server draaien
- heb je vaste ip
- is upload bandbreedte genoeg
- datalimiet voor bandbreedte
verder kun je echte bandbreedtevreters als filmpjes ergens anders webhosten en daarnaartoe hyperlinken op je website.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Vast IP maakt niet uit, vele ISP's geven je een DNS naam, zo kan je die bij XS4all zelf instellen en demon heeft ook een duidelijke

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wanadoo is niet echt duidelijk in het feit ofdat je servers mag draaien of niet. Ga liever naar XS4ALL, da's tenminste een kwalitietsprovider die zeggen dat het mag. Ik lig al tijden in de clinche met Wanadoo. En zoals je weet is de upstream het belangrijkste bij een server. Demon bied een hogere upload aan voor ongeveer dezelfde prijs als bij KPN providers.

Verder is het ook interessant om te weten dat je ping keldert als er iemand je website probeert te bezoeken. Vooral irri als je een fanatieke gamer bent..

Hier kun je trouwens een all in one webserver pakketje downloaden: http://www.firepages.com.au/

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Steephh
XS4ALL is wel een goede provider, maar ja wel wa duurder. Ik weet nie of ons pap da leuk gaat vinden. Bbnet en zo dat is hier nog lang niet, jammer genoeg. weten julllie heel misschien toevallig wat een .nl redirect domeinnaam kost? ook met redirect email adressen. en waarom kan eigenlijk alleen een hostingbedrijf domeinnamen aanmaken, en waarom ik niet?

_@/'

• Steephh
Phpdev sucks...

Ik heb hier gewoon windows xp met apache en php en mysql om lokaal uit te proberen. Phpdev heeft bij mij nooit gewerkt. Zelfs de installer werkte niet, dus ik heb maar gewoon de zipfile gebruikt. Ik ben trouwens van plan om op die PII350 gewoon een linuxdistributie (www.clarkconnect.com)erop te zetten die ik op afstand kan beheren (zodat ik geen monitor hoef aan te sluiten...).

_@/'

• Steephh
Ik denk dat ik misschien toch maar tijdelijk 2 draadloze netwerkkaartjes koop, kan ik toch ff internetten. Als ik het deel met de buren. Wil trouwens server gaan casemodden, of gewoon ophangen in de meterkast. Is wel leuk.

_@/'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Svzje schreef op 12 maart 2004 @ 01:27:
en waarom kan eigenlijk alleen een hostingbedrijf domeinnamen aanmaken, en waarom ik niet?
Om te voorkomen dat er mensen zijn die hun hosting gaan doen op hun supersnelle dedicated ADSL verbinding (de EL-IX ofzo, in bruikleen van planet/xs4all/whatever) en zo de boel lopen te flessen omdat ze never nooit niet aan de eisen kunnen voldoen die een beetje hostingklant stelt.

Omdat jij wellicht van je ouders je server waar 40 klanten op staan uit moet zetten omdat het ding teveel herrie maakt en stroom vreet.

Omdat tijdens je vakantie het ding misschien ook beheerd moet worden, of kom je a la minuut van gran canaria teruggevlogen om die brakke HD te verwisselen?

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2004 01:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steephh
Een tk domein zal denk ik voor een tijdje wel goed zijn. Alleen kan je met tk volgens mij niet direct naar een ip-adres linken.

_@/'

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
Ik denk dat je gewoon niet te veel eisen moet stellen aan je server als je 'm op je home lijntje wilt hosten (-:

Ik zie mijn webserver eerder als veredelde router met apache, en met m'n 64kBps upstream heb ik meer dan zat bandwidth. Afgelopen maanden heb ik gemiddeld zo'n 10-30 bezoekers per dag, en heb ik ook nog niemand horen klagen :)
Zie deze pagina voor wat stats. Zeker juni 2k3 was superdruk .. ivm. een set foto's van het hockeytoernooi. Al die foto's staan op/in de webspace bij euronet (m'n isp), waardoor m'n servertje alleen maar tekst hoefde op te hoesten .. (en spacer.gif :)) En dat gaat allemaal best hoor :)
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:15:
[...]

Neem aan dat je up bedoeld :?
Ik was vergeten te blaten dat ik ook een 2048/320 Kbit/s heb :X
IK bedoelde eigenlijk sinds de tijd dat mxsteam fast nog 1mbit downstream had :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Svzje schreef op 12 maart 2004 @ 01:27:
XS4ALL is wel een goede provider, maar ja wel wa duurder. Ik weet nie of ons pap da leuk gaat vinden.
Simpel; Wanadoo mag in het eerste opzicht misschien goedkoper zijn, maar wil je wat meer (hosting, domeinnaam, etc) dan ben je snel duurder uit! Bovendien, als er wat aan de hand is, dan blijf je bellen bij die gasten! In mijn geval was het zeker goedkoop = duurkoop. Ik wil m'n telefoonrekeningen niet zien, allemaal loze pogingen naar 0900 nummers om fouten van Wanadoo zelf recht te zetten. Zelf het opzeggen van mijn abonnement gaat geeneens vlekkeloos!

[q]Bbnet en zo dat is hier nog lang niet, jammer genoeg.[/b]

Jammer! Dan toch voor XS4ALL gaan zou ik zeggen. De rest van de providers heb ik al zoveel problemen over gehoord. Kabel providers zijn sowiso brak. En van de ADSL aanbieders zijn voor consumenten alleen XS4ALL en Demon goed in zowel prijs als kwaliteit verhouding.

Ik baal ervan dat ik m'n ouders ook voor Wanadoo heb laten kiezen...

• Steephh
Nou dan maar kijken of ik ons pap kan overhalen, ik heb nog tot eind 2004 de tijd.

_@/'

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Svzje schreef op 17 maart 2004 @ 22:23:
Nou dan maar kijken of ik ons pap kan overhalen, ik heb nog tot eind 2004 de tijd.
Iemand die hier mee experimenteerd, zou ik op z'n minst nog vertrouwen... Je gaat toch geen DNS records aanpassen om je eige service te promoten!?

Pagina: 1