Toon posts:

Aankoop nieuwe comp- Onduidelijkheden mbt het syst

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen ik ben een totale leek op computer gebied en ik ben van plan om een systeem te kopen online bij einstein. Het systeem is bedoeld om te gamen ( generals,zerohour,gta vice city). Na dagen revieuws lezen en sites van computerwinkels te bezoeken kwam ik tot dit (incomplete) systeem.

Sapphire ATI Radeon 9600XT 128Mb DDR €177.98 1 €177.98

LG GCC-4521B DVD combo drive €67.98 1 €67.98

ATX Middle Tower fan duct ivoor-zilver €42.87 1 €42.87

Sony Diskdrive 1.44mb 3.5 inch €12.98 1 €12.98

512 MB DIMM PC2700 €81.81 1 €81.81

AMD Athlon Thorougbred 2400+ €69.48 1 €69.48

Asus A7N8x-x lan audio €75.93 1 €75.93

Maxtor 2mb cache 120GB Fluid Bearring! Diamond Max 9 Plus €91.48 1 €91.48

eynstein Cool RedLed €22.98 1 €22.98

Assemblage Basis €34.50 1 €34.50

Totaal te betalen (incl. BTW) €677.99

Ik heb een aantal vragen voor jullie.

Wat ontbreekt hieraan behalve de monitor , speakers toetsenbord en muis ? Zit er wel een geluidskaart in (volgens mij is er een soort van geluidchip verwerkt in het moederbord dus ) en krijg ik alle bedrading voor de monitor en de boxen erbij of krijg ik die pas bij een eventuele aankoop van boxen en monitor erbij ? Moet ik eventueel een andere of extra koelers er bij doen ?

Ik kan zelf een windows versie regelen van iemand maar mijn vraag is kan je die op meerdere computers gebruiken of krijg je dan problemen met updaten ?

Ik hoor veel verhalen over het afstellen(tweaken of zoiets) van het systeem is het nodig dat ik de comp afstel voordat ik windows er op zet ?

Is het uberhaupt wel nodig om hem af te stellen ?

Is het aan te raden voor een leek zoals ik om een comp op die manier te kopen ?

Kan iemand hier een soort van stappenplan posten over waar ik moet beginnen als ik de comp moet installeren mbt windows,drivers,bios etc.