Hoeveel sneller is een PIII 500 ten opzichte van een cel 500 en er van uitgaande dat je hem niet overklokt?
Scheelt meestal niks, soms is de Celeron wat sneller en soms de P3. Als je veel multitasked dan is die 512 kb cache wel fijn, maar bij spellen maakt het bv. geen ruk uit.
Verwijderd
Het moederbord van een een onoverklokte P 3 is wel 150 % sneller dan dat van een onoverklokte Celeron hoor.
Niet niks, lijkt me.
Maarja, ik ben van mening dat een P3 zijn meerprijs tov een celeron niet waard is.
mzzl
Yesse
Niet niks, lijkt me.
Maarja, ik ben van mening dat een P3 zijn meerprijs tov een celeron niet waard is.
mzzl
Yesse
Wat jij bedoelt is dat de FSP op 100 Mhz loopt bij een P3 en op 66 Mhz bij een Celeron. Nou, dat verschil maakt een ongeveer een snelheidsverschil van 1 a 2 % uit, dus daar zou ik niet wakker van liggen.
Eigenlijk zou ik als ik jou was niet voor de Celeron 500 gaan. Je kunt beter een 366 pakken (als je ze nog kan krijgen) of anders een 400. Die kun je goed overklokken. Dan heb je voor weinig geld een snelle CPU, en dan loopt ie misschien ook nog eens op 100 Mhz FSB.
Eigenlijk zou ik als ik jou was niet voor de Celeron 500 gaan. Je kunt beter een 366 pakken (als je ze nog kan krijgen) of anders een 400. Die kun je goed overklokken. Dan heb je voor weinig geld een snelle CPU, en dan loopt ie misschien ook nog eens op 100 Mhz FSB.
Verwijderd
1. mijn systeem cel366@550 1860 3d marks
2. systeem van een neef van mij p3 450 2300 3d marks
wij hebben allebei een tnt ultra
2. systeem van een neef van mij p3 450 2300 3d marks
wij hebben allebei een tnt ultra
Ja, dat is geen vergelijking. 3DMark2000 is namelijk heel erg SSE optimized, dus je krijgt met een P3 altijd hogere scores. Maar in spellen merk je niks van die SSE.
Pagina: 1