[Audiophile 24/96] Externe Clock

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
In mijn eeuwige zoektocht om uit de pc een beetje knap geluid te krijgen heb ik een audiophile 24/96 gekocht.

Nu probeer ik de clock van de 24/96 te locken aan de clock van mijn voorversterker een Nad 118 dit gaat goed echter is alle muziek uit winamp omhoog gepitched (dus verkeerde sample rate) wanneer ik de externe clock gebruik (via spdif in).

Zowel wanneer ik de clock van de nad op 44.1 zet als op 48 onstaat dit probleem (natuurlijk met de geluidkaart op de corresponderende instellingen)

Heeft iemand ervaringen met de externe clock op een 24/96?

En een 2de vraagje

Ik gebruik nu de Mad plugin voor winamp maar heeft iemand de asio plugin al aan de gang gekregen want bij mij speelt winamp wel maar laat niets horen.

Verwijderd

Welke ASIO plugin gebruik je?
Overigens zal het niks uitmaken voor de geluidskwaliteit, alleen voor de latency en dat is niet zo boeiend voor het gebruik van winamp. Hooguit interessant als je absoluut perfecte synchronisatie met een VIS wilt hebben. Bovendien moet je het vaak zonder fancy features zoals fading doen en kun je maar 1 source tegelijk afspelen :/

niet de moeite waard imho...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Het voordeel van die asio plugin is dat je helemaal de kmixer van windows niet meer gebruikt, (theoretisch :)) moet dit een voordeel opleveren want je afspeelprog communiceert direct met de hardware zonder windows tussenkomst.

Deze asio driver (japanse site):

http://www3.cypress.ne.jp/otachan/out_asio(exe).html

Dit is overigens de enige asio die ik voor winamp kan vinden.

Het gaat om het best mogelijke geluid dus mixers/faders etc gebruik ik niet (met asio doet je volume control van winamp en windows nix)

Verwijderd

Tsja, theoretisch levert het idd een voordeel op. Maar de meningen lopen nogal uiteen of het ook daadwerkelijk wat uitmaakt. Vooral op de forums van hydrogenaudio raken ze er niet over uitgepraat ;) Ikzelf ben geneigd om van de metingen van RightMark uit te gaan. Binnen de onzekerheidsmarge kun je gerust zeggen dat het niks uitmaakt, laat staan dat het door het menselijk gehoor waargenomen kan worden...

Die japanse ASIO plugin heb ik trouwens ook nooit aan de gang gekregen met m'n Terratec EWX 24/96. Deze werkt bij mij wel, dus misschien de moeite van het uitproberen waard.

Verwijderd

Ik moet trouwens zeggen dat ik weer serieus begin te twijfelen nu ik zelf nog wat aan het experimenteren ben. Er is ondertussen een boel verandert aan m'n hifi set.

Lastig dat er zo'n groot verschil in volume is.
Dat maakt vergelijken best wel lastig :|

shit, het is weer veels te laat :X

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Mm welke versie winamp gebruik je ?

Met deze plugin krijg ik meteen zo'n fijne winamp encountered an error en sluit winamp direct af.
Gebruik zelf nu winamp 5

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

het lijkt me dan dat het probleem in je nad zit.. ALthans, als die geen zuiver signaal geeft, of niet goed met sr's omgaat dan lijkt me daar het probleem zitten. Kan natuurlijk ook zo zijn dat je de master slave settings niet goed hebt maar op een tweakers forum lijkt me dat haast onmogelijk met alle IDE hdd's.. :)
maar je weet maar nooit.
Verder hoor je geen rare jitter in je geluid? Gewoon continue te hoog?

Verwijderd

Jur schreef op 10 maart 2004 @ 09:40:
Mm welke versie winamp gebruik je ?
Winamp "classic" 2.81
Overigens merk je wel flink dat er ook geen buffer meer wordt gebruikt. Multitasken zit er op m'n 2.4Ghz P4 met hyperthreading disabled absoluut niet meer in. Zelfs scrollen op een zwaardere webpage levert al stotters op. M'n 1Ghz athlon had daar toch een stuk minder moeite mee. Gelukkig helpt hyperthreading een heleboel :)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Het geluid is idd continu te hoog geen jitters glitches en of kraken klinkt prima , zowel op 44.1 als op 48 herkent de geluids kaart de clock en lockt hem dus ook.

Zou je weer verschillende formaten hebben ofzo :? helaas kan ik de Nad niet laten locken met de geluidskaart

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmm .. zit in winamp zo een instelling niet? vaak als ik externe klokken gebruik moet ik op beide apparaten selecteren (althans..geeft mij het meeste vertrouwen) je kan em idd standard laten locken.. de slave dan.. als je op een hofge samplerate (96Khz bijvoorbeeld) locked, en je stuurt 44.1 uit, gaat ie te snel.... of hij locked verkeerd.. of je moet nog even apart de clocksnelheid aanpassen..

heb ik ook gehad hoor.. als ik de pc laat locken met externe voorversterker.. lockte ie niet.. waarschijnlijk omdat het een redelijk cheap apparaat is.. andersom ging perfect en klonk erg goed ineens

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Zou ik misschien mogen vragen waar je die gekocht hebt?
Ik ben al een tijdje op zoek naar die AudioPhile, omdat ie erg goed schijnt te zijn voor midi-toepassingen, maar kan hem nergens vinden.
Wat kost ie trouwens?
Ik heb hem wel hier en daar op buitenlandse sites gezien, en daar schijnt ie iets van 275 euro te kosten.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik heb 2 kaartjes in Amerika gekocht en laten opsturen 130 Eur per stuk helaas werd het pakje onderschept en kwam er 43 eur invoeerbelasting bij, dus voor 2 kaarten totaal 300 Eur inclusief belasting

Het gekke is dat ik alle sample rates ook bij de externe ingang gewoon kan instellen zowel bij 44.1 als bij 48 loopt het te snel (ook wannneer ik de preamp op 44.1 of 48 set)

Afbeeldingslocatie: http://www.filmpartners.nl/etc/1.JPG

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

het lijkt wel alsof hij dus helemaal niet synct op je audiophile maar op een andere clocksource. dat kan te maken hebben met dat asio probleem... misschien dat je kloten met de asio/easi options, maar dat he bje wellicht al geprobeerd.. en dat reset rate when idle.. haalt dat iets uit?
probeer anders eens een player die wel asio compatible is.. (wavelab, soundforge) en kijk wat daar de resultaten van zijn, of die wel op 441 syncen..
als dat zo is weet je dat het winamp+asio prob is. anders dan wordt het wel heel vaag...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
het is ook de bedoeling dat hij synct op de Nad daarom staat de clock op extern ,het gekke is dat er iets mis gaat met de sample rate want alles loopt een octaafje te hoog.

Het externe signaal wordt keurig herkent en lockt ook prima, ik heb met alle instellingen al lopen rommelen en dat haalt niets uit, ik zal vanavond idd is met soundforge aan de gang gaan
Pagina: 1