Monitor gaat ongewenst in power saving mode

Pagina: 1
Acties:
  • 3.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105284

Topicstarter
Ik heb een pc gebouwd,hij werkt maar er zit nog geen OS op,dit komt door een beeldscherm dat ongewenst in power saving mode gaat.

Ik heb een MAG/Proview PF986 Silver 19" Crt Silver/black monitor (staat zo in mijn bestelformulier heb ook meestal het anderes geschreven gevonden toen ik zocht naar oplossingen).

Dus concreet:soms als mijn computer heropstart krijg ik op mijn monitor dat power saving mode na een paar seconden gaat beginnen en daarna krijg ik in de RBG kleuren flipperend een kadertje dat zegt dat hij in power saving mode is.
Hierbij knipperd ook de groene aan-uit led op mijn monitor.

Wat er specifiek gebeurd:
-ik starte mijn pc op door het scherm en de computer zelf aan te zetten (duh)
-Hij herkende de win XP disk en begon te instaleren
-Error,ik moest heropstarten,als dit zich bleef voordoen stond er wat ik moest doen(snele overgelezen)
-Ik druk op reset
-Waarschuwingsscherm begin power saving mode
-Power saving mode terwijl ik duidelijk de typische geluiden hoor van een opstartende computer
-Ik zie niets,probeer het scherm uit en daarna terug aan te zetten,check of kabel goed zit
-Druk 4 seconden op de power toets om hem uit te schakelen,bij kortere tijd sluit ie niet af(Wat kan ik hieraan trouwens ook doen)
-Wanneer de pc uit is start ik hem terug op
-Krijg de BIOS te zien (Asus A7V8X-X/Lan KT400 mobo) bij de CPU settings omdat mijn pc zou gecrashed zijn tijdens het opstarten door instabiliteit(terwijl ik hem zelf heb afgesloten :?)

Dus 2 vragen:
1)Wat kan ik eraan doen dat hij niet in power saving mode gaat
2)Is het mogenlijk dat de pc gewoon uitgaat door op de power knop te drukken zoals ik gewent ben(heb gekeken in men bios maar vind alleen 2 opties die ggen van bijden de goede zijn)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
snappen jullie het niet omdat het niet duidelijk is of weten jullie het gewoon niet? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

snappen jullie het niet omdat het niet duidelijk is of weten jullie het gewoon niet?
Zo, lekker vriendelijk geformuleerd. Maar blijkbaar heb je haast (kick binnen 24 uur...), dus zullen we je maar eens wat suggesties aan de hand doen, niet?

1. Heb je de monitor op een ander systeem getest? Zo niet: doen.
2. Heb je al een andere videokaart in je pc geprobeerd? Treedt het probleem dan nog steeds op?
Over het algemeen kun je een probleem zoals dit het beste tackelen door componenten uit te wisselen. Begin met de componenten die direct met het probleem te maken lijken te hebben (zie boven), en werk vandaaruit verder naar 'buiten'.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78431

wat voor videokaart zit er in? daar kan het namelijk ook aan liggen lees:
meuktracker: Asus 9800 XT AS30;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Start je computer op en ga naar de BIOS-instellingen. Laat de computer vervolgens een tijdje aanstaan. Treedt het probleem dan ook op? Zo ja, dan is er iets met je videokaart/monitor of iets anders. Zo nee, dan staan wellicht de processor/geheugeninstellingen niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Videokaart Sapphire Ati 9600 Pro Ultimate TV/DVI 128MB DDR 193....
Dit is je Gpu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sapphire Ati 9200 256MB grafische kaart

en heb idd haast
tenminste:zit al 8 jaar op een pcmet pentium MMx en een grafische kaart zonder 3D ondersteuning dus kan ik al 5 jaar niet meer gamen en de onderdelen zijn een week geleden aangekomen en in elkaar gezet en ik wacht al ene week dus ik zou het wel graag snel kunnen gebruiken. ;)

ik ik zou liefst niet te veel willen testen,deze pc mag ik van men vaderniet openmaken(is deels ook voor zijn werk)en mijn 19'' crt monitor van 19Kg is ook geen pretje om 2 trappen naar beneden te brengen en dan nog eens terug

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 105284 op 10-03-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DAzN schreef op 10 maart 2004 @ 18:20:
Start je computer op en ga naar de BIOS-instellingen. Laat de computer vervolgens een tijdje aanstaan. Treedt het probleem dan ook op? Zo ja, dan is er iets met je videokaart/monitor of iets anders. Zo nee, dan staan wellicht de processor/geheugeninstellingen niet goed.
hoe lang is een tijdje voor jouw?

CPU:AMD XP 2500+
Geheugen:Apacer DDR 512MB PC-3200

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105284 op 10-03-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 15:41

Goku33

Ownage!

Je wilt hééél graag gamen, en dan koop je een Sapphire Ati 9200 256MB ? Ik weet niet of je het weet, maar dan kan je nog best wel eens van een koude kermis thuis komen... die 256MB zegt namelijk niets als de videokaart verder niet goed is, en dit is nou niet bepaald een topkaart...

Kan het trouwens niet zo zijn dat de pc iets naar de monitor stuurt wat hij niet aankan (te hoge resolutie of refresh rate ofzow) en dat de monitor daardoor op standby gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goku333 schreef op 10 maart 2004 @ 20:54:
Je wilt hééél graag gamen, en dan koop je een Sapphire Ati 9200 256MB ? Ik weet niet of je het weet, maar dan kan je nog best wel eens van een koude kermis thuis komen... die 256MB zegt namelijk niets als de videokaart verder niet goed is, en dit is nou niet bepaald een topkaart...

Kan het trouwens niet zo zijn dat de pc iets naar de monitor stuurt wat hij niet aankan (te hoge resolutie of refresh rate ofzow) en dat de monitor daardoor op standby gaat?
is geen game pc

maar ik bedoel: normale programma's gebruiken ;)

en videokaart hie in doet zal trouwens nu zeker niet gaan,gaat niet op dit oud moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DAzN schreef op 10 maart 2004 @ 18:20:
ok heb hem in BIOS gezet,30 minuten weggeweest en daarna was hij er nog.
Ligd het dus aan men CPU/geheugen?
(daarom dat hij dat in men BIOS zij misschien hoewel ik hem zelf had afgezet en hij zij dat hij werd afgewzet door een instabiliteit)

Maar op welke instellingen moet deze hardware ingesteld worden?

AMD XP 2500+ Barton Boxed
Apacer DDR 512MB PC-3200

Als jullie allemaal akkord gaan dat het daaraan ligd tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12
bios default settings misschien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ben ff naar boven geweest,pc aangezet,
Alles ging voor 1 keer prima en XP begon te instaleren tot ik toevallig weer een error kreeg.
''In het SIF bestand dat Setup gebruikt, bevind zich een sintiaxisfout op regel 12797.

Computer afsluiten''

Heb ik reset gedaan,ging hij weer in power saving mode,
Ik heb exact onthouden wat er gebeurde:
eerst krijg De mededeling dat hij naar power saving mode gaat en daarna een zwart scherm,alleen de led blijfd knipperen.
Als ik hem dan uitschakel en terug aan doen zie ik een kader in RGD kleuren waarin staat:''No signal,check you pc or monitor cable,monitor is working''

Heb dan de pc uit gezet en terug aan, kreeg ik mijn BIOS in de advanced sub-menu met de optie''CPU Frequency Multyiple'' met in de rechter cel de uitleg dat de pc is uitgegaan daardat het niet stabiel is en nu werkt in safe mode.

Hier mijn opties voor een AMD XP 2500+ (stonden zo,heb ik niets aan veranderd geloof ik:
1)CPU Speed:Manual (andere opties:700-,933-,1167-,1400 MHZ)
2)CPU Frequency Multyiple:11.0x
3)CPU Frequency(MHZ) [200/40]

BTW:als jullie me zeggen dat ik op het juiste pad zit en het niets met beeld of grafische kaart te maken heeft,is het dan de gewoonte hier op GoT om een nieuw topic te maken in de goede categorie of hier verder te gaan?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 105284 op 10-03-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 17:49

Hoholi

The only one

Zet eens cpu-speed op AUTO ;)

Is 200 Mhz fbs niet een beetje te veel 8)7 moet deze proc niet op 133/33of 166/33 MHZ draaien :?

[ Voor 64% gewijzigd door Hoholi op 11-03-2004 01:43 . Reden: second thoughts....... ]

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoholi schreef op 11 maart 2004 @ 01:39:
Zet eens cpu-speed op AUTO ;)

Is 200 Mhz fbs niet een beetje te veel 8)7 moet deze proc niet op 133/33of 166/33 MHZ draaien :?
heb alleen de hierboven vermelde opties;)

(manual of een vooraf ingestelde snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Anoniem: 105284 schreef op 11 maart 2004 @ 12:26:
[...]

heb alleen de hierboven vermelde opties;)

(manual of een vooraf ingestelde snelheid)
Hij bedoelt dat je je CPU Frequency op 166 MHz moet zetten. Een 2500+ Barton draait op 1836 MHz. Nu draait ie op 200 x 11=2200 MHz. Lijkt me ietsje teveel van het goede waardoor je systeem onstabiel word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 31491 schreef op 11 maart 2004 @ 14:49:
[...]

Hij bedoelt dat je je CPU Frequency op 166 MHz moet zetten. Een 2500+ Barton draait op 1836 MHz. Nu draait ie op 200 x 11=2200 MHz. Lijkt me ietsje teveel van het goede waardoor je systeem onstabiel word.
ik bedoelde:heb die optie ''auto'' niet ;)

zal snel gaan kijken wanneer ik dit gedaan heb,bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok,hij doet het,ik ben tot in de windows setup geraakt maar daar zegt hij dat hij geen hdd waarneemt maar ik denk dat ik eerst de hdd niet meer ga dissabelen en als er nog problemen zijn in de windows operted sistems posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 105284 schreef op 11 maart 2004 @ 17:00:
ok,hij doet het,ik ben tot in de windows setup geraakt maar daar zegt hij dat hij geen hdd waarneemt maar ik denk dat ik eerst de hdd niet meer ga dissabelen en als er nog problemen zijn in de windows operted sistems posten
Huh? Is het erg dat ik dit niet snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Anoniem: 105284 schreef op 11 maart 2004 @ 17:00:
DAzN schreef op 11 maart 2004 @ 19:02:
[...]

Huh? Is het erg dat ik dit niet snap?
Nee, dit is niet erg; ik snap er ook vrij weinig van :)

Anyway, je monitor slaat dus in Windows Setup in stand-by ? Dus niet in Windows ?
Dit had je IMO wel wat eerder kunnen vertellen.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1