XUL interface voor een forum

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:19

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Nadat [rml][ GoT] isometrisch pixelart perspectief van GoT bezoekers[/rml] een beetje verloren is gegaan, bedacht ik me na wat RSS feeds dat het wel h1p zou zijn om een XUL interface voor React te hebben.

Bijvoorbeeld zoals de Amazon XUL interface, of de thunderbird mailclient qua vormgeving.

Nu heb ik weinig verstand van GUIs, en vroeg me af of jullie hier ideeën over hebben?

Dus niet per se hoe het XUL verhaal in elkaar steekt etc, maar wat en of een alternatieve interface nut heeft, en wat de meerdwaarde zou zijn.

imho zou het vooral handig zijn omdat het bv elke paar minuten je open staande onderdelen kan checken, en aantal nieuwe onderdelen kan weergeven. Ook kan je een mail-thread-like interface voor een topic maken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Hmm, een soort tweakers toolbar of zo, waar je topics op kan slepen, waardoor je op zo'n manier kan bijhouden of er een nieuw bericht is bijgekomen.
Lijkt mij een leuk idee :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Waarom zit je aan XUL te denken?

• XangadiX
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik heb ooit eens een alternatieve interface ontworpen voor community sites die ik destijds op tweakers baseerde; de 3d ruimte in dit filmpje ( http://www.xangadix.net/index2.php?id=01236 ) is feitelijk GoT. Ik wilde destijds weten of het systeem toepasbaar is op een bestaande community; dus heb ik het gemoddeleerd naar de indeling van GoT :)

Ik zou nog steeds wel wat tijd en energie willen steken in het bouwen van iets dergelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door XangadiX op 10-03-2004 01:54 ]

Stoer; Marduq

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
André schreef op 09 maart 2004 @ 23:45:
Waarom zit je aan XUL te denken?
Omdat het een eenvoudige taal is, dat op alle platvormen draait, en via Mozilla voorzien is van alle http-zaken die we ooit nodig zouden hebben.
Daarbij is het heel leuk te skinnen :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. ik heb me nog nooit verdiept in XUL, maar ik kwam net op de site van de Amazon XUL browser en toen ik op een screenshot klikte om het te vergroten kreeg ik meteen de applicatie :D Nice..

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik wil dus niet een toolbar ofzo maken, maar een complete interface voor react (nou ja, vrijwel compleet dan ;))

Verwijderd

chem schreef op 10 maart 2004 @ 09:44:
Ik wil dus niet een toolbar ofzo maken, maar een complete interface voor react (nou ja, vrijwel compleet dan ;))
I'm in :) heb al aardig wat ervaring met XUL en idd het is ubersimpel, gewoon XML en alle interactiviteit doe je met scripting XBL bindings etc etc.

meer info voor de mensen die het nog niet kennen:
http://www.xulplanet.com/

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:51:
I'm in :) heb al aardig wat ervaring met XUL en idd het is ubersimpel, gewoon XML en alle interactiviteit doe je met scripting XBL bindings etc etc.
Staan er voorbeeldjes online?

Ik vind het een leuk idee, maar ik vraag me een beetje af of je daarmee veel toevoegt. Internet-fora zijn zo geevolueerd dat een traditionele rich interface volgens mij niet echt heel veel toevoegt.

Rustacean

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
De vraag is dus ook niet, kan het, maar heeft een 'echte' GUI een voordeel boven een webinterface, en hoe zou zoiets eruit moeten zien?

Ik zou denken aan een mailclient (newsclient) achtige interface, profiles als een soort vcard, usernotes ??
etc..

Verwijderd

ik denk dat een andere interface wel voordelen kan hebben. Waar ik bij alle fora tegenaan loop is dat er op zich een hele berg interessante discussies lopen, maar je weet alleen niet welke er interessant voor jou zijn.

Als ik even terugga naar de vergelijking met een echte marktplaats waar allerlei groepjes mensen aan het kletsen zijn over uiteenlopende onderwerpen, dan zie ik af en toe mensen van groepje wisselen en mensen bij groepjes aansluiten. IRL doe je dat omdat je toevallig vanuit een hoekje wat interessante woorden hoort en je even je mening erbij wilt droppen.

Op een forum mis ik dit, het is allemaal niet zo open als IRL, topics zijn gesloten hokjes waar je aan de buitenkant niet echt kan zien waar het gesprek binnen over gaat. Het gevolg hiervan is dat iedereen maar de hokjes een beetje in en uit loopt om te kijken of er iets interessants gaande is (de topic titel is vaak geen goede omschrijving, ten eerste omdat ie over de startpost gaat en ten tweede omdat gesprekken in een topic een heel andere kant uit kunnen gaan)

wat ik zou willen zien in een interface zijn fragmenten van alle gesprekken die er lopen, waarvan ik misschien sommige een persoonlijke label kan geven omdat ik ze interessant vind. Nieuwe topics worden aangekondigt (omdat er iemand op de marktplaats op een sinaasappelkistje springt en een verhaal houdt) als ik besluit dat ik dit niet interessant vind klik of sleep ik hem naar de achtergrond. Het zou eigenlijk een voortdurende cyclus moeten zijn van selecteren van de interessante topics

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:14
interessant topic, maar wat zou je dan doen met bijvoorbeeld de ie gebruikers, aangezien deze (naar mijn weten) nog geen xul kunnen gebruiken

Icons are overrated

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 11:59

killercow

eth0

Een xul interface voor Got bouwen kan niet moeilijk zijn, het zal er een beetje als een mail client uit moeten gaan zien denk ik, dus je hebt een boom structuur met berichten, en dan een message plane waarop je alle message + een reply optie dumpt.

De andere opties zoals zoeken en bookmarken kun je in toolbars en menu's weg stoppen.

Eigenlijk zal er niet zo veel veranderen aan de layout behalve dat je waarschijnlijk meer dingen in beeld kan hebben (die tree view, statische toolbars)

Als je hulp nodig hebt, im in, XUL is echt vreselijk stoer om mee te werken en een React browser zou een mooie oefening zijn.

openkat.nl al gezien?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Helmet schreef op 10 maart 2004 @ 12:15:
interessant topic, maar wat zou je dan doen met bijvoorbeeld de ie gebruikers, aangezien deze (naar mijn weten) nog geen xul kunnen gebruiken
IE users hebben pech. Dat is ook niet het doel.

Wie is er grafisch (gui-wise) sterk genoeg om een mooie interface te bouwen?

Een eerste draft lijkt me al heel wat.

Verwijderd

chem schreef op 10 maart 2004 @ 13:11:
IE users hebben pech. Dat is ook niet het doel.

Wie is er grafisch (gui-wise) sterk genoeg om een mooie interface te bouwen?

Een eerste draft lijkt me al heel wat.
We kunnen thunderbird als basis nemen, ik wil op zich wel wat proberen, maar ben geen UI deskundige. :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Hoe zullen we dan bv pushmessages of usernotes doen? of topicreports?

Het lijkt me dat de mailbox-pane (dus met je accounts) een x-aantal 'react' sites kan bevatten, en je zelf kan instellen wat je ziet als zijnde een 'folder'. Dus niet alleen de fora, maar ook je posthistory etc.

Dan een pane met een listing, en daaronder de berichten.

[ Voor 67% gewijzigd door chem op 10-03-2004 13:34 ]

Verwijderd

chem schreef op 10 maart 2004 @ 13:33:
Hoe zullen we dan bv pushmessages of usernotes doen? of topicreports?
qua techniek of lay-out technisch?
Het lijkt me dat de mailbox-pane (dus met je accounts) een x-aantal 'react' sites kan bevatten, en je zelf kan instellen wat je ziet als zijnde een 'folder'. Dus niet alleen de fora, maar ook je posthistory etc.

Dan een pane met een listing, en daaronder de berichten.
dat lijkt me een perfect idee :) Ik zal kijken of ik morgen of overmorgen wat klaar kan hebben, techniek komt later wel.

Verwijderd

ben toevallig bezig met het begeleiden van een stage mbt interface ontwerp, dus ik zit er wel een beetje in, wil op zich wel meedenken. een ideetje aan de hand van mijn bovenstaand verhaaltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/altint.gif

ik wil dus kunnen zien waar nieuwe berichten bijkomen en wat deze zijn (met een mouseover of mousedown) als ik daar behoefte aan heb. Topics die ik interessant vind zou ik wel naast elkaar willen kunnen zetten ofzo, of in wat tabs. Oudere berichten zijn wel interessant, maar vaak alleen de eerste regel ofzo, de rest hoeft niet (direct) zichtbaar te zijn. Bovendien is de topicstart wel interessant.

Ook andere postings van de TS in een topic zijn interessant, omdat deze als het goed is verdere vragen of implementaties van een oplossing verhalen.

nu roepen al een paar mensen dat ze wel een gui willen ontwerpen, maar het lijkt me eigenlijk verstandiger eerst ff een lijst samen te stellen van wat er allemaal in moet (mijn ui is gabaseerd op mijn wensenlijst, maar andere mensen: andere wensen)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 13:56 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 13:48:
[...]

qua techniek of lay-out technisch?
techniek lijkt me geen probleem. Het enige wat er moet komen is een RDF output, en dat is niet zo vreselijk lastig.

• killercow

killercow

eth0

Ik vind de gui van mophor best wel een ramp denk ik,

Ik zou een gui met functionaliteit van bijvoorbeeld ximian evolution veel handiger en mooier vinden, je hebt dus een soort van frontpage/homepage waarop bepaalde dingen komen te staan, en aan de zijkant dan een forum en posts list,

Wat me nog mooier lijkt is om het idee van mophor toch beschikbaar te maken, de selectie van interesante berichten doro een spam filter te laten lopen zoals die van mozilla, deze kun je dan trainen om dingen op te pikken, en nieuwe interesant topics komen dan mail style binnen,
zelfde geld voor push messages, deze kunnen ook als mail in een mapje binnen komen.

openkat.nl al gezien?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 13:48:
ben toevallig bezig met het begeleiden van een stage mbt interface ontwerp, dus ik zit er wel een beetje in, wil op zich wel meedenken. een ideetje aan de hand van mijn bovenstaand verhaaltje:

[afbeelding]

ik wil dus kunnen zien waar nieuwe berichten bijkomen en wat deze zijn (met een mouseover of mousedown) als ik daar behoefte aan heb. Topics die ik interessant vind zou ik wel naast elkaar willen kunnen zetten ofzo, of in wat tabs. Oudere berichten zijn wel interessant, maar vaak alleen de eerste regel ofzo, de rest hoeft niet (direct) zichtbaar te zijn. Bovendien is de topicstart wel interessant.

Ook andere postings van de TS in een topic zijn interessant, omdat deze als het goed is verdere vragen of implementaties van een oplossing verhalen.

nu roepen al een paar mensen dat ze wel een gui willen ontwerpen, maar het lijkt me eigenlijk verstandiger eerst ff een lijst samen te stellen van wat er allemaal in moet (mijn ui is gabaseerd op mijn wensenlijst, maar andere mensen: andere wensen)
Eerlijk gezegd snap ik weinig van je verhaal...

Het lijkt mij handig om even een gui'tje in elkaar te zetten (vluchtig) en die vv aan te passen. We zien vanzelf of dat gaat werken of niet. Ook kan je de interface in elkaar zetten zonder dat hij data ophaalt, en dus uitproberen.

Een volledig vrije interface zoals bv sommige context-applets etc. lijken me niet echt handig.
killercow schreef op 10 maart 2004 @ 14:32:
Ik vind de gui van mophor best wel een ramp denk ik,

Ik zou een gui met functionaliteit van bijvoorbeeld ximian evolution veel handiger en mooier vinden, je hebt dus een soort van frontpage/homepage waarop bepaalde dingen komen te staan, en aan de zijkant dan een forum en posts list,
pics?

Een heuristisch filter zo wel *heel* kewl zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door chem op 10-03-2004 14:33 ]

• killercow

killercow

eth0

Afbeeldingslocatie: http://ximian.com/images/screenshots/evolution/summary.png als vrij instelbare frontpage,
Afbeeldingslocatie: http://ximian.com/images/screenshots/evolution/exchange_folders_email.png als topic view en forum view,

daarnaast zijn de graphics van gnome/evoution zo vreselijk strak!
Als de boel open source blijft moet een heuristisch filter gewoon uit mozilla te knippen zijn (zal wel geen xul zijn) en kunnen de graphics van gnome gebruikt worden,

daarnaast stel ik voor dat de gui ontwikkeld wordt met de usability guide van gnome is gedachte, deze is erg strak, maar ook erg doeltreffend, aps worden er daadwerkelijk handiger en mooier van.

voor meer ximian evolution info:
http://ximian.com/products/evolution/screenshots.html

Meer info over de HIG (human interface guide) van gnome:
http://developer.gnome.org/projects/gup/hig/

openkat.nl al gezien?

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:14
een eenvoudige treeview voor de active topics per categorie onderverdeeld zou ook leuk zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.helmet.nl/gotxul.gif
deze is trouwens niet opgesplitst in categorieen, maar het is wel degelijk mogelijk :)

[ Voor 26% gewijzigd door Helmet op 10-03-2004 14:53 ]

Icons are overrated

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
RDF output van GoT zou ik persoonlijk, los van het gebruik daarvan in Mozilla/XUL, bejubelen. Maar let wel op dat de RDF die mozilla support niet helemaal compliant is met de huidige RDF recommendation. Maar dit is, gelukkig, voornamelijk in de RDF/XML *syntax* en niet in het RDF *model* (twee verschillende dingen!).

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn RDF/XML te genereren die zowel Mozilla alswel 'echte' RDF/XML parsers hetzelfde interpreteren (lees: dezelfde triples uit halen).

Anyway, RDF zelf is geen kant en klaar formaat om data in te beschrijven, net zo min als XML zelf dat is. Je moet een afgesproken schema gebruiken om er enigzins betekenis aan te geven. Gelukkig zijn er al aardig wat schemas in omloop (Dublin Core, RSS 0.9, FOAF) en is er ook een voor het modeleren van discussies (threads):

http://www.eyrie.org/~zednenem/2002/web-threads/

Als je dit neemt als basis om de discussies in vorm te geven, en de URI's gebruikt van messages, threads en topics zoals men dat gewend is:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/886082

...moet er nog een schema verzonnen worden om de 'overige' metadata in te beschrijven (voornamelijk metadata van de personen, zoals icons, signatures, e.d.).

Een stagaire hier is ook bezig om een forum te bouwen op RDF. Ik zal hem even de URL van deze discussie geven ;) ...

(P.S. Ik kan blijkbaar alleen een GoT URL als tekst invoeren als ik die in code tags zet, is er een andere manier om URL's te escapen?)

[ Voor 16% gewijzigd door WAcKiN op 10-03-2004 15:25 ]

Verwijderd

tuluk is mij ui een ramp, maar waarom is het een ramp? en wat is er goed aan een interface van bijvoorbeeld gnome/evolution wel goed? wat willen we eigenlijk?

dat zijn vragen die volgens mij eerst gesteld moeten worden voordat iedereen en masse een interface begint te ontwerpen.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik vind de interface van bv Thunderbird perfect.

Geen overdaad aan 'mooie' plaatjes etc. zoals Outlook.

Daarbij wil ik liever kijken wat er concreet beter kan in XUL (of beter gezegd: een echte GUI) dan in/met HTML.

Een screenshot maakt een hoop duidelijk... toch?

ik ben *niet* de GUI-guru hier :)

Verwijderd

Als je het dan toch over HIG hebt denk ik toch eerder aan Apple, consistentie door het hele OS heen, begrijp me niet verkeerd, vind Gnome ook erg mooi (standaard als ik achter een RedHat machine duik), maar Apple is lichtjaren verder wat dat betreft.

Ik ben het met Chem eens, laten we thunderbird als basis nemen, vanaf daar zien we wel verder :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
OS X \o/ ;)

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:38:
Als je het dan toch over HIG hebt denk ik toch eerder aan Apple, consistentie door het hele OS heen, begrijp me niet verkeerd, vind Gnome ook erg mooi (standaard als ik achter een RedHat machine duik), maar Apple is lichtjaren verder wat dat betreft.

Ik ben het met Chem eens, laten we thunderbird als basis nemen, vanaf daar zien we wel verder :)
Ware het niet dat Apple bepaalde dingen van de HIG zelf op het moment ook aan hun laars lapt (o.a. met de nieuwe Finder). Maar inderdaad, ze hebben het wel goed geregeld verder.

Ik zit een beetje te denken over een logische interface. Een mailclient lijkt me geen goed uitgangspunt, er is vast iets efficienters te bedenken.

Verwijderd

itunes? (zoals de browser in itunes) genre zou forum kunnen worden, Artist wordt dan Topic starter en onder album kan je het aantal door de Topic starter geopende topics zien.

Klik je dan op een Topic dan laat je in het window pane eronder de hele thread zien (8>

of zo...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Ah, dit is nou precies waar ik eens iets over heb gepost, en al zolang ik op GoT zit op wacht :D ff zoeken...
bredend schreef op 20 april 2002 @ 13:06:
[..]

Of GoT'ten via een programma, zoals HotTopic, dat scheelt de servers weer allemaal werk. want dan hoeft het programma alleen maar in de Dbase te kijken. En kan je ook allemaal extra functie's inbouwen.

[..]
:7

Maargoed, ik zou graag willen helpen met het bouwen van een GUI :)

[ Voor 66% gewijzigd door bredend op 10-03-2004 17:11 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik denk dat je vooral op moet passen dat je niet de layout te bloated maakt (hou het strak en functioneel) en zorg dat je niet de huidige layout / indeling teveel gaat reproduceren in XUL. Dat zou namelijk zo weinig toevoegen ;)

Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik wat in elkaar kan flanzen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmmmm erg goed idee! XUL r0x0rz!

Het grote voordeel van een echt XUL interface zou zijn dat je een veel beter overzicht van alles op heel GoT wat jij interessant vindt kan krijgen.
Het lijkt me heel logisch en intuitief om van een treeview uit te gaan waarin je misschien bepaalde topics kan aanmerken als interessant. Zodra daarin dan wordt gepost wordt dat zichtbaar gemaakt (zoals bij een nntp nieuwsgroep)

Wie gaat er een voorschot maken?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bigs
  • Niet online
Een treeview voor topics lijkt me niet praktisch, met de lange titels van de meeste topics wordt dat ding namelijk wel breed. Maar inderdaad een indeling met daarin topics die je wilt volgen of nieuwe topics in door jou geselecteerde fora enzo is zeker wel interessant.

Alleen ben ik benieuwd wat je nog kan verbeteren aan het doorbladeren van topics, want dat is nu in principe al goed zoals het is, toch?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
iig kan je realtime-filters laten uitvoeren. Bv alleen posts van user [x] in een topic, anders sorteren, alleen posts met text [y] etc. :)

• killercow

killercow

eth0

chem schreef op 11 maart 2004 @ 12:58:
iig kan je realtime-filters laten uitvoeren. Bv alleen posts van user [x] in een topic, anders sorteren, alleen posts met text [y] etc. :)
Maar dan moet je wel alle data al hebben...

lange topic titels in de tree view kan inderdaad een probleem zijn.

Ik denk dat een heuristic filter die berichten in mapjes dumpt wel erg handig zou zijn, dan kan hij bepaalde topics aan de hand van de titel alvast marken als interesant, en dan eventueel de rest van het topic ophalen om verder te refinen.

naarmate de gebruiker vaker topics naar de juiste mapjes sleept moet hij erg goed kunnen omgaan met de intresses van de gebruiken aangezien intresse's vaak erg makkelijk in woorden te omschrijven zijn (bijvoorbeeld, php, mysql, opengl, linux etc etc) en ook de spam kan makkelijk gevonden worden (frontpage,volkswagen) en uiteraard de interesante users etc.

openkat.nl al gezien?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Zo simpel is dat niet, aangezien een topictitel te kort is voor een standaard bayesiaans filter.

Iets dat me bevalt aan Mail.app (Apple mailproggel);
in en outboxes van accounts zijn gegroepeerd. Je kan dan op 'in' klikken en alle mail van alle subfolders door elkaar zien. Dat is echt meesterlijk :)

• Bigs
  • Niet online
chem schreef op 11 maart 2004 @ 20:59:
Zo simpel is dat niet, aangezien een topictitel te kort is voor een standaard bayesiaans filter.

Iets dat me bevalt aan Mail.app (Apple mailproggel);
in en outboxes van accounts zijn gegroepeerd. Je kan dan op 'in' klikken en alle mail van alle subfolders door elkaar zien. Dat is echt meesterlijk :)
En als je je Sent Items ook nog aan de Inboxen koppelt kun je de threaded view aanzetten en lijkt het net alsof je in een nieuwsgroep zit te kijken :)
Mail.app ziet er heel simpel uit, maar het is stiekem nog best krachtig. Zo heb ik pas een gpg plugin geïnstalleerd, terwijl ik daarvoor niet eens wist dat het plugins ondersteunde.

[edit]
Hmm.. volgens mij ben ik toch in de war met een ander programma, ik kan wel de thread view krijgen, maar ik zie alleen de mails uit de folder waar ik in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Bigs op 11-03-2004 23:04 ]

Verwijderd

hier staat wel goed beschreven (met voorbeeld) hoe we de fora zouden kunnen doen. ben al een beetje bezig met een lay-out in xul te verzinnen en ik denk dat itunes of thunderbird als basis gaat dienen.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/~mirenmer/react.xul

een eenvoudig voorbeeldje.
Ik merk dat de cats & fora al snel te groot wordt (je klikt je suf) dus misschien zijn tabjes in de linkerbox beter. Veel tabs kan niet, omdat je maar korte titels kan geven...

Verwijderd

Ziet er goed uit :) Ik denk dat tabs inderdaad beter zou werken ja.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Hoe had je de topiclist en de messagelist in gedachten? Komt in de tree rechts alleen een lijst met topics, of kan je dit ook uitklappen o.i.d. zodat je individuele messages kan selecteren?

Voorbeeld: http://www.xs4all.nl/~tammens/react.xul

• Bigs
  • Niet online
Eärendil schreef op 17 maart 2004 @ 14:41:
Hoe had je de topiclist en de messagelist in gedachten? Komt in de tree rechts alleen een lijst met topics, of kan je dit ook uitklappen o.i.d. zodat je individuele messages kan selecteren?

Voorbeeld: http://www.xs4all.nl/~tammens/react.xul
Dat met die individuele messages zoals jij laat zien lijkt me niet zo nuttig.
Ten eerste zijn de topics hier niet threaded, dus het uitklappen levert alleen een lange lijst op. Je kunt wel quotes in een thread gaan zetten, maar soms zie je ook meerdere quotes in 1 post en niet elke reactie wordt d.m.v. een quote gedaan. Daarnaast zijn de losse posts vaak erg kort en leveren ze op zichzelf vaak niet zoveel informatie.

De structuur die jij voorstelt werkt goed voor bijvoorbeeld nieuwsgroepen, maar voor een forum als dit levert het niet veel op denk ik.

• Cergorach
  • Laatst online: 20:11
XangadiX schreef op 10 maart 2004 @ 01:53:
Ik heb ooit eens een alternatieve interface ontworpen voor community sites die ik destijds op tweakers baseerde; de 3d ruimte in dit filmpje ( http://www.xangadix.net/index2.php?id=01236 ) is feitelijk GoT. Ik wilde destijds weten of het systeem toepasbaar is op een bestaande community; dus heb ik het gemoddeleerd naar de indeling van GoT :)

Ik zou nog steeds wel wat tijd en energie willen steken in het bouwen van iets dergelijks.
Dat filmpje is wel erg vet, of zo iets lekker werkt is weer een tweede, is zoiets eigenlijk al available?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Bigs schreef op 17 maart 2004 @ 15:04:
[...]

Dat met die individuele messages zoals jij laat zien lijkt me niet zo nuttig.
Ten eerste zijn de topics hier niet threaded, dus het uitklappen levert alleen een lange lijst op. Je kunt wel quotes in een thread gaan zetten, maar soms zie je ook meerdere quotes in 1 post en niet elke reactie wordt d.m.v. een quote gedaan. Daarnaast zijn de losse posts vaak erg kort en leveren ze op zichzelf vaak niet zoveel informatie.

De structuur die jij voorstelt werkt goed voor bijvoorbeeld nieuwsgroepen, maar voor een forum als dit levert het niet veel op denk ik.
Nee dat vind ik ook niks.

Wat ik meer zie zitten is zoals bij een mailclient, met een lijst van topics bovenaan, en de reacties eronder. Eventueel wil ik nog wel een 'uitklap' optie maken, zodat de user kan kiezen om 1 bericht uit de lijst te kiezen, of onderaan het hele topic te volgen.

Wat dat betreft heeft het mijn voorkeur om iets te bouwen dat men al kent.

edit:
http://www.xs4all.nl/~mirenmer/react.xul

het blijkt in de praktijk lastig: hoe groot moet een textbox zijn? Ik kan niet zo snel een manier vinden om een textbox "groot genoeg" te laten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door chem op 18-03-2004 10:24 ]

Verwijderd

Ik zat hele gedoe lekker laten hangen, en voor de view van Xangadix gaan, ik heb in het verleden op dit forum ook al eens zoiets gepost wat Xangadix heeft gemaakt..

Overzicht genoeg :)

• Bigs
  • Niet online
chem schreef op 18 maart 2004 @ 10:04:
[...]

Nee dat vind ik ook niks.

Wat ik meer zie zitten is zoals bij een mailclient, met een lijst van topics bovenaan, en de reacties eronder. Eventueel wil ik nog wel een 'uitklap' optie maken, zodat de user kan kiezen om 1 bericht uit de lijst te kiezen, of onderaan het hele topic te volgen.

Wat dat betreft heeft het mijn voorkeur om iets te bouwen dat men al kent.
Dat lijkt mij inderdaad wel de beste optie. Jammer dat ik op het moment helemaal geen tijd heb anders was ik wel eens wat gaan rotzooien.
Pagina: 1