Ik deel thuis een ADSL verbinding met andere PCs via ICS. De PC die in verbinding staat met het internet, staat altijd aan en werkt tevens als DiVX/ Mediaserver box op m'n TV. Op deze server heb ik Kerio firewall draaien (gratis). Op de overige PCs in m'n netwerk heb ik ook maar Kerio geinstalleerd, al was het maar om OUTbound traffic te kunnen controleren en blokkeren. Nu zijn mijn vragen:
- Is het echt nodig om op alle PCs een firewall te hebben?
- In Kerio is er de optie om de firewall in een modus in te stellen, die bedoelt is voor internet connection sharing servers (zoals in mijn geval dus), maar daarbij wordt wel vermeld dat de veiligheid minder is. Wat houd dit precies in, en is dit wel een goed idee?
- Op de site van Microsoft staat betreffende de in XP ingebakken firewall, dat het voldoende is om de firewall op de server aan te zetten, zo zijn in een klap alle PCs in het netwerk beschermd. Wat vinden jullie ervan?
Bedankt voor jullie hulp!
- Is het echt nodig om op alle PCs een firewall te hebben?
- In Kerio is er de optie om de firewall in een modus in te stellen, die bedoelt is voor internet connection sharing servers (zoals in mijn geval dus), maar daarbij wordt wel vermeld dat de veiligheid minder is. Wat houd dit precies in, en is dit wel een goed idee?
- Op de site van Microsoft staat betreffende de in XP ingebakken firewall, dat het voldoende is om de firewall op de server aan te zetten, zo zijn in een klap alle PCs in het netwerk beschermd. Wat vinden jullie ervan?
Bedankt voor jullie hulp!