Toon posts:

Ervaringen conrad CV2000 Touchscreen Afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik word moe van mn zappers die ik niet kan vinden. Na even door het web te hebben gebladerd kwam ik uit bij Conrad. Daar zag ik de CV2000 Touchscreen.

Deze heb ik dus vandaag besteld. Ik krijg hem over ongeveer 3 dagen in huis. Het lijkt me een leuke zapper voor een leuke prijs. Hij kan volgens de gebruiksaanwijzing 8 apparaten aan maar mn Tv Video Dvd en Receiver is het enige waar ik hem voor ga gebruiken. Mischien in de toekomst nog radiografische lichtdimmers ofzo

Ik heb even op got gezocht naar deze gadget maar kon er maar weinig over vinden.
Zelfs niet op Google. Het lijkt wel of hij net uit is :(

Is er toevallig een gotter die ervaring met deze zapper heeft ? Ik ben vast niet de enige die heb besteld/in bezit heeft.
Of iemand met een andere touchscreen zapper?
Wat vind je de voordelen en de nadelen ?
Wat is het gemiddelde batteijenverbruik ?
Gebruik je veel macrofuncties ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25526/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 14:05 . Reden: aanpassing bericht ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al het idee dat weinig tot geen mensen deze zapper hadden. Helaas :(

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ziet er leuk uit. Vooral radiografische signalen lijkt me erg handig.
Heb net zelf een Sony AV3000 in Amerika besteld.
Adviesprijs in Nederland 334 euro.
Prijs in Amerika: 97 euro (incl. verzenden) :)
Hopelijk wordt het pakketje niet door de douane onderschept.

Verwijderd

ik heb ook een touchscreen afstandsbediening

mijn pda 8)

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op 10 maart 2004 @ 10:08:
Ziet er leuk uit. Vooral radiografische signalen lijkt me erg handig.
Heb net zelf een Sony AV3000 in Amerika besteld.
Adviesprijs in Nederland 334 euro.
Prijs in Amerika: 97 euro (incl. verzenden) :)
Hopelijk wordt het pakketje niet door de douane onderschept.
Heb even gekeken op http://www.remotecentral.com/av3000/ en het is een mooi machientje. Hopen dat hij aankomt inderdaad :)

Radiografisch lijkt me ook erg handig. Alleen nog even radiografische lichtdimmers halen en met 1 druk op de knop de tv aan de dvd aan de receiver aan op dvd kanaal en het licht dimmen. Nu nog iets vinden om een chippie en een biertje te halen en de film kan beginnen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 10:32 . Reden: Url aangepast ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 10:31:
[...]

Radiografisch lijkt me ook erg handig. Alleen nog even radiografische lichtdimmers halen en met 1 druk op de knop de tv aan de dvd aan de receiver aan op dvd kanaal en het licht dimmen. :)
Weet je ook of zoiets bestaat in infrarood?
Lijkt me ook wel handig, vanuit de bank:

rolluik naar beneden
scherm naar beneden (damn, deze is handbediend, met motor werd te duur)
lichten uit
beamer aan
receiver aan
dvd speler aan
En genieten :)

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op 10 maart 2004 @ 13:43:
[...]

Weet je ook of zoiets bestaat in infrarood?
Lijkt me ook wel handig, vanuit de bank:

rolluik naar beneden
lichten uit
beamer aan
receiver aan
dvd speler aan
En genieten :)
Volgens mij bestaan er wel dimmers die via ir werken. Maar radiografisch is het mooiste omdat hij dan vanaf een meter of 30 al kan werken. In elk huis zitten de lampen ergens anders. Je hoeft dan ook niet op de dimmers te richten dus je kan met 1 druk op de knop (gericht op je audio/video spulletjes) genieten van de film

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat er weinig mensen zijn die ervaring cq belanstelling hebben voor een dergelijke afstandbediening.
Ik heb 1 ander topic gevonden maar om nou te zeggen dat daar heel veel instaat nee.
Juist op dit forum had ik wel verwacht dat meer mensen zo'n apparaat zouden hebben en er wat over zouden kunnen vertellen.
Helaas :(

Verwijderd

Ho ho niet zo snel, ik vind het ook heel intressant, zo'n afstandbediening.
Ik zou hem dan vooral voor mijn htpc kunnen gebruiken maar ik weet niet of het werkt mijn computer samen.. Mensen die hier ervaring mee hebben kunnen het misschien hier neer zetten...

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 15:36
Ik heb de voorganger.

Erg tevreden mee, nadat ik alles maar eens zelf heb nagesoldeerd. Dat was echt brak.

Daarna geen enkel probleem meer mee gehad.

Verwijderd

Ik heb een aantal jaren geleden een philips pronto gekocht. (voor ongeveer 1000 gulden :()

ik heb deze een tijdje gebruikt voor mijn installatie, gordijen en lichten. gordijnen en lichten deed ik gewoon via ir - rf convertor van marnitek (x10).

maar naar een keer te verhuizen heb ik nooit de moeite meer genomen om hen opnieuw te programeren. dit omdat ik in de oude situatie steeds vaker naar mijn oude zappers greep.

het grote na deel van de touchscreen zappers is in mijn ogen dat je de knopjes niet kunt voelen. je moet altijd naar je afstands zapper kijken om te zien waar je drukt. met een normale bediening kun je knopjes 'tellen' om te kijken waar je zit. en zap je gemakkelijker en sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
tgf_78 typte op 11 maart 2004 @ 13:48:
het grote na deel van de touchscreen zappers is in mijn ogen dat je de knopjes niet kunt voelen. je moet altijd naar je afstands zapper kijken om te zien waar je drukt. met een normale bediening kun je knopjes 'tellen' om te kijken waar je zit. en zap je gemakkelijker en sneller.
Dit lijkt mij ook ja :( Maar toch maar de gok genomen om hem te bestellen.
Mischien dat ik op den duur weet waar mn toetsen ongeveer op het touchscreen staan ? Meestal zap ik toch alleen maar van kanaal naar kanaal dus als ik de belangrijke knoppen in de hoeken programmeer ben ik daar al van af.

edit:

Zit net ff te kijken maar het volume en zap gedeelte zit er ook op in "harde" knoppen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 14:43 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Vraagje: ik wil deze afstandsbediening misschien ook kopen. Ik las dat je er van uit ging dat deze AB, omdat hij RF uit zendt, ook 443 mhz stopcontacten in en uit kan schakelen.
Als dat zo is, wil ik 'm ook kopen, maar ik kan er niks van vinden in de handleiding. Er staat ook, dat RF tegelijkertijd met IR wordt uitgezonden. Ik denk dat het alleen bedoeld is voor IR naar een andere kamer te zenden via radiogolven...
Als dat zo is hoef ik 'm niet :)
Wie weet of het gaat of niet :?

edit:
ben dit dus idd van plan :P
vanuit de bank:

rolluik naar beneden
lichten uit
beamer aan
receiver aan
dvd speler aan
En genieten

[ Voor 21% gewijzigd door Elektronicanet op 18-05-2004 14:42 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 18 mei 2004 @ 14:40:
.... Ik denk dat het alleen bedoeld is voor IR naar een andere kamer te zenden via radiogolven...
Wat ik uit de Duitse handleiding kan opmaken is dat ie inderdaad alleen RF gebruikt om het signaal door muren en plafonds heen te zenden, niets meer (aparte ontvanger/IR repeater nodig)

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 14:50:
[...]

Wat ik uit de Duitse handleiding kan opmaken is dat ie inderdaad alleen RF gebruikt om het signaal door muren en plafonds heen te zenden, niets meer (aparte ontvanger/IR repeater nodig)
Misschien dat iemand die 'm heeft (bromaster?) dit kan bevestigen?
Volgende vraag natuurlijk: wie weet er een AB die dit wél kan :D

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de zapper in mn bezit. Hij bevalt prima maar over dat rf heb ik nog niks gelezen in de handleiding en niks kunnen vinden in het menu :( Dan maar mn lichtjes met de hand dimmen
Pagina: 1