Toon posts:

Lijm resten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dus totaal niet waar ik het moest posten, en ik heb op me werk al een beetje lopen zoeken op dit forum. Maar helaas zoals jullie van veel mensen horen was het niet te vinden wat ik precies zoek.

Mijn vraag is als volgt. Ik heb pas geleden een oude Radeon 8500 van iemand gehad, deze had een brakke cooler en deze ging dus ook na een maandje kapot. Het enigste wat er toen dus nog opzat was een cool blok. Nu is het geen probleem als hij gewoon vast zat via de gaatjes aan de zijkant. Maar zoals de meeste van jullie al weten vond Hercules het nodig om geen gaatjes in de kaart te maken. Nu ik dus met wat geweld de cool blok er vanaf heb gekregen zit er dus nog lijm resten op. Helaas zijn de resten verhard en zitten dus echt heel goed vast aan de core. Nu heb ik zelf al geprobeerd het er voorzichtig af te schrapen, maar dit lukt helaas niet.

Nu is mijn vraag dus aan jullie: zijn hier middeltjes voor of hebben jullie nog top ideeën om het er toch vanaf te krijgen.

Mijn excuses aan de modjes hier als ik het verkeerd heb geplaatst.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47

DaRoot

Some say...

Wasbenzine en wc-papier, werkt perfect!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:53

mr_petit

opperprutser

WD-40 beweert ook lijm te verwijderen.
het is iig niet zo agressief als bijv. aceton

"man is not truly one, but truly two,"

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
98% ethanol

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 09 maart 2004 @ 22:52:
Wasbenzine en wc-papier, werkt perfect!
Wasbenzine haalt helaas niks uit. Het is namelijk gewoon echt hardnekkige lijm resten die je ook niet zo snel er vanaf krijgt. Ik heb zelfs al met een bank pasje lopen schrapen. In ieder geval heb ik was benzine geprobeerd maar dat werkt niet. Maar bedankt voor je tip.

Ik heb ook nog een slechte foto gemaakt met mijn digitale camera uit het jaar nul. Ik hoop dat het een klein beetje helpt.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mph/bah.jpg

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Aceton werkt perfect.

Probeer nagellak remover, dat is vaak aceton.

Succes :Y)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 23:00:
[...]

Wasbenzine haalt helaas niks uit. Het is namelijk gewoon echt hardnekkige lijm resten die je ook niet zo snel er vanaf krijgt. Ik heb zelfs al met een bank pasje lopen schrapen. In ieder geval heb ik was benzine geprobeerd maar dat werkt niet. Maar bedankt voor je tip.

Ik heb ook nog een slechte foto gemaakt met mijn digitale camera uit het jaar nul. Ik hoop dat het een klein beetje helpt.

[afbeelding]
Oh man..das gewoon een normale chip casing. Als het niet lukt dan pak je gewoon schuurpapier en schuur je het eraf. Als je slim bent doe je het met wat vlaks en vlak je meteen je chip. Klokt hij nog wat verder over ook..

De echte core zit binnenin dat zwarte vierkantje zeg maar en kan dus niet stuk gaan. Extreem voorzichtig doen hoeft dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag ga ik dus het proberen met nagellak verwijder spul. En als dat niet lukt dat schuur ik het er inderdaad wel vanaf.

In ieder geval als dat spul weg is moet ik nog een nieuwe cool element erop zien te krijgen. Ik heb al vaker gelezen dat je het best hier voor tieribbentjes (of hoe die krengen ook heten) ervoor kan gebruiken. Maar zijn er eigenlijk andere oplossingen voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 23:07:
[...]

Oh man..das gewoon een normale chip casing. Als het niet lukt dan pak je gewoon schuurpapier en schuur je het eraf. Als je slim bent doe je het met wat vlaks en vlak je meteen je chip. Klokt hij nog wat verder over ook..

De echte core zit binnenin dat zwarte vierkantje zeg maar en kan dus niet stuk gaan. Extreem voorzichtig doen hoeft dus niet.
Dat heb ik destijds ook gedaan. Gewoon met redelijk grof schuurpapier (grid 400 dacht ik) beginnen Tegen de tijd dat je op het middenstuk komt, ga je met steeds fijner schuurpapier verder.

Zie hier voor het resultaat. Ik kon erna ook verder overklokken, maar dat zal wel door de voltmod komen ;)

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dan toch eindelijk gelukt. Ik ging vanmiddag effen op zoek naar wat spul om dat te verwijderen. Wat blijkt dat in nagellak verwijder spul olie zit, en dat blijkt dus niet goed te zijn voor je componenten op je kaart zelf. Het zal er niet van dood gaan, en het zal echt nog wel doen als je het hebt gebruikt maar et schijnt gewoon minder goed te zijn.

Wat heb ik er nu dan voor gebruikt? Aceton, ik deed het op een stukje keukenpapier en veeg een paar keer flink over de chip heen en weg was het. Echt wonderspul was het ( schijnt alleen vrij agressief te zijn op plastic enzovoort ).

Hier is nog een foto gemaakt met een camera waarmee de Duitsers ons land mee binnen kwamen vallen.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mph/bah2.jpg

Nogmaals bedankt voor al jullie tips.

Nu heb ik trouwens een Revoltec VGA-koeler hier nog liggen, ik was van plan om deze op de 8500 te doen, alleen zijn er geen bevestiging gaatjes in de kaart zelf. Nu heb ik gehoord en gelezen dat je het ook met van die ribbetjes kan doen. Zijn er ook andere mogelijkheden?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 13:09:
Het is dan toch eindelijk gelukt. Ik ging vanmiddag effen op zoek naar wat spul om dat te verwijderen. Wat blijkt dat in nagellak verwijder spul olie zit, en dat blijkt dus niet goed te zijn voor je componenten op je kaart zelf. Het zal er niet van dood gaan, en het zal echt nog wel doen als je het hebt gebruikt maar et schijnt gewoon minder goed te zijn.

Wat heb ik er nu dan voor gebruikt? Aceton, ik deed het op een stukje keukenpapier en veeg een paar keer flink over de chip heen en weg was het. Echt wonderspul was het ( schijnt alleen vrij agressief te zijn op plastic enzovoort ).

Hier is nog een foto gemaakt met een camera waarmee de Duitsers ons land mee binnen kwamen vallen.

[afbeelding]

Nogmaals bedankt voor al jullie tips.

Nu heb ik trouwens een Revoltec VGA-koeler hier nog liggen, ik was van plan om deze op de 8500 te doen, alleen zijn er geen bevestiging gaatjes in de kaart zelf. Nu heb ik gehoord en gelezen dat je het ook met van die ribbetjes kan doen. Zijn er ook andere mogelijkheden?
Tie wraps :? en as adhesive zijn daabij je beste vrienden ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
El Snorro schreef op 10 maart 2004 @ 13:25:
[...]
Tie wraps :? en as adhesive zijn daabij je beste vrienden ;)
Ja, ik heb een beetje lopen lezen over adhesive. En ik denk dat ik daar maar voor moet gaan. Dat spul is trouwens wel best wel prijzig (voor zo’n klein beetje dan), maar daar is helaas niks aan te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:21:
[...]

Ja, ik heb een beetje lopen lezen over adhesive. En ik denk dat ik daar maar voor moet gaan. Dat spul is trouwens wel best wel prijzig (voor zo’n klein beetje dan), maar daar is helaas niks aan te doen.
Een andere oplossing is gewone Artic Silver (of vergelijkbaar spul) en secondelijm. Zorg dat je core en koelblok goed zuiver zijn. Dan je core insmeren met een dun laagje AS en vervolgens een druppeltje seconde lijm op de hoeken. Koelblok er op, paar seconde stevig aandrukken en klaar... Werkt perfect!
Pagina: 1