Toon posts:

[Java] slechte refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende: een kalender, met verschillende views (day,week,monthview) vertoont "restjes" van de vorige view als ik van view verander.

Nu wat gebeurt er als er van view verandert wordt, ik verwijder op dat panel alle (sub)panels (panelobject.removeAll()) en add opnieuw panels naar gelang de view en het aantal dagen, maanden, etc...

Maar als ik dat doe, blijven er tss de panels en langs de randen, nog randjes en streepjes staan van de borders van de vorige panels.

Ik heb al geprutst met panelobject.validate(); met .repaint();, ...

Maar niets lijkt te werken... als ik dan een ander venstertje maak en dat over die panels sleep dan wist hij de achtergebleven randjes...

een slechte refresh dus maar ik vind de juist methode maar niet :s
Iemand suggesties?
thx

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Waarom werk je niet met bijvoorbeeld een CardLayout ?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
mja omdat het nu zonder cardlayout is geschreven... het zou idd wel beter geweest zijn... maar tis nu te laat :/
en ik wil toch de oplossing weten :) kwestie van als ik het dan een andere keer tegen kom...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Een revalidate() en een repaint() genoeg moeten zijn. Zo niet, dan is het gewoon een bug. Of je hebt in je code foute crossreferences staan, dat wil ook nog wel eens vreemde resultaten opleveren.

Kun je het probleem isoleren en reproduceren in een behapbaar stukje code?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
idd repaint was de oplossing... revalidate werkte niet, validate evenmin, dolayout etc ook niet...

nu het is opgelost :) , nog een beetje tweaken en thx voor de hulp :)