Toon posts:

Magnetisch veld op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is als volgt: Ik heb een JVC breedbeeld tv op een houten audiomeubeltje. Hieronder staat een DVD speler (ook van JVC).

Ik heb nooit last gehad van magnetische velden op de tv... TOT ik de pc onder de tv in het meubeltje heb gezet ivm met ruimtegebrek. Dus de oorzaak van mijn probleem is bekend :+

Nu is mijn vraag: Zou mijn probleem over zijn door een stuk aluminium plaat (wel in kleur van meubel gespoten) onder de tv te leggen, en desgewenst nog te aarden?

Zijn er mischien mensen die dit ook hebben gedaan, of natuurlijk een ander idee hebben? :*)

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 19:06

Tux

Volgens mij jagen die veldlijnen zich gewoon door die plaat heen hoor, maar zeker weten doe ik het niet. En aarden heeft helemaal geen zin afaik.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Volgensmij doet alumunium helemaal niks tegen die straling.
Want je pc-kast is ook van alu en die houdt toch ook niks tegen? ;)

Een loden plaat daarintegen zal wel helpen. Mits dik genoeg.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alu of lood houdt al helemaal geen magnetisme tegen. Dan zou je meer hebben aan plaatstaal. Of je moet je pc een stukje verplaatsen, draaien, kantelen ofzo. Meestal verdwijnt het ook wel weer.
Er bestaat ook speciaal anti-magnetisch metaal, maar ik weet niet zo 1-2-3 waar je dat kan halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 09-03-2004 21:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tux
  • Laatst online: 12-12 19:06

Tux

Teveel magnetische invloed op een televisie kan permanente schade opleveren aan de televisie las ik in mijn natuurkunde boek. Tenzij je een zwart-wit televisie hebt, dan maakt het niet uit :+

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Kantelen kan helaas ook niet helaas. die draai kan hij niet maken zeg maar.

I / /I
I / / I
I/ / I

als je snapt wat ik bedoel 8)

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Is het alleen de computerkast of ook nog een monitor en speakers?

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen de computerkast. ik heb de tv op de tv out van mijn geforce zitten, dus dat is gelijk mijn beeldscherm :) ....

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Dan zal het dus wel aan de voeding liggen. Misschien dat je aan een (duurdere) ontstoorde voeding kan komen? Dat zou het probleem wel op kunnen lossen (als het idd aan de voeding ligt)

• Termi
  • Laatst online: 08:15
Grimli schreef op 09 maart 2004 @ 21:52:
Dan zal het dus wel aan de voeding liggen. Misschien dat je aan een (duurdere) ontstoorde voeding kan komen? Dat zou het probleem wel op kunnen lossen (als het idd aan de voeding ligt)
Gewoon dikke afscherming om die voeding bouwen >:).

Pc kantelen heeft weinig zin, omdat het magnetisch veld altijd horizontale of verticale afbuiging zal beinvloeden.

Zet is btw voor de gein een aluminium-plaat er overheen, bijvoorbeeld van je pc kast om eff te kijken of het effect heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Termi op 09-03-2004 22:26 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

magnetische velden afschermen doe je met een tegengestelde magneet.. (helaas in jouw geval)...

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee van een tegenpool heb ik ook al geprobeerd, en met een redelijke magneet aan de zijkant van de tv is het al wat beter. Maar als permanente oplossing zoek ik toch wat anders... mischien toch maar eens een stuk plaatstaal proberen B) ... en als dat niet wil, dan moet de pc maar weg 8)7

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-12 17:27
Aarden heeft geen nut. Je kunt wel je PC of meer naar achter of juist naar voren schuiven, vaak veranderd dan het magnetische veld. Een plaat van allumunium heeft 0% nut omdat het hier dwars doorheen gaat. Wat je eventueel wel kunt proberen is een stalen plaats, of kippengaas, schijnt ook goed te werken.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Ik had dit probleem met mijn boxen naast mijn beeldscherm. Ik heb op degauss gedrukt in het menu in m'n beeldscherm en weg was het probleem. Ik weet niet of er TV's zijn met die functie maar je zou even naar JVC kunnen bellen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 17:00:
Ik weet niet of er TV's zijn met die functie maar je zou even naar JVC kunnen bellen.
TV's doen dat helemaal vanzelf. Gewoon een keertje uit zetten. En dan ECHT uit, niet op standby. Dus steker er uit. Half uurtje wachten en steker er weer in. Dan aanzetten. Je kan het horen als hij het doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1