Toon posts:

wat betekent CKK en OFDM bij draadloze netwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mij vraag is dus wat CKK en OFDM betekenen. Wat houdt dit precies in? Ik kan hier niets over vinden op tweakers.net en ook met behulp van google kom ik er maar niet achter. Mijn engels is wel barslecht, dus ja, aan engelse sites heb ik niet zo veel. Maar, ik kan er wel proberen uit te komen dan als iemand wat voor me heeft. Alvast bedankt.

Verwijderd

uno momento, ik heb het vanmiddag nog gelezen, eff opzoeken brb

Verwijderd

OFDM is een modulatietechniek voor (o.a.) het 802.11a-protocol. En CKK is er voor zover ik begrijp één voor de 802.11b-standaard :)

En zonder Engels kom je hierin niet erg ver, al dit soort documentatie is in het Engels.

Edit: ik zie nu dat OFDM ook voor 802.11g wordt gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand het dan beetje voor me uitleggen wat het precies doet? het princiepe?

Verwijderd

802.11g provides the same throughout as 802.11a but with backwards compatibility for 802.11b devices using Othogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) modulation technology. Cisco has developed an access point that permits 802.11b and 802.11a devices to coexist on the same WLAN. The access point supplies ‘gateway’ services allowing these otherwise incompatible devices to communicate.

het is om signalen op de 5ghz band te moduleren naar de 2,4ghz band, dus om verschillende APs te kunnen koppelen, ik denk niet dat jij dat nodig hebt.

Verwijderd

Vertaling van http://www.vocal.com/data_sheets/wireless_802.11a_mod.html:
De modulatie die in Radio 802 wordt gebruikt.11a de norm is een Orthogonal Afdeling die van de Frequentie (OFDM) simultaan overseint, zeer gelijkend op de modulatie die in de Asymmetrische Digitale norm van de Abonnee van de Lijn (ADSL) wordt gebruikt (zie ITU G.992.1 en G.992.2) genoemd Afzonderlijke Multitoon (DMT), waar het systeem verscheidene tegelijkertijd parallelle hulpdraaggolven gebruikend de Omgekeerde Snelle Transformatie van Fourier (IFFT) verzendt, en ontvangend die hulpdraaggolven gebruikend de Snelle Transformatie van Fourier (FFT).

Radio 802.11a de norm specificeert een fysieke laag OFDM (PHY) die een informatiesignaal over 52 afzonderlijke hulpdraaggolven verdeelt om transmissie te verstrekken van gegevens aan een tarief van 6..9..12..18..24..36..48, of 54 Mbps. De 6..12, en 24 Mbps gegevenstarieven zijn verplicht. Vier van de hulpdraaggolven zijn proefhulpdraaggolven die het systeem als verwijzing naar van de veronachtzamingsfrequentie of fase verschuivingen van het signaal tijdens transmissie gebruikt.

In Radio 802.11a de norm, wordt een pseudo binaire opeenvolging verzonden door de proefsubkanalen om de generatie van spectrale lijnen te verhinderen. In Radio 802.11a, verstrekken de resterende 48 hulpdraaggolven afzonderlijke draadloze wegen voor het verzenden van de informatie op een parallelle manier. Het resulterende hulpdraaggolffrequentie uit elkaar plaatsen is 0.3125 MHz (voor een 20 MHz met 64 mogelijke groeven van de hulpdraaggolffrequentie).

De laag OFDM PHY bestaat uit twee protocolfuncties: eerst een PHY convergentiefunctie, die de mogelijkheden van het Fysieke Middelgrote Afhankelijke systeem (van PMD) aan de dienst PHY aanpast. Deze functie wordt gesteund door de Fysieke Procedure van de Convergentie van de Laag (PLCP), die een methode bepaalt om Radio 802 in kaart te brengen.11 Sublayer PHY de Eenheden van de Gegevens van de Dienst (PSDU) in een het ontwerpen formaat geschikt om en gebruikersgegevens en beheersinformatie tussen twee of meer posten te verzenden te ontvangen die het bijbehorende systeem PMD met behulp van. Tweede een systeem PMD de waarvan functie de kenmerken en de methode om bepaalt gegevens over te brengen en te ontvangen door een draadloos middel tussen twee of meer posten, elk gebruikend het systeem OFDM.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Bij OFDM worden de signalen op een andere manier gemoduleerd en gedemoduleerd. Er wordt veel prioriteit gegeven aan het minimaliseren van interferentie. Er is minder aandacht voor het perfectioneren van individuele channels.

Het wordt gebruikt voor digitale audio uitzendingen. Het wordt dus gebruikt voor digitale televisie enzo. Maar zoals JSS al zegt wordt het ook in WLAN's gebruikt.

edit:
/spuit11 natuurlijk weer :+

[ Voor 6% gewijzigd door Tux op 09-03-2004 21:02 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik wat OFDM doet, maar nu zou ik nog willen weten wat CKK precies inhoudt. Kan iemand mij dat missschien nog vertellen?
Pagina: 1