[PHP] Linux Webserver een uptime laten uitlezen van windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

ik wil dus de mogelijkheid hebben om vanuit me linux server in php een commando uit te voeren wat een windows uptime kan uitlezen, heeft micrsoft hier een gare tcp service voor?

Of moet het echt door middel van apache + php en daar een script laten executen (uptime.exe van microsoft.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Hier kun je wel wat leuke dingen vinden: [rml][ PHP] PHPMyStats project[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet echt de oplossing (sorrie voor de late reply)

het gaat mij om vanaf een linux shell zonder overtollige software een uptime te verkrijgen van een windows bak.

ik heb wel iets gelezen over DTP ofzow iets, en iets met net time ofzow(heb samba geinstalleerd voor netbios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Oplossing is vrij simpel
laat die Windows server om de minuut een bestandje genereren met daarin zijn Uptime. En trek die iedere keer van die server af dmv. een HTTP-request of iets van een FTP-connection...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar dat kost best veel cpu load als ie elke keer een dos applicatie moet runnen :X:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:39:
maar dat kost best veel cpu load als ie elke keer een dos applicatie moet runnen :X:X
1x per minuut; desnoods 1x per 5 seconde? :? En hoezo een DOS-applicatie? Performancecounters of via WMI kan je het ook regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 11-03-2004 11:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WMI.... :? ik weet niet wat het is, maar ik zou het zo wel ff opzoeken.

ik draai de windows uptime met de uptime.exe vanaf microsoft website.

zijn er dan geen andere manieren?! (pas als ik het vanaf de website op de linux server request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

gorgi_19 schreef op 11 maart 2004 @ 11:42:
[...]

1x per minuut; desnoods 1x per 5 seconde? :? En hoezo een DOS-applicatie? Performancecounters of via WMI kan je het ook regelen.
En beiden zijn probleemloos remote te benaderen en te beheren, heb je niet eens 'een of andere gare tcp service' voor nodig :/

Daarnaast is uptime.exe toch hopelijk geen DOS-applicatie, ik kan me niet voorstellen dat Microsoft nog DOS-applicaties distribueert. En zal de load van zo'n prograatje (dat uit ongeveer 1 regel code bestaat die GetTickCount doet en het resultaat formatteert) nu niet dermate zijn dat je er uberhaupt op een 386 merkbare vertraging van op zou lopen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Probeer anders met een packet sniffer te achterhalen wat uptime.exe doet, en doe dat na op je linux-bak.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
Dan zijn we eruit :P

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

curry684 schreef op 11 maart 2004 @ 11:48:
[...]

En beiden zijn probleemloos remote te benaderen en te beheren, heb je niet eens 'een of andere gare tcp service' voor nodig :/
Het enige nadeel van deze twee is dat het wel eens een rechtenprobleem kan opleveren; met m'n standaard IUSR_account kan ik niet bij de Performance counters komen. Verder wil WMI ook niet altijd alles prijsgeven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

denk dat als je snmp installeert op je windows bak, je zonder problemen dit soort zaken (en meer!) kan uitlezen.

Kwestie van de MIB bemachtigen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
Windows 2003 hier thuis heeft er atm geen problemen mee, kun je uitleggen wat je precies doet, gorgi_19? Is het 2000?

- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Alex de Groot schreef op 11 maart 2004 @ 11:54:
Windows 2003 hier thuis heeft er atm geen problemen mee, kun je uitleggen wat je precies doet, gorgi_19? Is het 2000?
Tuurlijk.. :)

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
     Function GetWebLoad() As ArrayList

Dim arrItems As ArrayList = New ArrayList
            Try
                Dim mosProcessor As ManagementObjectSearcher = New ManagementObjectSearcher("select * from Win32_Processor")
                Dim __enum As IEnumerator = mosProcessor.Get.GetEnumerator
                While __enum.MoveNext
                    Dim objCPU As ManagementObject = CType(__enum.Current, ManagementObject)
                    Dim lh As LoadHelper = New LoadHelper
                    If objCPU("LoadPercentage") Is Nothing Then
                        lh.Load = "Onbekend"
                    Else
                        lh.Load = String.Format("{0:p0}", Convert.ToDouble(objCPU("LoadPercentage")) / 100)
                    End If
                    lh.ProcType = ConvertTypeToProcessor(Convert.ToInt32(objCPU("Family").ToString()))
                    lh.frequency = objCPU("CurrentClockSpeed").ToString()
                    arrItems.Add(lh)
                End While
            Catch
            End Try

Return arrItems

End Function

Op een single proc bak, althans, bij mij thuis op Win XP en Win2k3 pakt hij LoadPercentage wel mee. Op een Dual Proc bak op Win2k pakt hij LoadPercentage niet mee; daar is deze Nothing.
Geen idee of het ligt aan een instelling, Win2k of Dual Proc.

Voordat mensen gaan zeuren over die try-catch statement; ja dat is bewust gedaan :P De overige onderdelen (currentclockspeed e.d. ) worden wel goed doorgegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 11-03-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 11 maart 2004 @ 11:53:
denk dat als je snmp installeert op je windows bak, je zonder problemen dit soort zaken (en meer!) kan uitlezen.

Kwestie van de MIB bemachtigen.
je wilt dus zeggen dat ik hier ook mee de uptime info kan bemachtigen?

als dit zo is dan heb jij zojuist de jusite oplossing voor me gevonden en krijg je een dikke kuz van mij ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Ken je GKrellm? Hier is ook een windows versie van.

Dan kun je met wat scripting volgens mij de gegevens zo over laten zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
gorgi_19 schreef op 11 maart 2004 @ 11:58:
[...]

Tuurlijk.. :)

Visual Basic .NET:
1
{code}

Op een single proc bak, althans, bij mij thuis op Win XP en Win2k3 pakt hij LoadPercentage wel mee. Op een Dual Proc bak op Win2k pakt hij LoadPercentage niet mee; daar is deze Nothing.
Geen idee of het ligt aan een instelling, Win2k of Dual Proc.

Voordat mensen gaan zeuren over die try-catch statement; ja dat is bewust gedaan :P De overige onderdelen (currentclockspeed e.d. ) worden wel goed doorgegeven.
IK compiler dit dus net. Probeer het uit. Windows 2003 1proc(thuis) niets geks. 2000 op mijn werk ook niets geks. Ga ik naar de duals toe, Windows 2003 dual proc geeft geen problemen, en Windows 2000 weer wel...

Ik vraag me af of dat je iets gebruikt wat 2000 niet support. Maar dat lijkt me erg gek, zeker als je alles onder .Net draait...

- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

IK compiler dit dus net. Probeer het uit. Windows 2003 1proc(thuis) niets geks. 2000 op mijn werk ook niets geks. Ga ik naar de duals toe, Windows 2003 dual proc geeft geen problemen, en Windows 2000 weer wel...

Ik vraag me af of dat je iets gebruikt wat 2000 niet support. Maar dat lijkt me erg gek, zeker als je alles onder .Net draait...
Al op MSDN gekeken, maar daar iig niets geks bij gevonden. Het vreemde vind ik dat Family het wel goed doet, evenals CurrentClockSpeed.

Maar 2003 dual proc deed het iig goed; ben blij dat te horen. Dan is het afwachten wanneer m'n hoster gaat upgraden. :) Alleen jammer blijft het wel, gedurende deze maanden. :)
Gelukkig is het geen cruciaal iets, maar een leuk 'statje'

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 11-03-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
Waar je natuurlijk voor de uptime van een windows-pc ook nog naar kijken is de creation-time van C:\pagefile.sys (Win2K/XP like). Dat werkt ook, en lijkt mij in dit geval een hele simpele oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

AK47 schreef op 11 maart 2004 @ 14:54:
Waar je natuurlijk voor de uptime van een windows-pc ook nog naar kijken is de creation-time van C:\pagefile.sys (Win2K/XP like). Dat werkt ook, en lijkt mij in dit geval een hele simpele oplossing :)
Mits je daar rechten toe hebt met je account, tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen filesize get :)

*btw heb pagefile op een andere hd staan, loopt allemaal wat flexxer =)

maar dat iz opzich wel goed idee, maar wordt een leuke berekening (samba ownt dus hard :9)
Pagina: 1