Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus niet snap, is waarom fabrikanten zoals iRiver supercoole mp3 spelers uitbrengen zoals de IGP-100 (mooi uiterlijk, excellente specificaties, ondersteund alle formaten, en de prijs is goed) maar dan stoppen ze er een INTERNE lithium ion batterij in.
Dit vind ik namelijk een enorm nadeel, want wat doe je dan na een tijdje als de batterij helemaal gaar is? Dan moet je je mp3 speler van € 300 gewoon weggooien?
Want je kan zeggen wat je wil, maar lithium ion batterijen verslijten erg snel.
Ik heb zelf ervaring met meerdere gsm toestellen met een lithium-ion batterij, en zo'n gsm werkt gemiddeld een jaartje erg goed, maar van dan af gaat de levensduur en kracht van de batterij pijlsnel de dieperik in.
Net hetzelfde met laptops. Die accus gaan het eerste jaar ook goed mee, maar daarna zijn ze op 6 maanden tijd klaar voor het graf.
De iRiver iGP-100 en de Creative Muvo² 1.5gb en de Rio Nitrus 1.5gb lijken me allemaal ideale mp3 spelers, veel opslag en functies voor weinig geld, maar ik zou geen van allen willen kopen omwille van de batterij.
Enkel bij de creative muvo² staat volgens mij vermeld dat de batterij "removable" is, maar wilt dit dan zeggen dat ik de batterij gewoon zou kunnen vervangen als hij niet meer mee gaat? Kan je zo'n batterij gewoon in de handel krijgen, of is het een speciaal type en moet je dan nog hopen dat creative zo'n backup batterijen aanbied?

Na alle gruwel-verhalen ivm de batterij van de iPod snap ik echt niet waarom de verschillende mp3 player producenten opeens allemaal ingebouwde lithium-ion batterijen gaan gebruiken...

Verwijderd

je zou ze ongeveer 500 of 1000 keer moeten op kunnen laden, en in de meeste MP3 spelers zit de zelfde, die je overgens vaak na kan bestellen bij je locale electro boer, aangezien NiMh maar 500 keer opgeladen kunnen worden gaat tie max 2keer zo lang mee, als je 4NiMh van 20 euro 2 keer moeten kopen of 1 LI-ion van 40... maakt niet echt uit lijkt mij :)

me MD speler heeft btw wel gewoon een NiMh maar who cares :P kreeg er boxjes bij van 55 euro :)

Verwijderd

is er ook veel verschil tussen lithium-ion en lithium-polymer?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is idd vervelend als je batterij mol is. Maar wanneer je een speler elke dag 8 uur gebruikt, hoef je hem nog steeds maar 180x / jaar op te laden. Zo'n battery kan 1000 x opladen aan. Zeg dat ie na 500x een beetje brak begint te worden, dan heb je altijd nog een jaar of 2,5 voordat ie gaar is.

Dat is dan met extreem gebruik van 8 uur per dag. Volgens mij is na 2,5 jaar de nieuwe batterij meer waard dan je oude mp3 speler.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 22:11:
is er ook veel verschil tussen lithium-ion en lithium-polymer?
Lithium polymeer is lichter dan lithium ion dacht ik, maar qua prestaties was er geen verschil. Ook is het tegenwoordig mogelijk om van lithium polymeer batterijen met een vreemde vorm te maken, stond laatst wat over in de krant :)
Maar ze hebben iig allebei geen geheugen effect.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

De batterij van mn Creative Zen Xtra is heel simpel te vervangen, gewoon het frontje eraf klikken en je kan de batterij eruit pakken. Ook zijn reserve batterijen voor iets van 25euro te krijgen op de Creative site.
Geen klachten hier dus. :)

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 09:25
En hoe zit het met de ingebouwde batterij van de BenQ Joybee 120? Kun je die ook vervangen?

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/digital/textlib/audio/mp3/03/10307/pic/030619_joybee120_02.jpg

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is er mis met Li-Ion? Een goede Li-ion accu gaat echt wel 3 jaar mee en denk je zelf dat je langer met je mp3 speler gaat doen? Over 3 jaar heb je 1" blueray schijfjes van 5GB ofzo, die je in je mp3 speler kunt stoppen :+

In ieder geval weet ik van de iRiver spelers dat ze erg goede accu's hebben, dus ik zou me er niet te druk om maken. Alternatief is oplaadbare batterijen (AA ofzo), maar dan wordt je apparaat zwaarder en lopen je batterijen in een paar weken uit zichzelf leeg :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1