verschil amd 400, 450, 500 etc.

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat is het verschil in de praktijk tussen een AMD K6/2 400MHz en 450MHz (of 450 en 500)? Ja, verschil is 50MHz maar merk je dat ook echt? Ze draaien allemaal op een bussnelheid van 100MHz, dat lijkt me het belangrijkste.
Ik ben op zoek naar een K6 dus is het echt de moeite waar om lang te zoeken naar de snelste (450 of 500) of kan een 400MHz dr ook wel mee door? :)

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Verschil tussen 400 en 500 mhz merk je wel duidelijk.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

en je hebt dus ook vershillende types. ze draaien niet allemaal op 100mhz er zijn ook types die volgens mij op 66 mhz draaien maar dat weet ik niet zeker.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik zou mijn geld eerder investeren in bv. meer geheugen...

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:21
Ik heb m'n pc-tje een 8 maanden geleden van 350 naar 500 upgegrade dat verschil is best goed merkbaar, maar 50Mhz vershil niet echt denk ik

• Palomar
  • Niet online
even voor de duidelijkheid. Ik heb nu dus helemaal niks :).. ik moet nog een cpu kopen. Maar het is dus wel de moeite waard om te zoeken naar een 500MHz ipv een 400MHz exemplaar?

Zijn er ook ergens benchmarkresultaten te zien op inet?

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 17:00 schreef rick_h het volgende:
even voor de duidelijkheid. Ik heb nu dus helemaal niks :).. ik moet nog een cpu kopen. Maar het is dus wel de moeite waard om te zoeken naar een 500MHz ipv een 400MHz exemplaar?

Zijn er ook ergens benchmarkresultaten te zien op inet?
ZOEKEN |:( :? :r

• Palomar
  • Niet online
sukkeltje...

iemand? Ik heb uiteraard wel gezocht maar ik kan geen duidelijke vergelijkingen vinden tussen de 400 en 500.

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 17:20 schreef rick_h het volgende:
sukkeltje...

iemand? Ik heb uiteraard wel gezocht maar ik kan geen duidelijke vergelijkingen vinden tussen de 400 en 500.
Verder zoeken |:(

Verwijderd

Kinders , de amd procs tot en met 300 mhz waren nog 66/100 vanaf de 350 zijn ze allemaal 100 mhz fsb ( dat kan je zelf instellen want ze zijn niet gelocked )

verder merk je het verschil tussen een 400 en een 450 nauwelijks spreek uit ervaring waren namenlijk mijn vorige systemen , nu 2 durons. tussen de 400 en de 500 zou een merkbaar verschilletje kunnen zitten, zou het niet weten , maar met spellen gaan ze er niet zo bar veel op vooruit met 50 mhz , dus als je een 550 te pakken kunt krijgen of een 500 oc-en naar 550 in combi met een geforce oid , dan resulteert dat denk ik in de meeste performance winst onder spellen bijv.
maar geforce en socket 7 waren geloof ik niet helemaal compatible ........ nou ja je snapt me wel ;)

• Palomar
  • Niet online
bedankt :) Het gaat mij ook niet hoofdzakelijk om het spelen van de allernieuwste games (dan zou ik wel een thunderbird ofzo kopen :)). Als counterstrike, UT enzo het maar een beetje fatsoenlijk doen (om over netwerk te spelen). Ik heb al een voodoo3 PCI, die is toch wel geschikt voor de K6?

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

De Voodoo3 is prima te gebruiken icm een
AMD K6-systeem. PCI is prima, agp ondersteuning op de meeste SS7 mobo's was sowieso brak.

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• Palomar
  • Niet online
k dan :)

nu nog een processortje.. iemand nog eentje in de aanbieding voor een zacht prijsje? :Y)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
vraag & aanbod? |:(

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 15 december 2000 18:44 schreef Buzzman het volgende:
vraag & aanbod? |:(
ik moet ook alles verantwoorden hier ;)
op v&a heb ik al wat geplaatst.. maar misschien is hier iemand die nooit op v&a kijkt.. ik heb er toch geen aparte thread voor gestart dus hoef je ook niet te zeuren.. |:(

Verwijderd

Als ik een tip mag geven zou ik zoeken naar een K6-III-400 of 450MHZ deze is ongeveer zo snel als een p3-450/500. De 400 k6 staat nog in de prijslijst voor 244.Tip2.Gebruik GEEN geforce op een socket7 mamabord,want de geforce trekt zoveel stroom dat je,je moederbord stroomregelaar naar de maan helpt.Ik hoop niet dat je van plan bent om de CPU te overclocken,want dit gaat zeer slecht. 8-)

Verwijderd

ehhhh ik heb een geforce op mijn socket 7 bord.
maar met 300w is er niks aan het handje.

ps. mijn amd k6-2 400 heb ik overgeklockt naar 500, wat lukte, ik dacht weet je wat ik probeeer 550, maar oepsedefloeps dat werkte niet en hij doet het nu alleen nog maar op 350 en lager :(

• Palomar
  • Niet online
ja ok.. maar een geforce koop ik toch niet, die gaat wel in mn andere PC.. ik wil vooral win2k lekker kunnen draaien. Dat gaat op zich wel goed met mn huidige P233@266 met 96MB maar daar is het geheugen upgraden wat lastig, dus dan maar een nieuw mobo'tje, cpu en ram :)
Overklokken ga ik waarschijnlijk ook niet doen. dus..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 15 december 2000 17:24 schreef debiel-in-inrichting het volgende:

[..]
Verder zoeken |:(
Ehm beetje rustig graag, normaal antwoord geven kan ook.

• Palomar
  • Niet online
ok. ik krijg nu binnenkort een K6/2 500. Weet iemand ook ff zo uit zn hoofd wat de juiste instellingen daarvoor zijn? speed zal wel 5 x 100MHz zijn maar voltage weet ik niet (2.2v ofzo?). Op amd.com kan ik het niet duidelijk vinden vandaar... :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 17:43 schreef rick_h het volgende:
ok. ik krijg nu binnenkort een K6/2 500. Weet iemand ook ff zo uit zn hoofd wat de juiste instellingen daarvoor zijn? speed zal wel 5 x 100MHz zijn maar voltage weet ik niet (2.2v ofzo?). Op amd.com kan ik het niet duidelijk vinden vandaar... :)
ja 2,2v

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:01
licht eraaan.
ze zijn er in twee voltages. nl de aller eerste ( waren min of meer OC'ed by amd zelf door het voltage op te krikken. )
maar houd er wel rekeing mee dat dit soort proc's dual voltage zijn .
Maar de juiste instelling staat op de procc zelf aangegeven.
Daarnaast is het gewoon een 5x100 gevalletje.
ikzelf heb em nl ook ( als serieus systeem dus niet zeiken ;) )

ikzelf heb er een voodoo2 ( agp 16 Mb banshee ) in hangen en draai UT vloeiend. ram is op dit moment wel 320 Mb maar was 96 en toen draaide het ook goed

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

2.2 volt voor een 500 een (550 2.3 om dat het einde verhaal is met de core)
Ik heb een 350@475 gehad Ja je ziet het goed :)
en dat op een brak pcships moederplankje ff nadenken
dat was de m575
heb nu een 500@550 op gigabyte 5aa plankje draaien als fileserver
das 5*110mhz,1 keer in de 5 dagen reboot :Z

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 17:32 schreef Darkman het volgende:
Kinders , de amd procs tot en met 300 mhz waren nog 66/100 vanaf de 350 zijn ze allemaal 100 mhz fsb ( dat kan je zelf instellen want ze zijn niet gelocked )
dat is niet helemaal waar, beste kerel, de 380 MHz bijvoorbeeld loopt op 95 MHz :P
en de 366 loopt geloof ik op 66 MHz...
nu waren dat niet de meest verkochte proccies, maar toch waren ze op de markt.

mijn vorige systeeem bestond uit een AMD K6-2 400 MHz en die liep best lekker, maarRrrrrrrrrrrr pas wel op; super socket 7 (de standaard die AMD gebruikt om een socket proc op 100 mHz te zetten) heeft inderdaad veel problemen met nieuwe(re) grafische kaarten in samenwerking met spellen.
Zo had ik veel problemen met kweek in combinatie met een G400..ik had gelukkig nog een Voodoo2 liggen die perfect op SS7 aansluit...dus nogmaals kijk ff uit wat je ermee wilt; voor tekstverwerken enzo is het wel okee, maar het is wel een beetje buggy platform qua gamen..

Verwijderd

Bios update wil dan welles helpen,..
En de specs van de k6 staan altijd op het ijzeren plaatje...
heb gisteren mn k6-3 naar de kl##te geholpen|:(, nu heb ik een 550 onderweg die de 600 op zn sloffen zou moeten halen(al ligt het aan mij)
als ik wat in de performance merk, dan laat ik dat dus wel weten

Verwijderd

Speedy_J :
Heeft een 110 Busspeed niet een ongelooflijk verneukende werking op O.A. de schijven en de kaartjes in je PC?

Beh, ik heb er spijt van dat ik mn IBM voor een Maxtor heb ingeruild, mn schijven flippen zwaar door als ik de FSB op 105 of hoger zet :(

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:01
Euhm buggy ?
ik kan alle spellen nog steeds spelen ( ok niet alles met 30+ fps )
en daarnaast draait het hele zaakie ROCK STABLE op w2k ( Met windows 2000 draai ik al: 2wks 3days 19hrs 58mins 37secs stabiel )
is maar 1 keer gereboot sinds instal vanwege nero :)
en ik instaleer nog dagelijks zooi en spellen en doe er alles mee van internetten en mp3tjes tot ra2 en UT en fotobewerking

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1