Toon posts:

Audioinstallatie op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag bezig geweest 2 grote speakers via een versterker op me pc aan te sluiten. Geluid heb ik dan wel maar het geluid is zo slecht/dof dat het voor geen meter klinkt! de bass hoor ik wel goed maar daar blijft het ook wel bij.

Ik kom er niet uit wat ik nou fout doe of welke instelling fout staat waardoor het geluid zo slecht klinkt.

ps. de versterker en pc zitten verbonden met een verloopstekkertje, zo'n dubbele zwart en rood gekleurde overgaand in zo'n pc geluidsstekkertje.

Eerste keer dat ik zoiets probeer dus elke tip is meegenomen!:D
Alvast bedankt,
Sp0cK

Verwijderd

Heb je wel goede luidsprekers gekocht? Dus geen 2e handse?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 21:01 . Reden: hoofdletter gebruik ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 07:25

Tux

De bass instellingen op je versterker staan niet verkeerd? En de equalizer settigns op je pc ook niet?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor soundcard? Wat voor geluid, stereo/surround? Wat voor versterker? Wat voor kabels? enz enz enz. het is beter om wat meer info te geven.

Die speakers zijn waarschijnlijk het laatste waar het aan kan mankeren.

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Welke ingang gebruik je op je versterker?

Kubuntu

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
De treble niet ingesteld? Die mot je dan ff wat omhoog doen.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 23:45

DJT

NEOTEK schreef op 09 maart 2004 @ 20:36:
Welke ingang gebruik je op je versterker?
En welke uitgang gebruik je op je geluidskaart?

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het geluid beter te laten klinken?
Is het een zelfgeknutseld stekkertje?

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Verwijderd

Topicstarter
Had het eerst ff op me soundblaster live 128 geprobeerd op alle uitgangen.. zelfde geluid of geen geluid was het resultaat. De bass en treble hebben geef effect lijkt het wel als ik eraan draai.
en ik heb het op elke uitgang geprobeerd op me versterker: phone, tuner en aux

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Wil je echte top hifi geluid neem een losse DAC ( Digitaal naar Analoog converter).
Beter als dat kun je het niet krijgen, ik gebruik zelf de m-audio Superdac deze is vergeleken met andre DAC's erg betaalbaar. ( +- 250 euro )

Echt een aparte DAC is echt het beste manier om goed geluid te krijgen, zelfs de duurste soundcard kan daar niet tegen op boxen.

Hier heb je wat info over mijn DAC, er zijn naruurlijk meer merken en somige zijn ook iets beter maar wel veel duurder.
Als het iets te duur is voor ja kun je natuurlijk ook 2de hands zoeken ben je soms klaar voor €150. ( www.hifi.nl )

voor meer info kik hier onder :)

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1461

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stekker aan gewone uitgang (liefst geen huisgemaakte). Elke ingang op je stereo is prima, behalve die van je phono. Verder moet je wel instellen dat je geen 5.1 of zoiets gebruikt en dat hij gewoon een stereo kanaal doorgeeft. Dan moet toch wel alles lukken. Zet ook de equalizer van je soundcard gewoon even uit.

Verwijderd

Topicstarter
heb 'm nu aardig goed klinkend alleen jammer dat de bass en treble niks doet op de versterker.
en ik moet de versterker maximaal zetten wil ik 'm echt hard hebben staan. moet ik dan een mengpaneel erop aansluiten om de volume regeling correct te krijgen?

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Misschien moet je gewoon in windows het volume een tikkeltje hoger draaien. Of je versterker is brak...

Wat heb je nu gedaan om het geluid toch goed te krijgen?

edit: of je verbindings-kabeltje is brak... Heb je die nu wel of niet zelf in mekaar geknutseld?

[ Voor 24% gewijzigd door Rick_S. op 09-03-2004 21:08 ]

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Standaard vraagje hoor, maar heb je die versterker en speakers al met iets anders getest dan je PC? Als in, weet je of die spullen überhaupt goed zijn?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
in windows staat me volume al max.. en de kwaliteit is goed nu!:D
alleen de bass en treble werken niet van de versterker wat misschien een instelling kan zijn?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Waarschijnlijk staat 'source direct' aan op je versterker.. B)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Pagina: 1