Probleem instaleren windows XP/NT/2003

Pagina: 1
Acties:

• darthness
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2025
Ik had unix op me dual pentium 3 server staan, ik wil nu graag overstappen op windows server 2003. Geen van de 3 wilt instaleren (NT/XP/2003). Windows 98 instaleert echter wel. Ik krijg ook de volgende foutmelding:

DRIVERS_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

heb geprobeert hierop te googlen, maar ik vind niks...

hoe kan ik dit probleem verhelpen, ik wil graag me server weer in de lucht hebben.

ps: de versie van unix was FreeBSD (de nieuwste)

mvg, stephen

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb dit probleem ook, dus als iemand het weet :D???

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Heb je wel met de CD-ROM van 2003 Server kunnen starten ?

zoja... kan je niet eenst alle partities weg halen.. en dan alles er weer opnieuw opzetten.

zonee... kan licht het aan je bios instellingen dat je boot CD-ROM niet als 1e heb ingesteld... of 2. hij pakt het gewoon niet... maar dat lijkt me niet zo.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 14:35

Tux

Als je op Google en met de GoT search niets kan vinden op DRIVERS_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL dan zoek je toch echt niet goed ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• darthness
ik heb al gegoogled, en ik vind een heleboel, maar niks bruikbaars, ik krijg tevens ook dit:

*** acpi.sys - Address F7DE345 (ETC)

• Bas_je
Het probleem doet zich voor tijdens het starten van de setup (BIOS & CD) maar tijdens het kopieren / installeren van de files (niet de files die nodig zijn voor de windows setup!!)!

- Bas -

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

darthness - disable ACPi eens in je bios - of forceer eens een non-ACPI PC? :)

Verwijderd

eerst delparten, daarna fdisk /mbr en dan cd-rom erin en booten. Mocht dit het nog niet doen, dan kun je nog proberen om het met een andere cd-rom speler te doen.

• Bas_je
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 21:50:
eerst delparten, daarna fdisk /mbr en dan cd-rom erin en booten. Mocht dit het nog niet doen, dan kun je nog proberen om het met een andere cd-rom speler te doen.
laptop?

• darthness
wat is delparten, en nee geen laptop, en nee kan geen ACPI in bios disablen

en fdisk /mbr doet niets ?

[ Voor 17% gewijzigd door darthness op 09-03-2004 22:10 ]

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad, precies dezelfde melding. Alle versies werkte zonder problemen totdat ik windows 2000 of xp erop had gegooid. Bij mij kwam de melding vanwege mijn moederbord. Kon tie niet mee omgaan. Nieuw Epos moederbord erin gegooid en 2 jaar geen blue screen meer gehad.

• Bas_je
darthness schreef op 09 maart 2004 @ 22:07:
wat is delparten, en nee geen laptop, en nee kan geen ACPI in bios disablen

en fdisk /mbr doet niets ?
Neey dat van die laptop gaf aan dat ik dit probleem op een laptop heb!

Delparten is de bestaande partities verwijderen en op nieuw aanmaken.

FDisk /mbr set je Master Boot Record goed!

• darthness
Klopt dit:

A:\ Fdisk /mbr

A:\

Dat ie zeg maar wel even laadt, maar niks wergeeft?

PS: ik heb alle partities gedelete

Nog steeds de zelfde error, met dezelfde inhoud

Het is trouwens:

GATEWAY 99AN Mainbord (dual processor pentium 3)
256+64 MB SDRAM PC133

en nog wa andere troep, ik heb 3 hd's geprobeert trouwens bij elke zelfde error bij instaleren win2k3

[ Voor 71% gewijzigd door darthness op 09-03-2004 22:43 ]

Verwijderd

ik heb al gegoogled, en ik vind een heleboel, maar niks bruikbaars, ik krijg tevens ook dit:

*** acpi.sys - Address F7DE345 (ETC)
Klinkt idd als een niet ACPI compliant BIOS.

Zou een BIOS updateje doen.

Als die er niet zijn, tijdens de install wanneer je F6 kunt drukken F5 indrukken en een andere keuze maken.

Maar BIOS upgrade als'ie er is verdient de voorkeur.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn IBM-pc alles draaide perfect met win98 en winME totdat ik xp probeerde te installeren, kreeg ik steeds een foutmelding met de ACPI aansturing. Heb nu een nieuw moederboard (GigaByte K7 Triton series) en dit ging meteen als de "Brandweer" nergens meer last van en draai al een half jaar zonder ook maar één probleem..............

Dus het kan wel..........kijk anders op een ander techforum van je mobo.....en XP.

Succes
:*)

• darthness
ik kan geen F5 of F6 drukken tijdens install, althans hij prompt er niet om, heb nu me bios naar nieuwste versie geupdate (F4b ofzo) maar geen verandering.

----
Sorry, hij doet het nu wel. Ik deed de bios update verkeerd..

THNX ALOT

[ Voor 22% gewijzigd door darthness op 10-03-2004 06:21 ]

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
idd hij promt er ook nooit om.. met win2k prof had ik ook zoiets.. het wou niet installen om mijn gloednieuwe pc.. msi mobotje met nforce cpu..

anyway na 100 keer het verhaaltje te hebben gelezen ook erachter gekomen dat ik op f6 moest drukken tijdens een 1 of andere promt.. hij laat ook niks zien dat je op f6 had gedrukt of deed niks raars maar het werkte wel.

f6 had acpi silent uitgeschakelt aan het begin van de windows install.. je moest het indrukken toen hij om extra raid drivers ofzo ging promten.. werkte iig wel..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik loop dus nu tegen hetzelfde probleem aan....

Ik heb altijd xp op mijn a7V333 gehad....
Nu heeft iemand anders mijn bord een tijdje gehad, en die heeft de raid aangezet (jumper)......ik had dat dus niet in de gaten, en vandaag een systeempje met dit bord geinstalleerd..
Maar goed, heb de jumper terug gezet, en heb nu ook hetzelfde probleem.....windows laad wel alle drivers die ie nodig heeft, maar springt daarna op een zwart scherm(met cursor links boven), en doet niks meer ....

Ben nu een low-level format aan het doen, en zal straks ook eens dat F6 truukje proberen.

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Ok...ben een stapje verder, kom nu al in het menu van windows waar ik partities kan aanmaken.....maar de installatie crashed zodra ie probeert te formatteren :(
Pagina: 1