Toon posts:

[sql-2000] nieuwe server aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek al een lange tijd op google hoe ik via de enterprise manager een nieuwe server aan kan maken.

Iedere keer staat er van 'New server registration'
Dan moet je op next klikken, hun hebben het dan over een bepaalde wizard, maar die krijg ik niet.. Het enigste dat ik nu aan de linkerkant van de EM zie is:
code:
1
2
3
Console Root
     - Microsoft SQL Servers
          - SQL Server Group
Onder de laatste stond eerst (local) Windows-NT oid.
Dit was de server die ik wel kon bereiken, maar deze heb ik perongeluk verwijderd. Nu is het blijkbaar onmogelijk om zo'n ding terug te krijgen. Alles wat ik doe is niet de juiste optie.

Weet iemand hoe ik een werkende server aan kan maken, waarin ik dus DB's en tabellen in kan zetten?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Heb je de server software al eens proberen installeren???

Verwijderd

Topicstarter
Charlie23 schreef op 09 maart 2004 @ 20:18:
Heb je de server software al eens proberen installeren???
je bedoeld gewoon SQL 2000 eerst helemaal verwijderen en dan opnieuw erop zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:14:
Weet iemand hoe ik een werkende server aan kan maken, waarin ik dus DB's en tabellen in kan zetten?
De sql enterprise manager is een clientside tool, om bestaande sql servers te beheren. Niet om ze "aan te maken".
Om een nieuwe sql instance te installeren, voer je de normale setup vanaf de cdrom uit.
Na installatie, maak je er verbinding mee met de sql enterprise manager, voor het beheer ervan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de server weer draaiend en een link naar de server in de EM. Alleen als ik nu de Properties wil bekijken (of iets anders) dat krijg ik deze fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
A connection could not be established to (local).

Reason: Login failed for user 'LAPTOP\Tom van der Linde'..

Please verify SQL Server is running and check your SQL Server 
registration properties (by right-clicking on the (local) node)
 and try again.

Dat laatste is al meerdere keren gebeurt dus het ligt aan de user, maar er is geen andere user omdat het 'Windows authorization' is.

De help die er bij zit is maar half af :S je kan er alles mee, behalve het oplossen van problemen.. :(

[edit]
lay-out ;)

en nog, op het einde zegt hij te kijken bij properties, maar dan krijg ik dit juist _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 00:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 00:33:
Dat laatste is al meerdere keren gebeurt dus het ligt aan de user, maar er is geen andere user omdat het 'Windows authorization' is.
Als die sql server het nt account "Tom van der Linde" niet accepteerd, zal dan zal windows validatie niet lukken nee.
Probeer het eens met sql validatie (indien je tijdens installatie mixed mode hebt aangegeven) Dikke kans dat je er met SA zonder wachtwoord inkomt.

Verder is mij na al je posts nog steeds niet duidelijk wat je probeert te doen.

Omschrijf nog eens duidelijk wat er gebeurt is, wat je gedaan hebt, en wat je doel is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 01:26 ]

Pagina: 1