Toon posts:

[XP] Opstarten uit hibernation leidt tot 'blurred' scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zowel op mijn vorige laptop Dell Latitude Cp als nieuwe laptop ASUS M6000BN met ATI9600 Mobility Radeon vidoekaart heb ik onder Windows XP last van het volgende probleem: na opstarten uit hibernation worden veel icoontjes of zelfs hele delen van het scherm onherkenbaar weergegeven. Mijn laptops hebben minder dan 1 GB RAM (> 1 GB is patch voor beschikbaar van MS) en ook windows media player (bekend probleemGEVAL bij MS) draait niet bij hibernation. Zowel via Google, als Microsoft's Knowledge Base, heb ik geen enkele clou wat hiervan de oorzaak is. Refreshen van het scherm (aan / uit) biedt geen oplossing. Is dit toch een bekend probleem? Zijn er oplossingen voor?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Als je bijv even de resolutie veranderd van het scherm blijft het dan zo blurry? Zo nee dan ligt het aan windows :)
Misschien dat je een bepaalde instelling gebruikt die hiervoor zorgt.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een mooie work-around geweest zijn. Helaas verandert verandering resolutie / refresh rate niets aan de 'blurry' weergave van de icoontjes / taakbalken en menubalken :/

• Xof

Xof

Wat gebeurd er als je een screenshot maakt en deze opslaat, ziet deze er dan ook blurry uit?

Verwijderd

Topicstarter
Goede suggestie. Een printscreen ziet er helemaal slecht uit: een zwart scherm met horizontaal een paar onherkenbare balken in lichtere tinten... Lijkt er nog steeds niet op!

• Xof

Xof

Ja dan is het toch echt een windows probleem... het is nogal vreemd dat je het met 2 laptops hebt, ik heb er totaal geen last van.
Heb je alle windows updates geinstalleerd? Heb je al nieuwe drivers voor je vidkaart geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yeps & yeps...: alles up-to-date :) / :( Dank voor de suggesties, ik ga het nog maar eens direct bij MS proberen. Met de Dell kreeg ik geen oplossing, hopelijk met deze ASUS nu wel!
Pagina: 1