Hoi
Ik ben bezig om wat te veranderen aan de VLAN's op onze cisco's.
Het gaat om 3 switches (3750, 3550, en 2950), waarvan de 3750 de VTP server is. De andere twee zijn VTP client.
Dus op de 3750 definieer ik vlan's en dan worden die getrunkt naar de anderen. Dus niet op alle 3 hoef je dan vlan's in te kloppen.
Dit werkt op zich goed.
Nou was ik altijd gewend om nadat ik iets veranderd had en het werkte goed, de config file van een switch te tftp-en naar een server. Die server wordt gebackuped, zodat in geval van nood (cisco dood) ik de config file er zo weer in kan zetten en klaar.
Nu kom ik erachter dat dit waarschijnlijk niet genoeg is.
Want in de startup config staan de volgende gegevens niet:
-vtp mode (server, client, )
-vtp domain naam
Die kan ik wel uitlezen met show vlan, maar ik zie geen plaintext file staan waar deze informatie in zit. Er staat echter wel een binairy file genaamd vlan.dat.
Gelukkig zijn het maar twee kleine commando's maar toch....
Weet iemand hoe je de vlan config saved naar een tftp server?
Ik ben bezig om wat te veranderen aan de VLAN's op onze cisco's.
Het gaat om 3 switches (3750, 3550, en 2950), waarvan de 3750 de VTP server is. De andere twee zijn VTP client.
Dus op de 3750 definieer ik vlan's en dan worden die getrunkt naar de anderen. Dus niet op alle 3 hoef je dan vlan's in te kloppen.
Dit werkt op zich goed.
Nou was ik altijd gewend om nadat ik iets veranderd had en het werkte goed, de config file van een switch te tftp-en naar een server. Die server wordt gebackuped, zodat in geval van nood (cisco dood) ik de config file er zo weer in kan zetten en klaar.
Nu kom ik erachter dat dit waarschijnlijk niet genoeg is.
Want in de startup config staan de volgende gegevens niet:
-vtp mode (server, client, )
-vtp domain naam
Die kan ik wel uitlezen met show vlan, maar ik zie geen plaintext file staan waar deze informatie in zit. Er staat echter wel een binairy file genaamd vlan.dat.
Gelukkig zijn het maar twee kleine commando's maar toch....
Weet iemand hoe je de vlan config saved naar een tftp server?