Toon posts:

Voeding naar z'n grootje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat m'n pc eens in de zoveel tijd uitviel heb ik maar besloten om m'n pc van
binnen eens grondig schoon te maken. Dus geheel stofvrij gemaakt. Ik dacht dat de ventilators vol zouden zitten met stof.

Daarna start de pc alleen op 1100 Mhz en niet meer op 1466 Mhz. Wanneer ik dit probeer krijg ik voor het inlogscherm een BSOD met code page fault in non paged area (0x00000050). Beetje raar want deze meldingen betekent dat er iets aan de hand kan zijn met óf de HD óf het geheugen.

Goed, dan start ik op op 1100 Mhz, Windows laadt dan normaal, geen gekke dingen. Na max. 5 minuten (vaak eerder) is het einde oefening. De pc valt helemaal uit zonder foutmedling o.i.d. Op de power en restartknop drukken helpt nix. Ik moet eerst de voedingskabel er een aantal tellen uit halen en dan pas wil 'ie weer booten. En dan is het weer hetzelfde verhaal.
Wat is nu aan barrels?

Het systeem: AMD XP 1700+, 2x256 no-name geheugen, 60+20 gb Maxtors, Asus FX5200, 300 watt voeding, CD-Rom, CD-brander, 2 nic's, 1 x Sound Blaster en Windows XP Prof

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Wat zijn de voltage-waardes van je voeding? Dat is misschien wel handig om te vermelden als je vermoedt dat het aan je voeding ligt ;)

public void ik()

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

het geheugen is makkelijk te testen: http://www.memtest86.com/memt31.zip
dat je proc niet meer vol kan draaien wijst echter naar de voeding.

maar het kan natuurlijk geen kwaad, om het een en ander te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Daantjuh schreef op 09 maart 2004 @ 19:43:
Wat zijn de voltage-waardes van je voeding? Dat is misschien wel handig om te vermelden als je vermoedt dat het aan je voeding ligt ;)
De waardes:

+12V = 12.22
+ 5V = 4.811
+ 3V = 3.328
Vcore = 1,824

Maar waarschijnlijk met een andere/zwaardere voeding moet het wel gaan werken. Het vreemde is dat het al drie jaar draait zo.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest gedaan. Geen errors. HD gecontroleerd, idem dito. Andere voeding erin, geen resultaat. Iemand nog ideeën?

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Dit probleem heeft een ex-colega van mij ook gehad, erg vervelend.

Heb je ook gekeken ofdat de processor koeler nog wel goed vastzit op je cpu, en ofdat die misschien niet een keer aan vervanging nodig is...
Bij het geval van het systeem van die ex-colega ging het om een pinnetje wat kapot was gegaan waardoor de koeler niet meer goed kon funcioneren, en ik kwam er pas na 2 dagen achter toen ik heb besloten alle hardware +cpu eruit te halen, ik wilde `m weer erop zetten, en tering....hij kon gewoon niet meer op het moederbord...erg vaag.

Haal gewoon alle hardware eruit, doe nieuwe koelvloeistof op de processor, laat zoveel mogelijk hardware los (zoals cd/dvd-roms, netwerk kaart, extra hdd`s, geluidskaart, etc etc)
Start de PC dus zodat de voeding zo min mogelijk hoeft te leveren aan je hardware...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
W.Wezz schreef op 09 maart 2004 @ 23:04:
Dit probleem heeft een ex-colega van mij ook gehad, erg vervelend.

Heb je ook gekeken ofdat de processor koeler nog wel goed vastzit op je cpu, en ofdat die misschien niet een keer aan vervanging nodig is...
Bij het geval van het systeem van die ex-colega ging het om een pinnetje wat kapot was gegaan waardoor de koeler niet meer goed kon funcioneren, en ik kwam er pas na 2 dagen achter toen ik heb besloten alle hardware +cpu eruit te halen, ik wilde `m weer erop zetten, en tering....hij kon gewoon niet meer op het moederbord...erg vaag.

Haal gewoon alle hardware eruit, doe nieuwe koelvloeistof op de processor, laat zoveel mogelijk hardware los (zoals cd/dvd-roms, netwerk kaart, extra hdd`s, geluidskaart, etc etc)
Start de PC dus zodat de voeding zo min mogelijk hoeft te leveren aan je hardware...
Ja, ik heb de koeler+fan al vervangen. De processor wordt nu lang zo warm niet als daarvoor. Nu +/- 55 graden. Het moederbord wordt 29 graden. Niet overdreven warm dus. Het is misschien wel een id om zo kaal mogelijk te booten, en te zien wat de eventuele boosdoener is. Maar de voeding heb ik ook al vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Op 1100 Mhz valt de pc nu niet meer uit na een aantal minuten werken. Ik heb de Memtest gedaan en deze heeft 5 volledige tests gedaan zonder een error. Bij het opstarten op 1466 Mhz (AMX XP 1700+) geeft 'ie nog steeds de BSOD 0x00000050.
Ik draai nu op 1380 Mhz, bij hoger dan 1100 Mhz geeft 'ie wel de melding kritieke fout. Alle hardware drivers heb ik opnieuwe geïnstalleerd. Ik vermoed dat het een beetje een Mobo verhaal begint te worden.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb je dat mooie searchbalkje onderin al gezien, dies nieuw ;)

typ daarin: BSOD 0x00000050 en zet het bolletje op google :P

heeeeeel veel resultaten gevonden (lees 268) :Y)

misschien zit er wat voor je bij :)

ok ok, omdat ik ook niet de lulligste ben:

http://www.jsiinc.com/SUBE/tip2100/rh2142.htm
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1042606242 (mag je zelf lezen, teveel antwoorden :P)

zelfs onze vrienden op tweakers.net hebben er iets over staan:
Windows XP en 2000 BSOD guide

of deze test ff runnen:
http://www.intel.com/technology/agp/downloads/agp_stress.htm

[ Voor 51% gewijzigd door DutchTSE op 10-03-2004 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bovenaan is ook een search :P
Uiteraard heb ik daar gekeken in de guide, maar de kwesties daar zijn uitgesloten. HD + memory. Ik zal die stress agent 's runnen.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:50:
Bovenaan is ook een search :P
Uiteraard heb ik daar gekeken in de guide, maar de kwesties daar zijn uitgesloten. HD + memory. Ik zal die stress agent 's runnen.
maar die onderaan is nieuw :>
ik denk dat je idd ff je vidkaart moet gaan bekijken, als HD+mem uitgesloten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Update: kaal geboot. Dus alleen cpu, 1 reep memory, 1 hd en videokaart. Twee maal kunnen opstarten op 1466 Mhz. Daarna één voor één apparaat aansluiten, eerst de 2e HD, gelijk BSOD (0x0000008). HD los, DVD-Rom vast: dezelfde BSOD. Dit geldt ook voor andere appratuur. Daarna weer geprobeerd kaal te booten. Gelijk weer een BSOD. Daarna alles weer in kast gezet. Opgestart op 1466 Mhz. Tot m'n grote verbazing starte 'ie volledig op (wel kritieke fout gemeld) en na 1 minuut weer BSOD (0x0000008). Nu heb ik 'm weer 1377 Mhz draaien en vooralsnog gaat het goed. Is het misschien toch een temperatuur probleempje?
M'n cpu wordt max 62 graden. Moet kunnen. Videokaart omwisselen probeer ik morgen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan dicht. Nieuw geheugen en CPU gekocht.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 21:02 ]

Pagina: 1