Toon posts:

2de Poging Camcorder -> Pc -> Tv -> Video?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand mij helpen?
Ik heb onlangs een camcorder gekregen: een sony DCR-TRV145E PAL

Ik heb op mijn pc een firewall poort laten installeren zodat ik mijn filmkes digitaal kan overbrengen.
die camcorder heeft een DV-out, AV-out en een S-video out.
Op mijn pc zitten 2 firewall poorten, een S-video out en een gele composite.

Het probleem:
Ik heb mijn filmkes op pc gezet en deze bewerkt. Ik kan mijn filmen bekijken op mijn tv bekijken dmv een een s-video kabel. (tv heeft S-video ingang en gele composite, 2 scart aansluitingen)
Maar nu wil ik graag mijn bewerkte filmen op video opnemen. daar is dus het probleem, ik krijg dat niet op mijn video gezet.
Het is een video van Magnum en tv ook, beiden twee scart aansluitingen.en op de videorecorder zitten ook nog composite aansluitingen voor geluid en beeld.

moet ik mijn video op een bepaald kanaal zetten ofzo?ik heb ook al geprobeerd om via de gele steker aan mijn pc zo naar mijn video te gaan en dan bij de videorecorder FRONT (kanaal) te zetten maar niks.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik krijg er maar geen antwoord op _/-\o_

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ten eerste, het is geen firewall kaart maar een firewire aansluiting ;)

• Is het zeker een composite-out en geen composite-in?
• Is de software goed geïnstalleerd van de firewire kaart?
• Heb je de software goed ingesteld staan?
• Heb je de video goed ingesteld? Mogelijk de zender (signaal vanuit de PC) nog opzoeken op de video.

Welk merk en type firewire kaart is het? :)

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 20:40
Ten eerste, is het géén firewall poort maar een firewire poort, firewall is heel wat anders...

Waarmee bewerk je de opgenomen video's? Pinnacle o.i.d.?
Vaak moet je in die software aangeven op welke uitgang je het signaal wilt sturen, bijvoorbeeld s-video (svhs), composiet (ja, die gele tulp), of weer dv-uit.

Als je de juiste poort instelt werkt het misschien wel.

Op de videorecorder hoef je geen kanaal in te stellen maar misschien wel dat je de aux-ingang gebruikt, dit is vaak wel aan te geven (gebruiksaanwijzing!)

Als laatste kun je via de analoge uitgangen op je camcorder rechtstreeks opnemen op je videorecorder.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ja groot verschil eh :P

euhm mijn firewire kaart bolt goed want ik heb toch al filmkes op mijne pc gekregen en kunnen bewerken. Als je dat merk echt wil weten moet ik de zolder op achter die doos zoeken en dat doe ik liever niet :*)

Weet je misschien hoe het mogelijk is om het op video te zetten als ik de tv eerst dmv een s-video kabel aansluit op mijn pc. Dus dat ik beeld op tv heb. Dan nog kunnen opnemen op videoband. Enige idee welk kanaal ofzo? Want als ik mijn het beeld op mijn tv krijg komt dat binnen via mijn S-video aansluiting en moet ik mijn tv op AV3-S zetten. Normaal als ik bv op kanaal 23 iets wil opnemen stel ik mijn video ook in op kanaal 23 en ik kan opnemen maar nu ??
Dus dacht ik rechtstreeks op video (van pc naar video)
ik stelde mijn software van beeldkaart (NVIDIA GeForce4 MX 440SE with AGP8X) in dat hij de composite video out moest gebruiken ipv van de s video. en sloot de kabels aan. Dus van de gele compos na de gele comp op de voorkant van mijn video en dan het geluid naar de witte en zwarte comp. Dan stelde ik mijn video in op het kanaal FRONT (dat wil toch zeggen dat die het signaal opneemt dat binnen komt aan de comp vanvoor hé?!) maar niks ook.
ik heb deze vraag al op verschillende forums gesteld maar niemand weet precies raad. HELP ... zou ik zeggen _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
om mijn filmkes een beetje te bewerken gebruik ik gewoon Moviemaker.
Die aux die je bedoeld is in mijn geval de FRONT denk ik, werkt niet, misschien doe ik nog iets verkeerd.

Ik stel inderdaad in op mijn pc dat hij de gele tulp moet gebruiken maar helaas.
misschien doe ik iets mis met die andere instellingen. ik kan daar uit vanalles kiezen, zoals overlay , beeld clonen of verdelen over twee schermen , je weet wel waarschijnlijk beter dan ik wat ik eigelijk bedoel ;)

Verwijderd

Topicstarter
a ja nog iets vergeten

ik heb geen dv in op mijn camcorder dus ik kan mijn bewerkte filmkes niet terug zetten op mijn camcorder dus kan ik ook niet mijn av uitgang gebruiken om het rechtstreeks op video te zetten.

onbewerkt op video zetten is geen probleem, laat dat duidelijk zijn

Verwijderd

Als je iets aan je post wilt toevoegen dan gebruik je het edit knopje en post je _geen_ andere post erna. Hiermee vraag je op een irritante manier aandacht.

Ik raad je aan de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens heel goed door te lezen. Voortaan open je ook maar 1 topic per probleem, niet zoals in dit geval 3.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Composite vanuit de PC sluit je aan op de video. De video sluit je weer aan op de TV d.m.v. een coax/scart wat dan ook kabel. De TV stel je in op het videokanaal wat je altijd gebruikt.
Stel de software zo in dat je een signaal hebt op je composite out van je videokaart (Gforce) en lees de handleiding van je videorecorder eens na hoe je deze moet instellen :)

offtopic:
Als je iets toe te voegen hebt, kun je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv nieuwe posts te maken ;) /Play was me voor.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Misschien is het iets om een S-Video kabel naar Scart converter aan te schaffen. Op deze manier kun je de s-video van je computer aansluiten op de video, en vervolgens van je video weer naar je tv

Dus:

camcorder --(Firewire)--> PC --(s-video naar Scart)--> video --(Scart)--> TV

[ Voor 19% gewijzigd door corani op 09-03-2004 20:06 ]

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Pagina: 1