[Symantec Corporate 8.1] Client pc's

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi allemaal,

Ik heb een Sysmantec Corporate 8.1 versie. En die heb ik net via mijn client op mijn andere pc die als server dient geinstalleerd.
Toen op mijn client heb ik die Symantec System Center geinstalleerd.

De server als primary server gemaakt. (os is btw Win2K Pro van de server)
Toen ben ik naar pc's gaan zoeken. Toen vond ik mijn 2 clients. Maar allebei met een rood kruisje erin.
Ik kan ze bij client install ook niks doen.

Hoe moet ik nou verder????

Verwijderd

Heb zelf de enterprise versie en er staat duidelijk uitgelegd in de handleiding hoe alles werkt, of zijn ze dat bij de Corporate vergeten? :P

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij moet het zo:
- eerst server installeren
- dan client installeren, managed mode kiezen, en bij de server aanmelden

Als je als server clients kunt 'koppelen', zou je ook mensen over het internet kunnen koppelen en zorgen dat ze geen virussen meer zoudern detecteren...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:38:
Heb zelf de enterprise versie en er staat duidelijk uitgelegd in de handleiding hoe alles werkt, of zijn ze dat bij de Corporate vergeten? :P
Ik gok dat de TS geen handleiding heeft gekregen.
En wat is dan het verschil tussen corporate en enterprise?

@TS: Eerst server instaleren. Vervolgens installeer je de clients en die moet je instellen op managed. Standaard is unmanaged geselecteerd en die wil je niet hebben.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Vanuit het system center (mmc) kun je dacht ik geen clients installeren.
Ergens onder start/programma's/symantec.... kun je ergens packages deployen (tja thuis heb ik geen SAVCE) daarmee kunje een installatie pushen naar de clients (als je voldoende rechten hebt).
Je kunt ook gewoon vanaf de CD een client installeren
vanuit CD:\Rollout\AVServer\CLIENTS\WIN32\setup.exe
wel op managed zetten en jouw server aangeven, alleen dan kun je de clients managen met mmc

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 20:09 ]

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 10:06
Waarom pak je niet de install die die maakt bij het installeren van de server, zit ie automatisch verbonden met je server zelf...Hij maakt tijdens de installatie een share aan op de server: vp-home, daar staat een dir in clt-inst met een setup.exe

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 17:27
je kan de clients ook later toevoegen. op de server wordt een file GRC.DAT gemaakt. deze moet je op de clients neerzetten. de client ziet dit bestand en zet al zijn opties naar zoals jij aangeeft op de server. hij gaat dus automatich van unmanaged naar managed.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Pagina: 1