Toon posts:

Zwart-Wit kleur als ik de pc aansluit op de tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht in de search, maar ik snap er helemaal niks van/kan niks vinden

Wat is mijn probleem:
Als ik de tv aansluit op de pc, krijg ik alleen zwart/wit beeld op de tv.

Ik heb een GeForce FX 5600XT 256 mb. Deze heeft een TV-out, DVI en NVidia chipset. Nu heb ik een kabel gekocht (5 meter) van S-VHS naar S-VHS. Deze heb ik aan de ene kant in de TV-out van de videokaart gestoken en aan de andere kant heb ik een scart adapter (Scart plug naar 3 tulp contra en S-VHS contra. In- en uitgangschakelaar) Ik heb de schakelaar op TV-In gezet.

Ik krijg nu alleen maar zwart/wit beeld.

Als ik de videocamera heb aangesloten op de tv, (ook via een andere scart kabel met aan de andere kant S-VHS, komt er wel kleur).

Wat moet/kan ik doen ??

Verwijderd

probeer es het contrast van je tv te verhogen, ik heb er ook vaak last van ;)

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:27:
Ik heb overal gezocht in de search, maar ik snap er helemaal niks van/kan niks vinden

Wat is mijn probleem:
Als ik de tv aansluit op de pc, krijg ik alleen zwart/wit beeld op de tv.

Ik heb een GeForce FX 5600XT 256 mb. Deze heeft een TV-out, DVI en NVidia chipset. Nu heb ik een kabel gekocht (5 meter) van S-VHS naar S-VHS. Deze heb ik aan de ene kant in de TV-out van de videokaart gestoken en aan de andere kant heb ik een scart adapter (Scart plug naar 3 tulp contra en S-VHS contra. In- en uitgangschakelaar) Ik heb de schakelaar op TV-In gezet.

Ik krijg nu alleen maar zwart/wit beeld.

Als ik de videocamera heb aangesloten op de tv, (ook via een andere scart kabel met aan de andere kant S-VHS, komt er wel kleur).

Wat moet/kan ik doen ??
Probeer je tv eens op het S-VHS kanaal te zetten in plaats van het AV kanaal.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Je TV ondersteund geen S-Video. Ik zou de faq lezen...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1) Het is een s-video aansluiting, geen s-vhs. S-VHS is een video systeem.
2) wellicht helpt een andere scart kabel? Niet alle kabels zijn volledig bedraad.
3) de FAQ al gelezen? De grote tv-out FAQ

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Staat inderdaad allemaal in de faq, je tv kan het sterke s-video signaal niet aan, je moet vrees ik een adaptertje naar composite kopen en dan via een composite aansluiting aansluiten.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:47:
Staat inderdaad allemaal in de faq, je tv kan het sterke s-video signaal niet aan, je moet vrees ik een adaptertje naar composite kopen en dan via een composite aansluiting aansluiten.
Of je ruilt je S-video kabel voor een composite kabel en gebruikt de composite-uit van je Geforce.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal. Ik ben nu achter het volgende gekomen:
Ik krijg dit tafereel: Dat het niet werkt via een scart-blok.

http://faq.tweakers.net/vb/ext2rgb.jpg

Wat kan ik nu doen ? ik heb de faq al gelezen, maar niet een oplossing hierop.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Of je rost de kabel iets harder in je videokaart een kameraad van me die had daar ook last van met zijn msi ti 4400 en die kreeg alleen maar zwart wit beeld op zijn tv iets de kabel aangedrukt en toen was er kleur :)

edit:

Al bekend waar ut aan ligt :(

[ Voor 11% gewijzigd door Alternativ op 09-03-2004 18:56 ]

alternativ

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:52:
Ok bedankt allemaal. Ik ben nu achter het volgende gekomen:
Ik krijg dit tafereel: Dat het niet werkt via een scart-blok.

http://faq.tweakers.net/vb/ext2rgb.jpg

Wat kan ik nu doen ? ik heb de faq al gelezen, maar niet een oplossing hierop.
Er is een mogelijkhied dat je de scart los moet halen en dan moet je naar mijn weten 2 kabels omwisselen of 1 alleen los solderen.

Maar ik denk dat een guide wel te zoeken is met google, had het probleem ook bij een kameraad en die heeft het maar laten zitten.

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem gehad met een gf-4 mx440

Ik heb dit opgelost door bij de instellingen van de TV-out : S-video te veranderen in composite.

Bij de meeste RCA + S-video --> scart adapters zit de de S-video gewoon op de composite ingang van de scart.

ik ben benieuwd

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Een andere mogelijke oorzaak voor dit probleem is dat de TV-uit instelling van je Geforce niet op PAL-B maar op bijvoorbeeld NTSC staat. Dat is het formaat dat in landen als Japan en de VS gebruikt wordt. Ik heb net even getest met mijn Geforce 4600 en dit geeft inderdaad een zwart-wit-beeld ipv kleur.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

job

Wat je nodig hebt is een svhs naar cinch stekker.
die cinch stop je in de het scartblok. grote kans dat het dan wel werkt.
Ook te zien in dit stukje van de faq:
Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?

Sommige tv's ondersteunen geen SCART (RGB) en/of S-Video (S-VHS), maar alleen compositesignaal. In de handleiding van je televisie vind je hier informatie over, als je geen handleiding (meer) hebt kun je in de meeste gevallen de specificaties van je tv wel op het internet vinden.

In dit geval kun je dus geen S-Video-kabel gebruiken !

Je zult een andere kabel moeten kopen/maken. Om het even uit te proberen kun je gewoon een audiokabel tussen je tv en de pc hangen, dit zal waarschijnlijk niet zulke beste kwaliteit zijn, maar je kunt het ermee wel goed uitproberen ermee zonder een kabel te hoeven kopen. Sommige mensen zeggen dat je uiteindelijk
zelfs best met een (goede) audiokabel uit de voeten kunt !

Heb je alleen een S-Video uitgang dan kun je een verloopstukje kopen of zelf maken. Het is vrij simpel om een verloopstukje te maken :

Mensen met een Conexant tv-out chip hebben geluk en hoeven niet veel te solderen:
Heb je geen Conexant? Geen nood, de redding is hier:
en dan dus 2 plaatjes. lees de faq eens rustig door dan kom je er wel achter wat je nodig hebt. de kabel die je moet kopen staat zelfs een stukje boven de tekst getoond. een svhs naar cinch (tulp dus).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 09-03-2004 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jan, hoe kan ik dit veranderen? ik hab het in de faq gelezen, maar ik kan het nog steeds nergens vinden :S

Verwijderd

Lijkt erop dat hij op NTSC staat heb ik ook gehad heb dezelfde videokaart gewoon ff in desktop>eigenschappen>instellingen>Geforce Tab-blad daar moet je ff zoeken en hem op PAL-B/G zetten zal ook wel iets bij staan van Netherlands..

Voor mij hielp dit iig :P

p.s je kan dit misschien ook d.m.v een jumpertje goed zetten op je kaart van ntsc-->pal ff verplaatsen :s

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, het probleem is opgelost. :*)
Ik moest hem op de AV2 aansluiten, want de AV1 was kapot, zei mijn vader net. Tsja hoe kan ik dat nou weten?? Maarja ik moest iig ook de TV inschakelen op S-Video IPV Video |:( Maar ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp. Jullie zijn gezegend!! O-) :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 23:25 ]

Pagina: 1