Ik heb meerdere bakken aan het internet hangen en wil deze gaan monitoren. Ik wil hiervoor cacti gebruiken. Op de eerste machine (RH9) heb ik een cacti installatie gedaan en de snmp deamon geladen. Bij een lokale test zie ik dat de machine dus ook goed functioneerd:
Op de tweede machine heb ik ook de deamon geactiveerd en deze is met een snmpwalk op dezelfde manier goed uit te lezen.
Nu is het met cacti mogelijk om op 1 server statistieken aan te maken en snmp vanuit de andere machine uit te lezen. Via /etc/services ben ik er achter gekomen dat snmp op 161 draait. udp en tcp op beide machines staan dan dus ook open.
Als ik nu vanaf de ene machine naar de andere machine snmpwalk probeer te laten lopen blijft het muisstil. (Timeout: No Response from .... ) Op dit stuk gaat het dus fout en het is dus niet mogelijk vanaf andere machines snmp gegevens uit te lezen...
Ergens loop ik stuk.. Maar ik wet niet precies waar.. Hoe doen jullie dit?
code:
1
2
3
4
| [root@erhnam cacti]# snmpwalk -v 1 -c public localhost system SNMPv2-MIB::sysDescr.0 = STRING: Linux erhnam 2.4.20-8smp #1 SMP Thu Mar 13 17:45:54 EST 2003 i686 SNMPv2-MIB::sysObjectID.0 = OID: NET-SNMP-MIB::netSnmpAgentOIDs.10 SNMPv2-MIB::sysUpTime.0 = Timeticks: (412003) 1:08:40.03 |
Op de tweede machine heb ik ook de deamon geactiveerd en deze is met een snmpwalk op dezelfde manier goed uit te lezen.
Nu is het met cacti mogelijk om op 1 server statistieken aan te maken en snmp vanuit de andere machine uit te lezen. Via /etc/services ben ik er achter gekomen dat snmp op 161 draait. udp en tcp op beide machines staan dan dus ook open.
Als ik nu vanaf de ene machine naar de andere machine snmpwalk probeer te laten lopen blijft het muisstil. (Timeout: No Response from .... ) Op dit stuk gaat het dus fout en het is dus niet mogelijk vanaf andere machines snmp gegevens uit te lezen...
Ergens loop ik stuk.. Maar ik wet niet precies waar.. Hoe doen jullie dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 09-03-2004 18:03 ]
http://www.xbmcfreak.nl/