[2000] Programma gaat met ene account goed, andere niet*

Pagina: 1
Acties:

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Wij hebben een programma, dat wij installeren op een 2000 machine. Dit programma draait dan goed. Dit is het server gedeelte van het programma.
(hij hoeft niet op een 2000 server te staan gewoon prof is goed wij hebben prof)

Wil je dat andere gebruikers er van de client-kant gebruik van kunnen maken dan
moet je de gebruikers toevoegen aan die pc. (Configscherm/gebruikerswachtwoorden)

Dan moet je die account een keer inloggen, en als dat gedaan is dan kan je weer uitloggen en dan kan de client gebruik maken van het programma.

Opzich al een vreemde methode. Wij hebben dit op 3 servers getest. Op 2 servers doet hij het goed. De derde daar doet hij het alleen met de account die er al waren in het verleden. Hij doet het niet met de account die nieuw aangemaakt worden.

Dus ik denk dat wanneer je een gebruiker toevoegd niet de goede bestanden naar de computer copiert. Waar kan ik dat veranderen?

Alle pc's hangen aan een domein.
En het programma is volgens mij een dcom proggie.
Nogmaals het is geen windows 2000 server maar windows 2000 prof

Hoe kan ik dat fixen?
Alvast bedankt voor de antwoorden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is wel een heel vaag verhaal ;)
Custommade software?

Maar goed - titel edit :) (was: Accounts eene 2000 goed andere niet) :)

Verwijderd

Vaag probleem ja

Het zou hier kunnen zitten op die ene machine |:(

Administrative tools --> local security policy

local policies ---> user rights assignment

Access this computer from the network

:edit

Log on locally :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 19:33 . Reden: foutje + idee ]

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Als het niet vaag was dan had ik het opgelost ;)

Nogmaals de situatie.

Server 1 werkt met proggie en client. Je moet wel de accounts 1maal locaal toevoegen.

Server 2 werkt het zelfde als server 1

Server 3 Alleen de oude accounts werken, de nieuwe toegevoegde accounts werken niet.

Dus als je inlogt op de client met dat account dan moet het proggie werken.

De accounts staan allemaal in de ad (active directory) en hoeven alleen toegevoegd te worden.(configscherm/gebruikersaccount en dan toevoegen)

Deze moet op de 2000 pc waar het server proggie opstaat lokaal aangemaakt worden, en dan 1x inloggen zodat hij eenmalig het profiel lokaal haalt. (c:\document**\jantje bijv.)

Nu doet hij het dus op server1 en 2 wel maar op een of andere manier haalt hij op server 3 dus niet goed het profiel op. (hij haal wel het profiel op maar niet goed)

Duidelijker :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

R2D3 schreef op 09 maart 2004 @ 23:38:
Nu doet hij het dus op server1 en 2 wel maar op een of andere manier haalt hij op server 3 dus niet goed het profiel op. (hij haal wel het profiel op maar niet goed)

Duidelijker :?
Wat bedoel je met 'niet goed'? :)

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Op het moment dat je een nieuwe gebruiker aanmaakt dan worden de profielsettings gekopieerd vanuit het default user profile. Kijken even of deze wel correct is. Het kan wel eens wezen zoals bv. bij citrix ica client verbindingen dat je .ini setting in de application data map hebt staan. Handigst is denk ik om het default user profile van de twee goede machines met de foute machine te vergelijken.
Pagina: 1