Vragen over Canon Digital Ixus series

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 22:11
Hallo Goeiemiddag,

Wij zijn opzoek naar een goede digicam als vervanging van onze APS.
Nu heb ik na een lange zoektocht op internet mijn selectie beperkt naar deze camera's. We drukken namelijk zo nu en dan af op A4 en groter, lader en accu bijgeleverd (en handig voor vakantie: autolader is ook leverbaar), klein handzaam formaat, geen dockingstations, betaalbare CF-kaartjes en ze zien er erg leuk uit.

Canon Digital Ixus 400
Canon Digital Ixus 430
Canon Digital Ixus 500

- Maar nu, ik heb geen idee wat het verschil tussen de 400 en 430 is, alle specificaties zijn gelijk behalve de prijzen!
- De 400 en 430 zijn 4 MP camera's en de 500 een 5 MP, is het prijsverschil van minimaal 70 euro die 1MP waard?
- En hoe groot zijn 2, 3, 4 en 5 MP foto's ongeveer? (i.v.m. de groote van de CF-kaart die ik erbij moet kopen)

Ik hoor het wel.

Groeten, Klaas

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

de 430 is de nieuwere versie van de 400...net zoals de A60 een nieuwe A40 is :)

bij compactcamera's met zulke priegellensjes is het vaak onzinnige om erg hoge resoluties eruit te persen, daarom zou ik zeker niet gaan voor de 5mp variant...ook omdat je zegt dat je niet echt groot wil gaan afdrukken

4mp foto's zijn zo'n 2mb groot (zal varieren tussen de 1 en 2,5mb, hangt af van wat er op de foto staat)

wat ik zou doen? een Ixus 400 met 128mb of 256mb kaartje....
maar realiseer je wel dat je weinig tot niets kan instellen op de camera, wat soms erg frustrerend is....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik ga met Mooooody mee: pak de Ixus400 :)

De 430 heeft alleen een 'directprint' knopje erbij op de body en een mogelijkheid voor het opnemen van filmpjes. De 500 heeft die Mpixel meer, maar dezelfde lens en eigenlijk is de lens een nogal beperkende factor: laat die 500 dus maar zitten.

Ik zou zelf een Ixus400 halen met een 256 of 512MB kaartje (ik maak veel foto's).
Als je iets meer in wilt kunnen stellen dan (haast alleen) auto, dan kan je eens kijken naar de S-serie van Canon (de S45 is een aanrader).

Bericht hierboven

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Floris schreef op 09 maart 2004 @ 17:44:
Ik ga met Mooooody mee: pak de Ixus400 :)

De 430 heeft alleen een 'directprint' knopje erbij op de body en een mogelijkheid voor het opnemen van filmpjes. De 500 heeft die Mpixel meer, maar dezelfde lens en eigenlijk is de lens een nogal beperkende factor: laat die 500 dus maar zitten.

Ik zou zelf een Ixus400 halen met een 256 of 512MB kaartje (ik maak veel foto's).
Als je iets meer in wilt kunnen stellen dan (haast alleen) auto, dan kan je eens kijken naar de S-serie van Canon (de S45 is een aanrader).
de 400 kan ook filmpjes maken..dus dan zou alleen het knopje voor directprint het verschil zijn...

ik zou ook gaan voor de ixus 400 met 256 mb en een EXTRA accu... (dit heb ik namelijk zelf...en bevalt me heel goed)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

tjAb schreef op 09 maart 2004 @ 18:07:
[...]
ik zou ook gaan voor de ixus 400 met 256 mb en een EXTRA accu... (dit heb ik namelijk zelf...en bevalt me heel goed)
Ik begrijp de toegevoede waarde van de 430 ookj niet. Ik zou kiezen voor de 400.

PS welke accu heb je en hoe verhoudt deze zich tot de originele accu?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik heb zelf ook een IXUS 400, met 256 MB erbij. Zelf zou ik adviseren 2x 256 MB erbij te kopen. Ik heb een HAMA 950 mAh accu erbij gekocht, en die gaat iets langer mee dan de originele. Tjsa, hoe lang gaan ze mee, nooit echt per foto geteld maar doe er een week mee :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de ixus 430 kan ook filmpjes maken in 640x480 (30sec.) ipv van maximaal 320x240 (3mins) bij de ixus400

en idd, het directprint knopje (of je die feature ooit zal gebruiken..)

en jaaaaa.. een gouden randje om het lensje! :)

• german8
5MP is dus een beetje overkill voor zo'n klein camera'tje.
En die uitgebreide instellingen hoeven ook niet (S en hogere A modellen).
Dat van die filmpjes is leuk maar niet noodzakelijk.

Volgens Infromatique.nl zijn er bij de 430 enkele kleine verbeteringen aangebracht in de camera, zoals een verbeterde CCD, lens en digitale zoom.
Verder krijg je bij de nieuwe IXUS camera's (Ixus IIs, 430 & 500) 100 MB Canon webspace voor je foto's en kan online geluidjes en opstart schermpjes instellen.

Ik ga dus voor de 430 met 2x256MD CF en jullie bedankt!

Klaas

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op 09 maart 2004 @ 17:35:
de 430 is de nieuwere versie van de 400...net zoals de A60 een nieuwe A40 is :)

bij compactcamera's met zulke priegellensjes is het vaak onzinnige om erg hoge resoluties eruit te persen, daarom zou ik zeker niet gaan voor de 5mp variant...ook omdat je zegt dat je niet echt groot wil gaan afdrukken

4mp foto's zijn zo'n 2mb groot (zal varieren tussen de 1 en 2,5mb, hangt af van wat er op de foto staat)

wat ik zou doen? een Ixus 400 met 128mb of 256mb kaartje....
maar realiseer je wel dat je weinig tot niets kan instellen op de camera, wat soms erg frustrerend is....
5mp is inderdaad wel een beetje overkill, maar de lens van de Ixus 400 is wel een stuk groter dan die van de vorige Ixusjes, ik denk dat de oppervlakte 4x zo groot is ofzo.
Ik heb zelf een Ixus V, maar mijn ouders een 400.. ik wil er zelf ook wel een, echt een sweet apparaatje :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Hier kun je ook nog veel informatie vinden over je IXUS (o.a. de NL handleiding), informatie over batterijen, soorten CF-geheugen, tasjes, etc.

Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400

Verder moet je ook zeker een tasje erbij kopen, meer informatie vind je aan het eind van ^^ topic.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 10-03-2004 10:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

KlaasHof schreef op 10 maart 2004 @ 10:01:

Volgens Infromatique.nl zijn er bij de 430 enkele kleine verbeteringen aangebracht in de camera, zoals een verbeterde CCD, lens en digitale zoom.
Verder krijg je bij de nieuwe IXUS camera's (Ixus IIs, 430 & 500) 100 MB Canon webspace voor je foto's en kan online geluidjes en opstart schermpjes instellen.

Ik ga dus voor de 430 met 2x256MD CF en jullie bedankt!

Klaas
Ik ben een beetje benieuwd waar Informatique zijn informatie vandaan haalt. De beeldsensor is namelijk precies even groot als in de Ixus 400 en heeft exact dezelfde resolutie. Volgens mij is het gewoon dezelfde. Daarnaast is het lensje ook hetzelfde (zelfde zoombereik, zelfde lichtsterkte). Tot slot is ook de digitale zoom exact gelijk gebleven. Conclusie: het is op wat nieuwe features na (movies en direct print) dezelfde camera in een ander jasje. Mijn tip: wacht tot die in de winkel licht en ga kijken wat het verschil is in ontspanvertraging. Die is bij de Ixus400 wel degelijk aanwezig en ik ben benieuwd of die korter is geworden bij de Ixus430. Is die dat niet dan zou ik de Ixus400 kopen ivm met de lagere prijs en de bewezen kwaliteit!

• german8
Goeiemorgen Mig29,

Ik vraag het me inderdaad ook af maar wat is de ontspanvertraging en hoe check ik die?
En kan je bij de Ixus400 ook het opstartscherm en geluidje veranderen en kreeg je er ook 100MB webspace voor foto's bij?

En nog een klein vraagje over de CF-kaartjes;
Loont het en is het merkbaar als ik 256MB CFx45 van Transcend voor 69 euro koop i.p.v. de goedkoopste 256MB CF van Traxdata voor 45 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door german8 op 11-03-2004 11:42 ]

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat betreft die ontspannertijd waar men het over heeft, die wordt als het goed is bij de meeste reviews besproken en getest op zijn "gemiddelde tijd".

Kijk maar even bij DPReview.com, als het goed is bespreken ze die van de IXUS 400. Sinds de andere camera's nog niet beschikbaar zijn / nog niet gereviewed zijn, is het enkel daarop wachten :9.
KlaasHof schreef op 11 maart 2004 @ 11:30:
En nog een klein vraagje over de CF-kaartjes;
Loont het en is het merkbaar als ik 256MB CFx45 van Transcend voor 69 euro koop i.p.v. de goedkoopste 256MB CF van Traxdata voor 45 euro?
Het ligt dus voornamelijk aan de buffer die de camera heeft, de grootte hiervan, sinds je bij het continue schieten van plaatjes eerst het veel snellere buffer gaat en vervolgens pas wegschrijft naar het CF kaartje. Nu is de buffer bij de ene camera sneller "vol" dan bij de andere, maar voor dat prijsverschil zou ik, mits geld geen rol speelt, gewoon die van 69 euro nemen met het oog op toekomstige camera's.

Waarschijnlijk zullen de snelheden bij CF kaartjes niet stilstaan, maar dan is het in elk geval niet het "traagste" kaartje ;).

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Ja volgens mij kun je het opstartscherm en het geluidje veranderen (met een klein voorbehoud), maar dit lijken mij triviale vragen en als je je camera daarop uitzoekt dan stop ik met het actief volgen van dit topic ;)

De ontspanvertraging kun je misschien terug vinden op dpreview.com, maar ik vraag het mij af. Het makkelijkst is het om naar een fotozaak/ electronicazaak te gaan en daar beide modellen even te proberen. Dan zie je zelf het verschil. Ik weet het, het klinkt ouderwets, maar je kunt a) het product bekijken b) met een verkoper praten c) het product ruilen als het niet goed is en d) heb je op een makkelijkere wijze garantieaanspraak. Het scheelt je misschien twee tientjes, maar je hebt meer zekerheid en zeker meer service!

Tot slot het geheugenkaartje. De normale geheugenkaartjes schrijven/ lezen met een snelheid van 150 kb/s. De sneller kaarten versnellen dit proces met een factor x (die staat dus aangegeven). Voorbeeld: een 60 speed kaartje (Sandisk Ultra II) leest en schrijft op 9 MB/s. Niet dat de Ixus dat aankan, die heeft slechts een marginale winst op het gebied van lezen en schrijven. Even een ongefundeerde en wilde gok, maximaal 750 kb/s. Als iemand hierover getallen heeft, houd ik mij aanbevolen! De voordelen die hieraan zitten: de camera werkt sneller (sneller opnieuw fotograferen, sneller door foto's bladeren) en het versturen van de data naar de computer gaat sneller! Je mag zelf bepalen wat voor kaartje het beste bij jou past!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 21:52

Snappie88

Mr. Hollywood

*even een Bumpje plegen*

Ik wil dus dolgraag een Ixus, en wel direct (woensdag een launchparty :)). Nu heb ik natuurlijk meteen op pricewatch zitten kijken, en ik vond de Digital Ixus II een goede prijs hebben. En dan kan ik de BTW nog eens aftrekken ook! Dit zijn alle Ixussen die zijn gelanceerd.

Canon Digital Ixus 400 € 343,-
Canon Digital Ixus 430 € 371,-
Canon Digital Ixus 500 € 435,-
Canon Digital Ixus I € 332,-
Canon Digital Ixus I (zilver) € 333,-
Canon Digital Ixus II € 266,-
Canon Digital Ixus v3 € 349,-

Nu zocht ik iets in de wat lagere prijsklasse, de Digital Ixus II ziet er tof uit. Alleen vraag ik me af wat SM memory card is? IS dat Compact Flash of Smartmedia? Ik wil namelijk een camera die Compact Flash ondersteunt (dan kan ik enkele kaartjes bij m'n moeder lenen ( O-) )

Kunnen jullie me die Ixus 2 aanbevelen? Want dan bestel ik hem zo })

Surfin' paradise!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 09:57:
[...]

Ik ben een beetje benieuwd waar Informatique zijn informatie vandaan haalt. De beeldsensor is namelijk precies even groot als in de Ixus 400 en heeft exact dezelfde resolutie. Volgens mij is het gewoon dezelfde. Daarnaast is het lensje ook hetzelfde (zelfde zoombereik, zelfde lichtsterkte). Tot slot is ook de digitale zoom exact gelijk gebleven. Conclusie: het is op wat nieuwe features na (movies en direct print) dezelfde camera in een ander jasje. Mijn tip: wacht tot die in de winkel licht en ga kijken wat het verschil is in ontspanvertraging. Die is bij de Ixus400 wel degelijk aanwezig en ik ben benieuwd of die korter is geworden bij de Ixus430. Is die dat niet dan zou ik de Ixus400 kopen ivm met de lagere prijs en de bewezen kwaliteit!
De IXUS 430 is inderdaad nieuw. Zie dit nieuwsbericht van de frontpage:

nieuws: Canon introduceert acht megapixel PowerShot Pro1

Hier staat meer informatie, op dpreview, over deze nieuw gereleaste camera's:

http://www.dpreview.com/news/0402/04020906canon3ucs.asp

"Each of the three models feature the same dedicated DIGIC processor now installed across all Canon cameras up to the EOS 10D Digital SLR and professional series PowerShot Pro1. DIGIC delivers superb colour rendering and image quality, handling all the complex algorithms required to make colours brighter, images sharper and focusing crisper. It does this with unrivalled speed and efficiency, making for highly responsive cameras and eliminating the phenomena of staring at the back of the camera waiting for an image to display. iSAPS technology uses camera settings and environmental data to predict the most likely scene and makes adjustments accordingly."

Hier staat dus duidelijk dat de Ixus 430 en 500 een nieuwe processor hebben, die betere kleuren weergeeft. Dus weer een argument erbij om voor de 430 te gaan ipv de 400.

Tevens heb ik nog een puntje wat ik niet met zekerheid durf te zeggen, namelijk dat de 430 filmpjes van 640x480 kan maken, maar dat weet ik snel genoeg, want aankomende maandag krijgt m'n zwager een Ixus 430. Dus als het veranderd, laat ik het weten.

Hopelijk kan je wat met deze informatie B) :)

Verwijderd

Ik had al stiekem een foto'tje genomen met de ixus430. Zie het topic van de S1 IS. Hier ook nog maar even posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/640430iso50.jpg

Dat van die nieuwe proc wist ik niet en heb ik ook niet van Canon gehoord trouwens... Zo zie je maar dat die verkopers ook niet alles weten ;)

De Canon digital ixus II gebruikt trouwens noch Compact Flahs noch SmartMedia, maar Secure Digital (SD).

Verwijderd

twinkey schreef op 21 maart 2004 @ 00:44:
[...]

"Each of the three models feature the same dedicated DIGIC processor now installed across all Canon cameras up to the EOS 10D Digital SLR and professional series PowerShot Pro1. DIGIC delivers superb colour rendering and image quality, handling all the complex algorithms required to make colours brighter, images sharper and focusing crisper. It does this with unrivalled speed and efficiency, making for highly responsive cameras and eliminating the phenomena of staring at the back of the camera waiting for an image to display. iSAPS technology uses camera settings and environmental data to predict the most likely scene and makes adjustments accordingly."

Hier staat dus duidelijk dat de Ixus 430 en 500 een nieuwe processor hebben, die betere kleuren weergeeft. Dus weer een argument erbij om voor de 430 te gaan ipv de 400.
Wijs mij dan eens heel duidelijk aan waar staat dat ie een nieuwe Dig!c processor heeft! Er staat dat de drie nieuwe producten allemaal de dig!c processor aan boord hebben die in alle digitale camera's tot aan de Eos10D zit. Alleen de Eos 1D MarkII bezit een Dig!c2 processor. Deze camera's bezitten dus nog steeds de "oude" Dig!c processor. De filpmjes zijn 320 x 240, 15 fps, max 3 mins, volgens DPreview.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04

Greyfox

MSX rulez

Ik ben zelf van plan om de Ixus 500 te kopen, maar ik lees nu dat die 5Mp 'overkill' zou zijn.
En dat dat ook iets met de kleine lens te maken had.

Kan iemand mij uitleggen waarom de 430 relatief gezien beter zou zijn dan de 500?

Ook hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat de schrijfsnelheid van de 430 en 500 is.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

En om nog even niet al mijn typewerk voor niets te laten zijn even een linkje naar mijn reactie in jouw inmiddels gesloten topic!

Verwijderd

Greyfox schreef op 29 maart 2004 @ 14:18:
Ik ben zelf van plan om de Ixus 500 te kopen, maar ik lees nu dat die 5Mp 'overkill' zou zijn.
En dat dat ook iets met de kleine lens te maken had.

Kan iemand mij uitleggen waarom de 430 relatief gezien beter zou zijn dan de 500?

Ook hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat de schrijfsnelheid van de 430 en 500 is.
beide cameras hebben dezelfde grote ccd, stel je een ccd ff vooor als een rechthoekig plaatje waar hebt beeld opvalt. Bij een 5mp bevat een zelfde oppervlakte meer beeldpunten, waardoor die beeldpuntjes kleiner worden. Dir resulteerd altijd in meer ruis. Wat juist niet gewenst is. Dit syndroom is zowat bij alle camera series van canon het geval:

g3 - g5
s45 - s50
s400 - s500
iedere keer was "de oudere" camera beter/niet minder. Dus waarom meer uitgeven?

Verwijderd

Je zou het makkelijk kunnen rechtvaardigen als je groot afdrukt of als je vaak uitsnedes maakt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:01:
[...]

beide cameras hebben dezelfde grote ccd, stel je een ccd ff vooor als een rechthoekig plaatje waar hebt beeld opvalt. Bij een 5mp bevat een zelfde oppervlakte meer beeldpunten, waardoor die beeldpuntjes kleiner worden. Dir resulteerd altijd in meer ruis. Wat juist niet gewenst is. Dit syndroom is zowat bij alle camera series van canon het geval:

g3 - g5
s45 - s50
s400 - s500
iedere keer was "de oudere" camera beter/niet minder. Dus waarom meer uitgeven?
Ik zie dat ik hier school maak, maar hierbij moet wel een kanttekening: die ruis treedt alleen op bij de hogere ISO waarden, daarnaast wordt zichtbare blooming sterker en optische CA wordt ook versterkt, de beruchte paarse randjes............

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:31:
Je zou het makkelijk kunnen rechtvaardigen als je groot afdrukt of als je vaak uitsnedes maakt!
Is maar bescheiden hoor die winst in resolutie, het is lineair maar zo'n 12% meer

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toch vind ik het verschil tussen 4 mp (3871488 pixels) en de 5 mp (5038848 pixels) best groot, ongeveer 23% namelijk. Groter dan het verschil tussen stap 3 mp (3145728 pixels) en de 4mp).
Hoewel de ruis vaak wordt genoemd, heb ik er tot nu toe absoluut nog geen last van gehad. Als je echt serieus met nachtfotografie aan de gang wil, moet je een andere serie hebben, daarvoor is de lens in de IXUS serie gewoonweg te klein.

Partypics zijn dankzij de best krachtige flits gewoon goed, voor zon kleine camera en zelfs in een kleine kerk heb ik best mooie plaatjes geschoten met flits aan.

Ik heb lang getwijfeld tussen de 430 en de 500, beide zijn gewoon erg mooie camera's met leuke instel mogelijkheden en een duidelijke Canon "feeling" als je ermee werkt. Ik zou zeggen, als je het geld ervoor over hebt is die 500 best de moeite waard, voor 14% meer euri krijg je 23% meer pixels, hogere resolutie filmmodus en een extra goude ring rond je lens. :)
Ben je net als ik een arme student (alleen dan zonder bonus van je ouders) zou ik gewoon voor die 430 gaan, maakt niet uit welke je koopt, je hebt sowieso iets erg moois in handen. :p

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

M'n vader heeft een Ixus 400 en ik een Powershot G5 en als je je foto's niet verder wilt bewerken en niet groot afdrukt, dan is de Ixus bijna net zo goed als de grote G5. Ik vind dan het 1 MP verschil niet de moeite om er extra geld voor uit te geven.

N.B. ik wilde ook eerst een G3 kopen, maar heb de G5 gekozen omdat die op een gegeven moment goedkoper was :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Wat ik me afvraag, is hoe doet de ixus het zonder flitser.
Geeft deze dan ook snel bewegende beelden zoals het geval is bij de A40 ?

Ik heb zelf dus de A40 en wil deze vervangen door een ixus toestel, alleen vind ik het vervelend dat elke keer als je een foto wilt nemen zonder flitser, bv in een winkel, dat deze dat te erg bewogen is ... :?

Misschien dat iemand een "proef" foto hier kan plaatsen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
pvdlaan schreef op 30 maart 2004 @ 08:54:
Wat ik me afvraag, is hoe doet de ixus het zonder flitser.
Geeft deze dan ook snel bewegende beelden zoals het geval is bij de A40 ?

Ik heb zelf dus de A40 en wil deze vervangen door een ixus toestel, alleen vind ik het vervelend dat elke keer als je een foto wilt nemen zonder flitser, bv in een winkel, dat deze dat te erg bewogen is ... :?

Misschien dat iemand een "proef" foto hier kan plaatsen ...
das met de ixus precies hetzelfde...heel jammer is dat...je kan de sluitertijd niet instellen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

bdu

tjAb schreef op 30 maart 2004 @ 09:54:
[...]

das met de ixus precies hetzelfde...heel jammer is dat...je kan de sluitertijd niet instellen
jij zegt dat je de sluitertijd niet kan instellen, misschien een domme vraag, maar er staat bij sluitertijd "Sluitertijd: 15-1/2000 seconden " hoe zit dat dan?

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

bdu schreef op 30 maart 2004 @ 22:47:
[...]

jij zegt dat je de sluitertijd niet kan instellen, misschien een domme vraag, maar er staat bij sluitertijd "Sluitertijd: 15-1/2000 seconden " hoe zit dat dan?
Snelle sluitertijden selecteert ie automatisch. Langere sluitertijden kun je zelf instellen.

Verwijderd

tjAb schreef op 30 maart 2004 @ 09:54:
[...]

Ook de automaat selecteert het grootste diafragma en daarmee de kortste sluitertijd, alleen de ISO omhoog zou nog iets kunnen helpen. (weet niet of dat kan met de Ixus.......)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 01:26:
[...]

Ook de automaat selecteert het grootste diafragma en daarmee de kortste sluitertijd, alleen de ISO omhoog zou nog iets kunnen helpen. (weet niet of dat kan met de Ixus.......)
iso 50, 100, 200, 400 en auto

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:44

Roy

Hobbies?

ik zit toch echt te twijfelen tussen de 430 en de 500, ik heb nu een Ixus v2 maar wil graag wat meer megapixels omdat ik sinds kort een fotoprinter heb (HP Photosmart 7960) en daar ook graag iets grotere foto's mee uit wil printen. Maar als ik de review op http://www.dcresource.com...0_s500-review/index.shtml lees, dan lijkt het alsof de 430 toch merkbaar betere foto's maakt.

Als ik een foto op a4 formaat wil afdrukken, is dan het verschil tussen 4 en 5 megapixel goed te merken?

Inderdaad...

Verwijderd

Roy schreef op 31 maart 2004 @ 20:24:
ik zit toch echt te twijfelen tussen de 430 en de 500, ik heb nu een Ixus v2 maar wil graag wat meer megapixels omdat ik sinds kort een fotoprinter heb (HP Photosmart 7960) en daar ook graag iets grotere foto's mee uit wil printen. Maar als ik de review op http://www.dcresource.com...0_s500-review/index.shtml lees, dan lijkt het alsof de 430 toch merkbaar betere foto's maakt.

Als ik een foto op a4 formaat wil afdrukken, is dan het verschil tussen 4 en 5 megapixel goed te merken?
nee

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lekker onderbouwd weer hoor....

Verwijderd

_Richie_ schreef op 01 april 2004 @ 19:45:
[...]

Valt niks aan te onderbouwen, goed kijken en je ziet het NIET...........
Het resolutieverschil is lineair maar 12% of zo..........

Verwijderd

_Richie_ schreef op 01 april 2004 @ 19:45:
[...]

wat een zeik opmerking weer, wat moet ik dan zeggen?

nee je ziet geen verschil?
nee je ziet het niet?
nee het maakt niet uit?
oftwel,

NEE

hij stelt een ja/nee vraag, dan krijg je een ja/nee antwoord

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:44

Roy

Hobbies?

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 08:59:
[...]

wat een zeik opmerking weer, wat moet ik dan zeggen?

nee je ziet geen verschil?
nee je ziet het niet?
nee het maakt niet uit?
oftwel,

NEE

hij stelt een ja/nee vraag, dan krijg je een ja/nee antwoord
Inderdaad, ik vond het antwoord duidelijk, als je met het blote oog geen verschil ziet dan vind ik het een goed antwoord :D
Maar het ligt er waarschijnlijk meer aan met welke printer of welke fotocentrale je afdrukt.

Nu zie ik zelf eigenlijk geen voordeel meer wat de 500 t.o.v. de 430 heeft. Hij heeft meer last van ruis, terwijl de foto's maar een stukje groter worden. Mijn keus wordt waarschijnlijk de 430, maar heel misschien nog een Powershot S50, maar ik heb geen idee of die kwaliteit van de s50 te vergelijken is met die van de 430. Wordt er gebruik gemaakt van dezelfde technologie? Heeft iemand misschien ervaringen met de s50 en met een ixus, en kan diegene mij vertellen welke betere foto's levert?

Inderdaad...

Verwijderd

Ik heb de Ixus 500 gekocht en de kwaliteit van de foto's is gewoon super goed bij dag en kunstlicht. En er zit gewoon erg veel detail in de foto's in hoge rusolutie.

En de optie dat je er video in 640x480 mee kan maken vind ik ook erg prettig, want dit is echt veel mooier om op de tv te laten zien dan 1 van 320x240.

Verwijderd

Roy schreef op 02 april 2004 @ 17:10:
[...]

Inderdaad, ik vond het antwoord duidelijk, als je met het blote oog geen verschil ziet dan vind ik het een goed antwoord :D
Maar het ligt er waarschijnlijk meer aan met welke printer of welke fotocentrale je afdrukt.

Nu zie ik zelf eigenlijk geen voordeel meer wat de 500 t.o.v. de 430 heeft. Hij heeft meer last van ruis, terwijl de foto's maar een stukje groter worden. Mijn keus wordt waarschijnlijk de 430, maar heel misschien nog een Powershot S50, maar ik heb geen idee of die kwaliteit van de s50 te vergelijken is met die van de 430. Wordt er gebruik gemaakt van dezelfde technologie? Heeft iemand misschien ervaringen met de s50 en met een ixus, en kan diegene mij vertellen welke betere foto's levert?
s45 - s50
s430-s500
is zelfde probleem qua ruis/mp meer. Dus kijk dan naar de s45, indien deze net zo goed is als de s50 voor minder geld.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 16:11
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 18:55:
Ik heb de Ixus 500 gekocht en de kwaliteit van de foto's is gewoon super goed bij dag en kunstlicht. En er zit gewoon erg veel detail in de foto's in hoge rusolutie.

En de optie dat je er video in 640x480 mee kan maken vind ik ook erg prettig, want dit is echt veel mooier om op de tv te laten zien dan 1 van 320x240.
Zou je wat foto's kunnen posten? Heb zelf nu een S30 maar ga lang op reis en ben dus op zoek naar een goede compacte camera.

• waslijn
Wat de ruis betreft, die treed voornamelijk op bij hogere iso waarden. Dus voor 'gewoon' gebruik heb je daar niet al te veel last van. Zelf ben ik er ook nog niet uit of het de 500 of 430 wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door waslijn op 02-04-2004 19:24 . Reden: Mmm, druk ik op de quote ipv de edit knop |:( ]

Verwijderd

Waslijn schreef op 02 april 2004 @ 19:22:
Wat de ruis betreft, die treed voornamelijk op bij hogere iso waarden. Dus voor 'gewoon' gebruik heb je daar niet al te veel last van. Zelf ben ik er ook nog niet uit of het de 500 of 430 wordt.
Het hangt ook een beetje af van het gebruik wat je van de camera maakt, vindt je foto's bij weinig licht of van bewegende onderwerpen belangrijk, is de 4MP versie IMO beter, de ISO kan hoger zonder extreme ruis..........

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roy schreef op 31 maart 2004 @ 20:24:

JA :*)

25% meer pixels met de IXUS 500 dan de 430, zie mijn verhaaltje hierboven.

Ruis heb je onder normale omstandigheden geen last van, alleen bij hoge ISO, lange sluitertijden, maar hierbij heb je dan toch een statief nodig >> niet onder normale omstandigheden.

Verwijderd

Waslijn schreef op 02 april 2004 @ 19:20:
[...]
Zou je wat foto's kunnen posten? Heb zelf nu een S30 maar ga lang op reis en ben dus op zoek naar een goede compacte camera.
Ik zou die S30 houden , het is 1 van de weinige camera's met een 1/1,8" sensor en 3 MP, een zeer gunstige verhouding.........

• waslijn
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:37:
[...]
Ik zou die S30 houden , het is 1 van de weinige camera's met een 1/1,8" sensor en 3 MP, een zeer gunstige verhouding.........
Hij blijft in ieder geval in de familie :) Ben ook zeer tevreden over de foto's die je ermee maakt en de vele instelmogelijkheden. Hij is alleen wat te groot om hem altijd direct in de aanslag te hebben, daarom zit ik eraan te denken om een ixus aan te schaffen en de s30 aan mijn ouders te slijten, maar er is nog niets zeker.
Ik ga voor ongeveer 3,5 maand naar azie en dan is besparen op gewicht en volume gewoon handig, maar misschien schaf ik wel alleen een 1gb cf kaart aan en een nieuwe accu en gaat de s30 gewoon mee. Hij heeft me in ieder geval nog nooit in de steek gelaten.

[ Voor 20% gewijzigd door waslijn op 04-04-2004 12:21 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

1 topic is wel voldoende, voor de overzichtelijkheid: Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.