Help!: CPU te heet?? of stroom verkeerd??

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Hallo,

Ben bezig met mijn compi. Spullen had ik allemaal op hcc gekocht, maar hardeschijf heb ik vandaag pas kunnen vrijmaken DUS kon ik vandaag pas compi in elkaar zetten.
Dit heb ik: MSI K7T-Pro2, Duron650, Mitsumi Diskdrive, Philips 36x cd-rom. Intel 780i videokaart (sorry maar ik heb gewoon niet meer nodig) 64mb pc100 geheugen, IDM DTTA 351010 Hardeschijfen een gewone Coolmaster cooler (gekocht bij me cpu bij funprice)
Maar nu heb ik een probleem. Als ik hem aanzet gaat ie lopen. Hij boot keurig van cd-rom. Dan ga ik windows ME installeren en boom valt ie uit. Zet ik hem daarna weer aan. Valt ie weer uit. Ik weet totaal niet waar dit aan kan liggen.
Ik merk wel dat mijn CPU heel erg warm is (wat ik niet gewend ben van mijn Pentium2 266mmx). (er komt veel warmte vanaf)
Is mijn CPU te heet en stopt hij er daardoor mee? Of is de stroomtoevoer (230watt) misschien niet goed genoeg?
Please zeg het me?

Alvast bedankt
Tim

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

heb je in je bios niet eenofander monitor veldje om je temp van CPU te meten?

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
staat je vcore voltage niet te hoog ingesteld per ongeluk?
Voel eens aan je heatsink van je coolermaster, als de heatsink koud is, dan zittie niet goed op je cpu (maakt slecht contact) en dan wordt de cpu inderdaad veel te heet.
Op de heatsink zit onderaan meestal een zogeheten thermal pad, een groen of roze rubberachtig vierkant vliesje, daar zit eerst een laagje plastic overheen als bescherming, dat laagje plastic moet er dus wel vanaf gehaald worden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:00
In de BIOS van de MSI K7T Pro2 kan je zien hoe warm je proc wordt. Dit kan je zien in het menu " PC HElath Status "

BTW misschien heb je je koelr er verkeerd opgedaan?

Verwijderd

Die 230 watt bevalt me niet echt..

Denk eerder dat het de voeding is dan de temperatuur maar ik kan me vergissen :)

• Life-is-party
Op vrijdag 15 december 2000 16:54 schreef diddel het volgende:
Die 230 watt bevalt me niet echt..

Denk eerder dat het de voeding is dan de temperatuur maar ik kan me vergissen :)
Dit was mijn eerste idee ook. Maar wat zit er verder nou in? Een videokaart en een cd-romspeler. Dat kan nooit zoveel vreten. Het is namelijke en simpele videokaart.

Verder ga ik effe met andere voeding proberen en kijken hoe het in bios zit

Bedankt voor de reacties. Meer tips zijn altijd welkom

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ach ik heb ook een 230 wat voedinkje en ik heb dit allemaal:

2* 5400 rpm HD
Duron 800
Asus a7v
MSI TNT2 pro 32 mb
128 mb SDRAM 133 cas 2-2-2
acer 8*4*32 brander
40 speed cd-rom
3com netwerkkaart
yamaha awe geluidskaart
en een zooitje fans
en alles werkt perfect...mijn voeding geeft genoeg stroom als alles aan staat :)

• Life-is-party
Op vrijdag 15 december 2000 16:43 schreef B-Force het volgende:
In de BIOS van de MSI K7T Pro2 kan je zien hoe warm je proc wordt. Dit kan je zien in het menu " PC HElath Status "

BTW misschien heb je je koelr er verkeerd opgedaan?
Uhm, de temperatuur was 39 graden toen ie uitviel :'( De test erna was de temperatuur 59 graden toen ie uitviel :'(

Ik denk dat de cooler het niet goed doet. Want de was niet warm. Sterker nog IJSKOUD
Effe een nieuwe cooler kopen morgeh :(
andere tips zijn nog steeds welkom

Verwijderd

edit:
Hier stond nu onzin :)

Dan zal het idd je koeler wel zijn.

Ik zou geen nieuwe koeler halen (deze kan het ook wel) alleen hem wel goed bevestigen op de cpu. Het geheel losmaken, schoonmaken, koelprut er tussen en weer proberen.

Zorg dat de core goed contact maakt.

Verwijderd

Ik heb in oktober mijn Abit kt7 en Duron650 bij Fuck Price gekocht.
ik toen dat zaakje in elkaar zetten, werkte niet, ik voelde aan de processor en dacht shit die is heet. Ik terug, waarschijnlijk mobo stuk, kreeg direct een nieuwe mee, weer in elkaar gezet, bij same shit behalve dat de processor niet heet werd. Ik dacht de processor stuk was, ik weer terug naar FP, nee de processor was heel. Ik zeg hier heb je de shit kijk er eens naar, 2 weken later ik hoorde niks van die gasten maar weer eens naar Arnhem gegaan, en ja hoor hij deed het. Wat bleek een van de busjes van de kast waar je je moederbord op plaatst maakte contact, of te wel sloot kort. Daarom viel ie steeds uit nu draait ie perfect. Dus of je voeding is niet goed genoeg (230W is wat krap maar kan met wat geluk best) of er wordt contact gemaakt..

Verwijderd

heheh ik heb 3 dagen met een 235 watt voeding gewerkt. het wil wel maar gen extra fan's dus daarna maar ff een 300 gehaald:)

• Life-is-party
Ik ben erachter. Ik heb de cooler schoongemaakt en wat spul ertussen gedaan. En hij draait perfect. Al 15minuten zonder uitvallen op 30graden.

maar nu kom ik alleen met opstarten niet verder als

'verifering DMI data pool'

Maar dan moet ik denk ik effe een in andere groep zijn hè

In iedergeval bedankt voor de tips

ps. ik ga maar effe een 300watt voedingsblok halen!

Pagina: 1