Help, mijn cpu is 66C

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Hallo Tweakers

Ik heb een probleem met mijn CPU temperatuur. Ik heb al een keer de koolpasta vervangen en de boel schoon gemaakt.

Ik heb een AMD athlon XP 2000+ Niet overgeklockt!!

Op deze CPU zit een Thermaltake Volcano 6Cu

Zonder dat mijn CPU op 100% draait is hij 54C
Als hij wel 100%is, is hij 66C

Ik denk dat deze temperaturen veels te hoog zijn.
Hebben jullie een oplossing ?

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deze temperaturen vallen wel mee voor een 2000+ XP. Je kan altijd je temperaturen verlagen door extra case fans en/of een nieuwe CPU koeler te kopen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Onder full load is 66°C geen ramp, het zit nog vrij aardig binnen de grenzen. Maar als je een oplossing wilt: betere/meer koeling nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 09-03-2004 17:13 ]

The devil is in the details.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heb je je koelblok al nagekeken en waarschijnlijk heb je een palomino core en dat zijn zowieso heethoofden.. verder kun je eens controleren of je temp monitor niet brak is, mits je daar spullen voor hebt zoals een aerogate ofzow :/

alternativ

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hoe warm is de rest van je kast?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• W1NGM4N
  • Laatst online: 09-04-2024
ik heb al extra fans en een arogate II aan geschaft :)

de rest van mijn case is 29 to 34 graden

[ Voor 29% gewijzigd door W1NGM4N op 09-03-2004 17:19 ]

• Quarin
  • Laatst online: 10-02 12:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

ik heb mijn 2500+ een tijdje op 81° stressed gedraait (koelpasta zat niet goed). ging ook altijd goed. De tempsensor was niet kapot ofzo want met andere koel"systemen" gaf hij de temperatuur ook goed weer. die 66 stelt dus niks voor :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als je computer niet crashed door de warmte dan is de warmte niet erg.. je proc kan makkelijk honderd graden hebben alleen is het voor het rekenen niet zo fijn :) maar als je pc gewoon goed loopt dan is het goed...

Wordt hij echt te warm dan moet je misschien toch maar eens een casefan erbij gaan zetten en kijken wat de flow in je kast belemmert want 29 tot 34 graden is toch wel wat warmpjes (of je hele kamer moet zo warm zijn)...

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-03-2004 17:38 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Zet er beter koeling in (extra casefans, andere cpukoeler, waterkoeling). Op zich is 66C nog niet echt een probleem, en zolang je pc er niet door crasht zou ik me geen zorgen maken.

Frogstar#2151

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
help? mijn thunderbird is al tijden niet meer onder de 60 graden geweest.. (zalman koeler op laagste stand).. en die doet het ook nog steeds hoor..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Geen onstabiele PC = geen probleem

Waarschijnlijk heb je een oude Palomino, die kunnen gemakkelijk 60 a 70 graden worden. Ik heb zelfs een 1600+ gehad die passief gekoeld 100+ werd (AMD lult met z'n max temps, die dingen worden op veel hogere temp gebakken) en nog steeds goed liep.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Mijn 2000+ Palomino, zelfde core als jij waarschijnlijk.

72 graden idle @ LAN party...

Niets om je zorgen te maken dus :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Een betere topic titel had ook wel gekund niet? Maar goed das nog niet zo warm hoor. Als je nu zei dat hij ooit veel minder warm is geweest met hetzelfde materiaal dan zou er nog wat kunnen veranderd worden, anders zal je je ermee moeten bij neerleggen.

Verwijderd

mjah, hier een xp2100+ zelfde core.

misschien laat ik beter mijn pc niet afslaan op 70*C , want dat doet ie nu al te veel ( bij omgevings temp van 22°C

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook zo'n hete XP 2000+, die draait al 2 jaar op deze temperaturen en nog steeds hardstikke stabiel :)

In de zomer toen het zo warm was werd hij helemaal heet. Na het spelen van een spelletje was hij dan 79 graden, maar zolang ik geen vreemde effecten zie en het systeem stabiel blijft valt het volgens mij wel mee met de schade. Ik heb nu wel cpu-iddle geinstalleerd, dat koelt softwarematig je processor als hij niet honderd procent belast wordt en het helpt best wel. Al is koeling natuurlijk vooral nodig als hij wel belast wordt, het helpt wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:06:
Geen onstabiele PC = geen probleem
Helemaal eens met bovenstaande quote :)

Sommige procs worden gewoon warm.. Is niet zoveel aan te doen.
't enige wat je kunt doen is nog zwaardere koelers kopen, sterkere fans etc.

En verder natuurlijk nog even controleren of je koelpasta goed aangebracht is etc..

Maar absoluut niks om je zorgen over te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.