Toon posts:

[XP/2000] tweede hd met windows bijplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week is de voeding van mijn oude computer kapot gegaan en helaas niet meer te repareren. Deze computer bevatte echter nog een 20 Gb HD die ik graag in mijn nieuwe computer zou willen bijplaatsen. Op de oude hd staat nog windows 2000 geinstalleerd en deze mag worden verwijderd. Ik zou graag willen weten hoe ik deze tweede hd naast mijn andere hd met windows xp softwarematig moet installeren. Krijg ik bijvoorbeeld geen problemen wanneer ik deze tweede hd erbij prik en dan mijn computer opnieuw opstart?

Verwijderd

Als je hem bijplugt als slave zal hij eerst van je primary schijf willen opstarten (beetje afhankelijk van je bios instellingen). In princiepe kan je hem zo bijpluggen zonder problemen. Heb ik ook al meerdere keren gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 17:12:
Als je hem bijplugt als slave zal hij eerst van je primary schijf willen opstarten (beetje afhankelijk van je bios instellingen). In princiepe kan je hem zo bijpluggen zonder problemen. Heb ik ook al meerdere keren gedaan.
Stomme vraag, maar hoe zie ik of ik deze hd als slave installeer?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Kijk maar eens naast de aansluiting op je HD (of op je HD zelf), daar staat uitgelegd hoe je kan zien/instellen wanneer je HD als master of slave staat. Als het op cable select staat moet je natuurlijk gewoon controleren hoe je ze hebt aangesloten :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 09 maart 2004 @ 17:15:
Kijk maar eens naast de aansluiting op je HD (of op je HD zelf), daar staat uitgelegd hoe je kan zien/instellen wanneer je HD als master of slave staat. Als het op cable select staat moet je natuurlijk gewoon controleren hoe je ze hebt aangesloten :)
Oke, dan kan ik mijn computer dus overnieuw opstarten en ziet hij die andere harde schijf. Kan ik dan gewoon de windows 2000 dir eruit gooien en gewoon bij de overige data op die hd komen?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Jep :)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ga het meteen doen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verder - zelf een beetje proberen (na een juiste backup genomen te hebben) kan toch ook helemaal geen kwaad? :)
Pagina: 1