Allen,
Ik gebruik de volgende code om opties te kunnen verwijderen dmv een druk op de knop. Ik doe dit mbv outerHTML.. alle elementen die een hoger nummer hebben, moeten een nummer lager krijgen. Omdat ik een heel stuk HTML moet veranderen, kan ik niet 'simpel' zeggen 2 wordt 1 3 wordt 2 enz enz enz...
Ik moet 2 dingen veranderen:
- row_2 moet row_1 worden (en verder omhoog..)
- #2 moet #1 worden (en verder omhoog..)
De volgende code:
In document.NieuwElement.AantalOpties.value staan hoeveel elementen er in totaal zijn..
Als ik de beide regular explressions uitvoer zodat ze alleen een nummer terug geven, gaat het goed. Maar zodra ik met "row_" en "#" ga werken, krijg ik NaN terug.. terwijl ik dat helemaal niet wil.. Weet iemand een oplossing?
*Het kan zijn dat de regular expression ook beter kan, maar zovaak werk ik er niet mee......
Ik gebruik de volgende code om opties te kunnen verwijderen dmv een druk op de knop. Ik doe dit mbv outerHTML.. alle elementen die een hoger nummer hebben, moeten een nummer lager krijgen. Omdat ik een heel stuk HTML moet veranderen, kan ik niet 'simpel' zeggen 2 wordt 1 3 wordt 2 enz enz enz...
Ik moet 2 dingen veranderen:
- row_2 moet row_1 worden (en verder omhoog..)
- #2 moet #1 worden (en verder omhoog..)
De volgende code:
In document.NieuwElement.AantalOpties.value staan hoeveel elementen er in totaal zijn..
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| for(i = Verwijderde_Row*1+1;i <= document.NieuwElement.AantalOpties.value; i++) { var Row = 'row_'+i; var Counter = '#'+i; //alert(Counter); var Element = document.getElementById(Row); var re = new RegExp(Row, 'g'); var re1 = new RegExp(Counter, 'g'); var temp = Element.outerHTML.replace(re, 'row_'+i-1); alert(temp); return false; temp = temp.replace(re1, '#'+i-1); Element.outerHTML = temp; } |
Als ik de beide regular explressions uitvoer zodat ze alleen een nummer terug geven, gaat het goed. Maar zodra ik met "row_" en "#" ga werken, krijg ik NaN terug.. terwijl ik dat helemaal niet wil.. Weet iemand een oplossing?
*Het kan zijn dat de regular expression ook beter kan, maar zovaak werk ik er niet mee......
[ Voor 15% gewijzigd door Jaspertje op 09-03-2004 16:46 ]