Toon posts:

Sweex Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

Weer het zoveelste topic over Sweex. Het spijt me, maar na lang zoeken en testen kom ik er niet uit. Ik heb vorige week de Sweex Broadband LB000020 gekocht voor het delen van @Home breedband Internet. Nu werkt dit prima als ik de router ip adressen uit laat delen. Ik typ nu namelijk ook dit bericht :) .
Maar als ik de dhcp in de router uitzet, dan kan ik wel op de router komen, maar niet op het internet. Het adres is dan 192.168.2.1(standaard). En het adres van mijn eigen pc is dan 192.168.2.100. Ik kan dan alles configureren, maar kom het internet niet op. De verbinding is er wel. Hij krijgt ook prima een ip adres van buitenaf.

Ik wil dus het internet op zonder de dhcp server van de router. Heb namelijk een ander netwerk liggen met server die de ip adressen gaat uitdelen.

Ik denk niet dat het nodig is de spcificaties te geven van de gebruikte computer.

Het modem is een Motorola Surfboard cable modem.

Hopende hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.

mvg, metallic-knight

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het eerste wat mij te binnen valt is de vraag hoe je DNS instellingen staan - als jouw router die met DHCP uitdeelt, heb je misschien vergeten dat de andere server nu ook dezelfde nameservers moet aangeven?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de andere server zit momenteel niet op dit netwerk, dus dat staat er even los van. Ik test nu alleen op mijn hoofd pc. Eerst kijken of het werkt en dan de rest :)

Misschien is dit nog van belang:

Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.75

iig bedankt

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
om maar verder te gaan op de sugestie van DeBolle
kan je pingen op ip adres met een statisch ip naar bijvoorbeeld 213.239.154.35 (is tweakers.net)
en zo ja kan je dan ook op ip adres browsen?

lukt dit ook niet, staat je standaard gateway dan wel goed ingesteld(moet ip adres van je router zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dat ben ik nog even vergeten te vermelden. Ik kan ook niet pingen naar buiten. De router recieved wel, maar ontvangt niks. Ik heb al getest met de gateway in te stellen naar de router, dit heeft niet mogen baten.
Ik kom er op een of andere manier niet doorheen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 16:55 ]

• y2kbug
heb je al gekeken of je de dhcp van de router volledig uit kan schakelen als je gebruik maakt van een statisch ip?

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Wat je in ieder geval even moet nakijken is of je de gateway instelling wel goed hebt staan. Deze moet natuurlijk wel naar 192.168.2.1 wijzen.

Via DHCP wordt dit automatisch ingestelt, heb je dit handmatig ook gedaan nadat je DHCP uitgezet hebt?

//Z

Verwijderd

Topicstarter
Krijg van @Home een ip toegewezen, dus kan ik moeilijk een ip in gaan voeren, denk ik. Of werkt het anders?

• y2kbug
ik bedoel de dhcp server uit zetten voor de lan zijde, de dhcp client op de wan zijde moet natuurlijk aanblijven

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:40:
Goedemiddag iedereen,

Weer het zoveelste topic over Sweex. Het spijt me, maar na lang zoeken en testen kom ik er niet uit. Ik heb vorige week de Sweex Broadband LB000020 gekocht voor het delen van @Home breedband Internet. Nu werkt dit prima als ik de router ip adressen uit laat delen. Ik typ nu namelijk ook dit bericht :) .
Maar als ik de dhcp in de router uitzet, dan kan ik wel op de router komen, maar niet op het internet. Het adres is dan 192.168.2.1(standaard). En het adres van mijn eigen pc is dan 192.168.2.100. Ik kan dan alles configureren, maar kom het internet niet op. De verbinding is er wel. Hij krijgt ook prima een ip adres van buitenaf.

Ik wil dus het internet op zonder de dhcp server van de router. Heb namelijk een ander netwerk liggen met server die de ip adressen gaat uitdelen.

Ik denk niet dat het nodig is de spcificaties te geven van de gebruikte computer.

Het modem is een Motorola Surfboard cable modem.

Hopende hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.

mvg, metallic-knight
Ik zal je maar uit de brand helpen de lb00020 werkt niet en/of heel slecht met @home internet.
Ik zou hem heel snel ruilen voor de lb00021 versie.
lees ook het sweex broadban router topic ff door hier op got.

Verwijderd

Topicstarter
y2kbug schreef op 09 maart 2004 @ 17:07:
ik bedoel de dhcp server uit zetten voor de lan zijde, de dhcp client op de wan zijde moet natuurlijk aanblijven
De dhcp server de lan zijde staat momenteel niet in het netwerk. En die van de router staat echt uit(momenteel niet natuurlijk). Anders werkt dit niet. Maar dat had ik al geprobeerd.

IIG bedankt jongens. Ik zie alweer dat ik een nieuwere op moet gaan halen
Pagina: 1