Verwijderd
Let op dat je koper en alu niet kan mengen bij een WC.
Qua prestatie zal het niet zo heel veel verschil uitmaken, meestal zijn de alu rads iets groter. Het probleem ligt eerder bij je waterblok wat dus ook van alu moet zijn, daar zul je wel wat performance verlies hebben.
Qua prestatie zal het niet zo heel veel verschil uitmaken, meestal zijn de alu rads iets groter. Het probleem ligt eerder bij je waterblok wat dus ook van alu moet zijn, daar zul je wel wat performance verlies hebben.
Verwijderd
Met een beetje corrosie protect (redline waterwetter of iets dergelijks) Kun je een alu radiator goed met koperen koelblokjes laten werken. De prestatie volgens mij (nog nooit een koperen radiator gehad) niet onder doen. Ik haal met mijn alu peugeot 306 rad en 3 waterkoelingsblokjes op een eheim 1048 temperaturen van idle: case 20 cpu 26 tegen full load: case 24 cpu 32.
Wat ze soms zeggen dat je prut (corrosie dus) in het water en de radiator krijgt kan goed worden tegen gegaan met corrosie protect. Ik heb mijn radiator naar 7 maanden gebruik eens bestudeerd maar er is geen enkel spoor van corrosie te vinden. Kortom gebruik corrosie protect.
Wat ze soms zeggen dat je prut (corrosie dus) in het water en de radiator krijgt kan goed worden tegen gegaan met corrosie protect. Ik heb mijn radiator naar 7 maanden gebruik eens bestudeerd maar er is geen enkel spoor van corrosie te vinden. Kortom gebruik corrosie protect.
bedankt voor de hulp rootz,anti-prut (
) haal je bij de dhz zaak cker ? ik denk dat mijn alu rad wel gaat werken hoor, maar ik twijfelde nog, tis nogal lullig als je alles inbouwt, en daarna blijkt dat het niet (goed) werkt, maar ik hoop dat ik de zelfde temps als jij haal:P,wat voor cpu blokje heb jij ?
Verwijderd
dat anti-prut
wordt vaak gebruikt voor in motoren van auto's enzo. Je kunt het bij een auto materialenzaak proberen. Ik heb mijn redline water wetter besteld bij www.tweakstore.nl . Het spul zelf is niet echt goedkoop maar dan heb je wel wat. Bijkomend nadeel is dat het spul van redline ontiegelijk stinkt. Je kunt eventueel spul gebruiken van innovatek dat stinkt volgens mij niet.
Verwijderd
Voor zo ver ik weet gaan die anti-corrosie middelen niet de koper-alu reactie tegen. Wel gedeeltelijk, maar niet 100%.
Nee, is niet heel erg voor de prestaties.. Koeloppervlak moet gewoon groot zijn..
En electro-corosie is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden, maar dit soort dingen zijn al vrij vaak behandelt
Gewoon even wat research doen, en je komt er wel uit.
En electro-corosie is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden, maar dit soort dingen zijn al vrij vaak behandelt
Gewoon even wat research doen, en je komt er wel uit.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()