Ik heb laatst de nieuwe DrayTek Vigor 2900G aangeschaft. (http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2900g) samen met 2 Vigor 540 (http://www.draytek.com.tw...40/vigor540_html_spec.php) voor mijn wlan.
Ik heb zelf een kabel van Chello (Chello Classic) met het modem Com21 (Model: CP1100D)
Ik heb dit aangesloten en ingesteld zoals beschreven staan in de handleiding en op het eerste gezicht lijkt alles het te doen. De lan en wlan (secure) werkt alles. Dus ik ga internetten, e-mails ophallen (via MS Outlook Xp) en na 10 minuten doet mijn internet het niet meer. Ik alles nagekeken, maar alles leek het gewoon te doen.
De online status pagina van de router gaf gewoon aan dat de wan status intact was. Dus ik mijn modem en mijn router opnieuw aangezet en alles doet het weer. Maar na 10 minuten ligt alles er weer uit.
Dus ik heb DrayTek gee-mailt.
--- Begin e-mail ---
Vrijdag heb ik de Draytek Vigor 2900G en de twee Vigor 540 ontvangen. De
installatie en alles ging goed. Ik kon zonder moeite met het internet
verbinden. Maar daar begon het probleem.
In eerste instantie leek het zo te zijn dat als ik met mijn laptop mijn
e-mail met Microsoft Outlook wilde ophalen dat het internet signaal (van
chello) wegviel. Maar na een tijdje bleek dit ook zo te zijn op de laptop
van mijn vader.
Dit is alleen als er e-mails word opgehaald met Microsoft Outlook en niet
als we met Internet Explorer op het internet zitten.
Nu is mijn vraag, ligt dit aan de instellingen van de router / Wlan kaartjes
of ligt dit echt aan het internet van Chello en zou ik dan contact op moeten
nemen met Chello?
--- Einde e-mail ---
Reactie van Draytek:
--- Begin e-mail ---
- controleer via ftp.draytek.nl of je de laatste firmware hebt
- reset de router naar defaults en programmeer eea opnieuw
- De e-mail toepassing probeert nog via een inbel verbinding de e-mail op te halen i.p.v. via een LAN verbinding.
- Interferentie en reflectie. Echter, dit zou niet verklaren waarom e.e.a. met Internet Explorer wel goed gaat en
met Microsoft Outlook niet. Via http://www.draytek.nl/extra/wireless.html vind u o.a. meer informatie over interferentie
en reflectie.
- heb je dezelfde problemen als je de laptop met een kabel aansluit op de router?
- Nog even voor mijn info, wanneer valt de verbinding uit alleen bij ophalen van e-mail of ook bij verzenden, heb je toevallig alleen met Outlook of ook met Outlook Express getest?
--- Einde e-mail ---
Dus ik dit alles uitgevoerd maar hielp niet. Dus ik weer DrayTek mailen:
E-mail van mij naar DrayTek (2):
--- Begin e-mail ---
Het firmware upgraden, resetten en opnieuw instellen van router, alle iterferentie en reflectie mogelijkheden controleren en verwijderen, heeft niet gehoplen. Ook heb ik dit probleem als ik gewoon mijn laptop aansluit met de kabel. Ik heb dit getest met zowel MS Outlook xp als met Outlook express 6.0
Misschien heb ik nog wel wat voor je, want ik heb eens gekeken, maar ik behou wel mijn netwerkverbinding en ook mijn router geeft wel aan dat ik internet verbinding heb (192.168.1.1 --> Online Status) , maar ik kan alleen niets doen op het internet (connecten naar een website, e-mail ophalen ed.)
--- Einde e-mail ---
Ik kwam toen op het idee om op een andere locatie (wel met Chello Classic maar andere modem (com21 (Model: CP2100)) te testen. Maar hier ook hetzelfde probleem.
Ondertussen had ik een andere router van DrayTek opgestuurd gekregen (DrayTek Vigor 2200X) die het wel gewoon doet en nog een andere DrayTek Vigor 2900G die het ook niet deed. Dus ik weer DrayTek gee-mailt
--- Begin e-mail ---
Ik heb de nieuwe geleverde DrayTek Vigor 2900G ook getest, En ben tot de conclusie gekomen dat bij deze router ook telkens het internet wegvalt.
Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de router, tenzij ik iets fout doe met het instellen, maar dat zal haast niet, want de router DrayTek Vigor 2200X die is hetzelfde ingesteld en werkt wel gewoon.
Alles wat ik heb gedaan op de DrayTek Vigor 2900G staat beschreven in het bijgevoegde excel bestandje.
--- Einde e-mail ---
--- Begin excel bestandje ---
http://members.chello.nl/n.roper/got/DrayTekVigor2900G.xls
--- Einde excel bestandje ---
Reactie van DrayTek:
--- Begin e-mail ---
Om verder te kunnen bepalen wat er waar misgaat moeten er wat log bestanden aangemaakt worden (zowel op de 2200X als op de 2900G). Je moet eerst het log wissen in de router, verbinding maken, gaan werken totdat de router vastloopt etc.
1. Open een Telnet sessie naar de DrayTek Vigor 2200X / 2900G
2. Wis de log met het commando: log -F a
3. Maak internet verbinding
4. Na het vastlopen de volgende commando's uitvoeren:
log -w
log -c
--- Einde e-mail ---
Dit heb ik dus gedaan. De resultaten zijn hier te vinden:
--- Begin Telnet logs ---
DrayTek Vigor 2900G: http://members.chello.nl/n.roper/got/2900G.txt
DrayTek Vigor 2200X: http://members.chello.nl/n.roper/got/2200X.txt
--- Einde Telnet logs ---
Dit heb ik naar DrayTek gemailt
Verder heb ik ook nog geen reactie gehad. Maar ik dacht bij mezelf dat jullie eventueel mij zouden kunnen helpen.
Bij deze vraag ik dus ook jullie hulp.
Als jullie wat gegevens missen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Ik heb zelf een kabel van Chello (Chello Classic) met het modem Com21 (Model: CP1100D)
Ik heb dit aangesloten en ingesteld zoals beschreven staan in de handleiding en op het eerste gezicht lijkt alles het te doen. De lan en wlan (secure) werkt alles. Dus ik ga internetten, e-mails ophallen (via MS Outlook Xp) en na 10 minuten doet mijn internet het niet meer. Ik alles nagekeken, maar alles leek het gewoon te doen.
De online status pagina van de router gaf gewoon aan dat de wan status intact was. Dus ik mijn modem en mijn router opnieuw aangezet en alles doet het weer. Maar na 10 minuten ligt alles er weer uit.
Dus ik heb DrayTek gee-mailt.
--- Begin e-mail ---
Vrijdag heb ik de Draytek Vigor 2900G en de twee Vigor 540 ontvangen. De
installatie en alles ging goed. Ik kon zonder moeite met het internet
verbinden. Maar daar begon het probleem.
In eerste instantie leek het zo te zijn dat als ik met mijn laptop mijn
e-mail met Microsoft Outlook wilde ophalen dat het internet signaal (van
chello) wegviel. Maar na een tijdje bleek dit ook zo te zijn op de laptop
van mijn vader.
Dit is alleen als er e-mails word opgehaald met Microsoft Outlook en niet
als we met Internet Explorer op het internet zitten.
Nu is mijn vraag, ligt dit aan de instellingen van de router / Wlan kaartjes
of ligt dit echt aan het internet van Chello en zou ik dan contact op moeten
nemen met Chello?
--- Einde e-mail ---
Reactie van Draytek:
--- Begin e-mail ---
- controleer via ftp.draytek.nl of je de laatste firmware hebt
- reset de router naar defaults en programmeer eea opnieuw
- De e-mail toepassing probeert nog via een inbel verbinding de e-mail op te halen i.p.v. via een LAN verbinding.
- Interferentie en reflectie. Echter, dit zou niet verklaren waarom e.e.a. met Internet Explorer wel goed gaat en
met Microsoft Outlook niet. Via http://www.draytek.nl/extra/wireless.html vind u o.a. meer informatie over interferentie
en reflectie.
- heb je dezelfde problemen als je de laptop met een kabel aansluit op de router?
- Nog even voor mijn info, wanneer valt de verbinding uit alleen bij ophalen van e-mail of ook bij verzenden, heb je toevallig alleen met Outlook of ook met Outlook Express getest?
--- Einde e-mail ---
Dus ik dit alles uitgevoerd maar hielp niet. Dus ik weer DrayTek mailen:
E-mail van mij naar DrayTek (2):
--- Begin e-mail ---
Het firmware upgraden, resetten en opnieuw instellen van router, alle iterferentie en reflectie mogelijkheden controleren en verwijderen, heeft niet gehoplen. Ook heb ik dit probleem als ik gewoon mijn laptop aansluit met de kabel. Ik heb dit getest met zowel MS Outlook xp als met Outlook express 6.0
Misschien heb ik nog wel wat voor je, want ik heb eens gekeken, maar ik behou wel mijn netwerkverbinding en ook mijn router geeft wel aan dat ik internet verbinding heb (192.168.1.1 --> Online Status) , maar ik kan alleen niets doen op het internet (connecten naar een website, e-mail ophalen ed.)
--- Einde e-mail ---
Ik kwam toen op het idee om op een andere locatie (wel met Chello Classic maar andere modem (com21 (Model: CP2100)) te testen. Maar hier ook hetzelfde probleem.
Ondertussen had ik een andere router van DrayTek opgestuurd gekregen (DrayTek Vigor 2200X) die het wel gewoon doet en nog een andere DrayTek Vigor 2900G die het ook niet deed. Dus ik weer DrayTek gee-mailt
--- Begin e-mail ---
Ik heb de nieuwe geleverde DrayTek Vigor 2900G ook getest, En ben tot de conclusie gekomen dat bij deze router ook telkens het internet wegvalt.
Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de router, tenzij ik iets fout doe met het instellen, maar dat zal haast niet, want de router DrayTek Vigor 2200X die is hetzelfde ingesteld en werkt wel gewoon.
Alles wat ik heb gedaan op de DrayTek Vigor 2900G staat beschreven in het bijgevoegde excel bestandje.
--- Einde e-mail ---
--- Begin excel bestandje ---
http://members.chello.nl/n.roper/got/DrayTekVigor2900G.xls
--- Einde excel bestandje ---
Reactie van DrayTek:
--- Begin e-mail ---
Om verder te kunnen bepalen wat er waar misgaat moeten er wat log bestanden aangemaakt worden (zowel op de 2200X als op de 2900G). Je moet eerst het log wissen in de router, verbinding maken, gaan werken totdat de router vastloopt etc.
1. Open een Telnet sessie naar de DrayTek Vigor 2200X / 2900G
2. Wis de log met het commando: log -F a
3. Maak internet verbinding
4. Na het vastlopen de volgende commando's uitvoeren:
log -w
log -c
--- Einde e-mail ---
Dit heb ik dus gedaan. De resultaten zijn hier te vinden:
--- Begin Telnet logs ---
DrayTek Vigor 2900G: http://members.chello.nl/n.roper/got/2900G.txt
DrayTek Vigor 2200X: http://members.chello.nl/n.roper/got/2200X.txt
--- Einde Telnet logs ---
Dit heb ik naar DrayTek gemailt
Verder heb ik ook nog geen reactie gehad. Maar ik dacht bij mezelf dat jullie eventueel mij zouden kunnen helpen.
Bij deze vraag ik dus ook jullie hulp.
Als jullie wat gegevens missen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt