if broken it is, fix it you should
80mb/s maar het is geen hw probleem. Bios heb ik nml niet verandert. (hdd's zijn alle u160, maar hangen aan een u2w controller)mutsje schreef op 09 maart 2004 @ 16:19:
als je opstart wat laat de bios dan zien van de kaart? bij adaptec zie ik bv bij mijn atlas IV 160 staan(adaptec 29160 uw3 kaart) en bij me plextor reader 20
Sandra 2004 zegt: 18mb/s
WTF is er mis?
als je dit niet hebt kan dat voor lage scsi performance zorgen. Ik weet niet of dit in sp1 al is opgelost.
/edit
er is trouwens heel wat over te vinden in de search:
kijk hier eens
[ Voor 65% gewijzigd door twiekert op 21-03-2004 23:38 ]
Nee is geen dynamische disktwiekert schreef op 21 maart 2004 @ 23:36:
windows xp neem ik aan? zijn je schijven dynamic disks? zie control panel > administrative tools > computer management > disk management
als je dit niet hebt kan dat voor lage scsi performance zorgen. Ik weet niet of dit in sp1 al is opgelost.
/edit
er is trouwens heel wat over te vinden in de search:
kijk hier eens
Edit:
Linux doet nu ook erg lang erover..... (ook maar 35mb/s ipv de verwachte 55mb/s)
Dus het zal wel een hardware probleem zijn. Het enige wat ik heb gedaan is laatst een ventilator in de kast gebouwd. Kan het een probleem zijn als de u2w kabel die op bepaalde plekken in elkaar gevlochten is, los ligt en zo storing veroorzaakt?
[ Voor 17% gewijzigd door elgringo op 22-03-2004 00:26 ]
Fujistu MAP (10k, 36,4gb, 8mb cache):

Maxtor 10K3 (10k, 18,2gb, 8mb cache):

Maxtor 20H2 (7k2, 40gb, 2mb cache IDE):

Seagate ST318404LW (10K, 18,3gb, 8mb cache):

Zoals op valt is die ide schijf veel sneller, maar waar ligt dit aan?
Die 10k3 doet normaal zo'n 55mb/s aan begin en rond de 40 bij het eind
Edit: het valt me op dat allen schijfjes niet boven de 40mb/s uit willen komen, die fujitsu is verwer de snelste en het is ook duidelijk te zien dat deze constant wordt "begrend". In de scsi bios staat alles goed (dat ze U2w doen, ed.)
[ Voor 28% gewijzigd door elgringo op 22-03-2004 00:49 ]