Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fancontroller gezocht, 5 --> 12volt

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
Ik ben op zoek naar een fancontroller die:
1. regelbaar van 5 - 12 volt regelbaar is, meer mag ook
2. er goed uit ziet
3. moet zoiezo onderstaande fan kunnen aansturen, maar ik heb nog 7andere fans die ook aangestuurd mogen worden, maar heeft niet hoogste prioriteit
4. prijs is even niet belangrijk (naja niet te gek uiteraard :+ )

Dit zijn de specs van mijn cpu - fan, van een review site, maar volgens mij kloppen ze wel aardig

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~jansen79/delta%20fan.JPG

ik heb al goed onderzoek gedaan, maar ik vind alleen hele suffe, lelijke fancontrollers die aan bovenstaande eisen voldoen.
Ik vind die Aerogate II bijvoorbeeld heel geil, maar die is maar 7 - 12 volt :(
Iemand idee voor een mooie?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Coolermaster Aerogate II :?

oeps, die stond er al tussen, denk niet dat je die laatste 2 volt erg gaat missen. Heb het apparaat zelf ook en bevalt me prima. Is vooral als je gaat slapen er stil.

Nou nog zo'n apparaat voor harde schijven

[ Voor 82% gewijzigd door Cardinal op 09-03-2004 15:49 ]

Verwijderd

Bij die specs van jou staat 'Operating Voltage Range: 7.0 to 13.2VDC'... doet ie het dan wel op 5v??

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58

ScSi

Belg.

Hier vind je anders ook hele mooie: http://inkoopactie.net/ia/k5ms21qz/1/zc2mt3v3

• mad_dog
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:52:
Bij die specs van jou staat 'Operating Voltage Range: 7.0 to 13.2VDC'... doet ie het dan wel op 5v??
ja das zeker een puntje, ik heb nu een coolermaster fanregelunit, zon zwart kastje met enkel 1 draaiknopje dat los in je kast hangt, deze is van 5-11 volt, en als ik knopje helemaal laag zet en opendraai gaat ie steeds harder draaien, dus ik vermoed dat die fan gewoon prima werkt op 5 volt B)

die inkoopactie sunflower controller is zeer geil, maar nergens staat de voltage range, of het aantal watt dat hij verdragen kan (zelfs niet op officiele site 8)7 )

het ozo mooie eigen GOT geeft antwoord op alle vragen:
Die sunflower of hoe ie ook mag heten is maar van 8-12volt

[ Voor 10% gewijzigd door mad_dog op 09-03-2004 16:14 ]

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 20:11
De Enermax Tec Troid A3 heb ik er zelf nu inhangen in een 3,5 inch drive bay. Hij is lekker klein, goedkoop, mooi strak van alluminimum en van 5 tot 12 volt. (edit: helaas maar 2 fans)

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/a3fatr2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/a3fatr2b.jpg

website

Eynstein verkoopt ze: http://www.eynstein.nl/gg/159.html

[ Voor 4% gewijzigd door kiwiplukker op 09-03-2004 19:34 ]

specs

Verwijderd

vondt deze zelf wel leuk,

Sunbeam Rheobus 5,25" zilver of zwart
- regelbaar van 0 tot 12 volt

Mijn rom-drives zijn allemaal bezet :( dus...........
weet iemand misschien een leuke fan-controller voor de 3,5" bay?

Had al eentje bij alternate gevonden trouwens, naamloos 8)7

edit: overheen gelezen: sunflower :D
Maar volgens mij kan die wel van 0 tot 12 voltjes

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 19:55 ]

• kiwiplukker
  • Laatst online: 06-11 20:11
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:44:
vondt deze zelf wel leuk, lekker standaard:

Sunbeam Rheobus 5,25" zilver of zwart

Mijn rom-drives zijn allemaal bezet :( dus...........
weet iemand misschien een leuke fan-controller voor de 3,5" bay?

Had al eentje bij alternate gevonden trouwens, naamloos 8)7
check 2 posts erboven :p

specs

• mad_dog
hmmzzz ze zeggen toch echt op GOT dat die sunflower maar van 8-12volt is, want die ziet er strak uit :9~

die enermax hierboven, die is gewoon lelijk, maar hij klinkt wel effectief :)

ik hoop dat er nog meer suggesties binnenwandelen

enermax ding

hierboven staat btw een link naar een enermax die er goed uit ziet, ze zeggen DC INPUT 5V,12V
zegt dat dat ie van 5-12volt is? B)

Verwijderd

Het kan natuurlijk dat ze het fout hebben maar hier staat toch echt dat die van 0 tot 12 volt regelbaar is :? (Of mijn duits is zo slecht,grote kans :P )

http://alltests.de/hardwa...eam_rheobus/rheobus_1.php

Niet dat deze controller nou zo apart is, er zijn er genoeg met uitgebreidere opties(lcd, temps, fanspeed, etc....)

• mad_dog
idd zeg, das goed nieuws :D
die kan ik altijd nog nemen, maar ik hoop dat ik nog mooiere vind die het ook kan
iig bedankt voor deze tip!!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
de zalman mcp1 heb ik ook, 5-->12v en ziet er cool uit. Je kan het frontje veranderen en heeft 6 kanaalen.
Ben ik zelf heeeel tevreden over :)
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-mfc1.htm

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• mad_dog
El Snorro schreef op 11 maart 2004 @ 09:44:
de zalman mcp1 heb ik ook, 5-->12v en ziet er cool uit. Je kan het frontje veranderen en heeft 6 kanaalen.
Ben ik zelf heeeel tevreden over :)
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-mfc1.htm
Ja die had ik zelf al gezien, maar die kan volgens mij niet :(
1) 4 Channels :Speed adjustment of 3-pin connector type DC fan
..(7W or less) with the Fan speed control knob.
2) 2 Channels :Two-level (+5V, +12V) adjustment of 2-pin
.. connector type DC fan or other electronic device with the
.. toggle switch
kortom, de eerste 4 channels zijn voor de draaiknopjes, en deze zijn maar 7watt...terwijl mijn fan 10watt nodig heeft 8)7
en die andere is toch zon schakelaar, van of 5, of 12....das niet echt genoeg regelbaar

verder ist idd een geil ding :>

• mad_dog
Hopppppa :D
ik zit dus net te kijken naar de "Enermax UC-A8FATR4 (Multifunction Panel)" en ik dacht dat deze dus niet gewoon watt aankon, maar ik dacht ik dubbelcheck t ff, want tis zon geil ding.....blijkt dus 10 watt aan te kunnen. (moest wel veel moeite doen voor ik daar achter was, maar ala)
ik ga dus ff wat reviewtjes pakken, maar het zit er dik in dat ik deze ga kopen :D
thx voor jullie hulp allemaal :)

Verwijderd

Omdat bijna iedereen z'n fanregelingen tegenwoordig kant en klaar koopt, vind ik dit soort topics eigenlijk niks met casemodding van doen hebben.
Fanbusje er in schroeven, stekkertjes vastklikken en klaar.
Het zou eigenlijk in het subforum "produktinfo" moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:05 ]

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
je kunt er altijd eentje zelf maken he
alu plaatje, vier dsp switches (kan effe niet op de goede naam kome), 8 ledjes en wat vindingrijkheid, je komt er zo

if it is not broken, don't fix it!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

volgens mij heb je met een paar potmeter, wat LM 317's fo 350's meer plezier. Als je het dan echt profesioneel wil doen kan het vast ook nog wel met een microcontroller
* virus.elektro vindt het ook maar een beetje nep om een al voorgemaakt produkt in je kast te doen. ik ik vind dat net zoiets als die pre-modded kasten. zit niks van je zelf in. je hebt niks om trots op te zijn

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• mad_dog
virus.elektro schreef op 11 maart 2004 @ 19:25:
volgens mij heb je met een paar potmeter, wat LM 317's fo 350's meer plezier. Als je het dan echt profesioneel wil doen kan het vast ook nog wel met een microcontroller
* virus.elektro vindt het ook maar een beetje nep om een al voorgemaakt produkt in je kast te doen. ik ik vind dat net zoiets als die pre-modded kasten. zit niks van je zelf in. je hebt niks om trots op te zijn
helemaal waar, maar dan moet je wel tijd hebben, en dat heb ik niet zoveel.
daarbij komt dat ik geen die hard (zoiezo niet eigenlijk :+ ) modder ben, en ik al trots ben op mijn zelfgemodde cpu fan en mobofan! (ik weet t, ik ben snel trots :Y) )
Pagina: 1