Toon posts:

Wat raden jullie mij aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds vanochtend met een probleem, er is 1 van mij 2 geheugenreepjes verrot.

Het betreft Kingston ValueRAM DDR266 (en gekocht op 28-2-03, dus net meer dan een jaar oud) Garantie kan NoRRoD mij mssn wel verlenen, alleen zal dit neerkomen op een wachttijd van 3 mnd, aangezien het teruggestuurd moet worden naar Kingston.
Nu kan ik dus echt niet zo lang wachten, dus wat raad men mij aan om te kopen voor geheugen?

Specs:

Asus P4G8x Deluxe
Intel P4 2.4 @ 3.0 (167*18)
(het is een 533Mhz variant van de P4, dus geen 800)

Wat is dus raadzaam om te kopen als nieuw geheugen, aangezien ik 2x 256mb moet kopen (Dual Channel DDR).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 15:32 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Koop er nog twee bij en stuur de andere op? Mits je 4 banken hebt.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
• Kingston HyperX PC3200
• Twinmos BH nogwat (search)
• etc...

Misschien ffies in het grote ddr geheugen topic kijken :)

XXXVI

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Waarom koop je er niet gewoon 1 nieuwe?
Dan stuur je de kapotte op, zet je die er over een maand of 3 weer bij. Heb je mooi veel geheugen en je houdt je dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, was mijn id ook.. Alleen welke ;)
K bedoel, volgens het boekje kan het mobo niet meer aan dan PC2100, maar ik lees op sommige sites dat er wel sneller geheugen in past.. (niet dat je tegenwoordig nog PC2100 kan kopen, maargoed)

Dus wat ik eigenlijk bedoel, is het zinvol om snel geheugen te lopen (lees PC3200 o.i.d) of kan ik beter gewoon voor het goedkoopste gaan, omdat ik het waarschijnlijk er toch niet uit haal..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij je leverancier, in dit geval Norrod, nieuw geheugen kopen en proberen het zo voor elkaar te krijgen dat zij t.z.t. het retour ontvangen geheugen van Kingston tegen een redelijke prijs van jou overnemen.

ARME AOW’er

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Je kunt pc2700 toch gewoon op de snelheid van pc2100 laten draaien? En kingston is wel een goed en betrouwbaar merk. Ook zeker niet te duur. Gewoon zoiets erbij pleuren. Gaat wel goed lijkt me.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Veel verkopers hebben zoiets wat een 13e maand heet!
waarschijnlijk krijg je gewoon een nieuw reepje, ook zit er op registerd geheugen kingston meen ik 5 jaar garantie (weet ik niet zeker) iig is het in nl verplicht om 2 jaar fabrieks garantie te geven
dus een nieuw reepje krijgen moet niet al te moeilijk zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. mijn moederbord kan dus alleen maar het volgende qua DDR - samenstellingen aan:

1 (doet er niet toe welke)
2 (identieke reepjes, aangezien Dual Channel)
4 (2x een identiek paar, dus kan best van 2 verschillende merken zijn, als er maar 2 paren gevormd worden)

Dus dan zou ik er nu 1 los kopen, dan heb ik die over 3 maand weer over :S

Verwijderd

ik raad je aan om een ander topic titeltje te kiezen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik raad je aan merk spul te kopen. Daarenboven raad ik je aan wat reviews te lezen en de search te gebruiken. Geheugen topics te over :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.