Toon posts:

Printer doet het niet naar wens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het eerste topic redelijk onoverzichtelijk werd, zal ik nog eens een goede beschrijving van het probleem geven:

gegevens:
Netwerk: 2 PC's zijn verbonden door middel van een router.
Router: Merk en type van de router is Draytek Vigor 2104P.
Printer: Merk en type van de printer is Canon i560.

De printer is met de router verbonden door middel van een parallelle poort.

probleem:
Het lukt ons beide af te drukken met de printer. Deze moet hiervoor echter wel aanstaan. (De Canon i560 heeft namelijk een automatisch-aan-bij-afdrukken-functie.) Vreemd genoeg lukt het de printer wek zichzelf na 10 minuten uit te zetten. Wanneer het afdrukken niet meteen lukt, trek ik de stekker eruit. Als ik de stekker weer erin stop, drukt de printer gewoon af. Ik krijg overigens altijd de melding "Printer reageert niet", ook als het printen wel lukt. Ik heb bij het afdrukken al eens een afdruk gekregen waar de kleurlagen geel, magenta, cyan en zwart scheef naast elkaar lagen in plaats van op elkaar. Misschien heeft dit met het probleem te maken. Wanneer ik via het scannerprogramma een kopietje maak, krijg ik een blanco vel terug. De scanner hangt overigens gewoon aan 1 van de computers.

Ik hoop dat jullie nu voldoende weten om mij te kunnen helpen en doe dat alsjeblieft, want ik heb geen idee wat nu nog te doen.

Met vriendelijke groet,

Ad.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
is de printer goed geinstalleerd, met de goede drivers?
ondersteunt je router de printer wel?
kan je die functie niet uitschakelen en je printer gewoon altijd aan zetten?

welke andere oplossingen heb je al geprobeert?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
volgensmij werkt die "automatisch-aan-bij-afdrukken-functie" alleen als de printer via USB is aangesloten. Voor de andere problemen zou ik zeggen probeer eens nieuwe/andere printer drivers.

En als je de printer gewoon op de computer aansluit, werkt dan alles wel naar behoren?

[ Voor 22% gewijzigd door Racemol op 09-03-2004 17:11 ]