stereo versterker met digi in (coax)

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stereo versterker, niet zo'n surround gedoe ding, maar wel met een digitale ingang zodat ik via spdiff de boel kan aansluiten op mijn pc. ( a7n8x-e deluxe)

Ik heb al op verschillende sites zitten zoeken maar kan niet een versterker vinden in het lagere prijsklasse niveau die dat bied. Denk dat ik tot zo'n 400-450 eurie wil gaan...

Doordat ik hier niet echt bekend mee ben kan het dus zijn dat ik merken niet ken en daardoor ove rhet hoofd zie, vandaar mijn post.

Heeft iemand misschien een tip ? gebruikt is overigens ook prima hoor...

[ Voor 15% gewijzigd door Gompy58 op 09-03-2004 15:06 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Kijk is naar een 2de hands NAD 118 is wel een voorversterker maar dan heb je wel wat, gebruikt zijn deze wel te vinden voor 300 a 400 Eur

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
uhm..... maar ik moet toch een intregrated versterker zijn, je weet wel vor en eind versterker in een. Corrigeer me maar als ik me vergis hoor, weet er weinig van....

zit nu hier naar te kijken.... op een veiling site

============
Prachtige oerdegelijke versterker van Rotel. Kenners weten wat dat dit een goed merk is! Integrated Stereo Amplifier RA-820, 170 Watts Aansluitingen: Phono, Tuner, CD, T.Monitor, Tape.
============

prijs staat nu op iet svan 65 eurie...

alleen heeft dat ding geen digi in, maar die nad geloof ik ook niet toch ?

[ Voor 55% gewijzigd door Gompy58 op 09-03-2004 15:22 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan ook een versterker met optische ingang nemen en een convertor van coax->optisch gebruiken.
Je komt haast uit bij een tweedehandsje, maar voor het geld kan je net zo goed een goedkope AV-versterker nemen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Kijk hier eens naar; Een harman/Kardon 3550 voor 459,00. Er is ook een 2550 voor 379,00.

AVR 3550: http://www.bestekeus.nl/s...info.php/products_id/2865
AVR 2550: http://www.bestekeus.nl/s...7_74_128/products_id/2847

Beiden met digitale ingangen Dolbty digital/DTS en zelfs MP3.

(Overigens uit onze pricewatch & gebaseerd op goede ervaringen van ondergetekende met dit merk)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 15:27 ]

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
bedankt voor de tip voor die site beste keus, die kende ik nog niet.

die HK, zijn van die 5.1 recieavers. op zich niets mis mee, maar door het lezen in de topics binnen dit forum is me duidelijk geworden dat je meer hebt aan een goede stereo versterker. Om die reden ben ik dus van het 5.1 reciever idee afgestapt.

Om die reden ben ik nu bij een rotel uitgekomen, maar die heeft dus geen digi in. een convert zou een optie zijn.

Vraag me trouwens even hardop af of je een digitale ingag bedoeld voor een cdspeler ook voor dit doel kan worden gebruikt ????

Verwijderd

Gompy58 schreef op 09 maart 2004 @ 15:33:
bedankt voor de tip voor die site beste keus, die kende ik nog niet.

die HK, zijn van die 5.1 recieavers. op zich niets mis mee, maar door het lezen in de topics binnen dit forum is me duidelijk geworden dat je meer hebt aan een goede stereo versterker. Om die reden ben ik dus van het 5.1 reciever idee afgestapt.

Om die reden ben ik nu bij een rotel uitgekomen, maar die heeft dus geen digi in. een convert zou een optie zijn.

Vraag me trouwens even hardop af of je een digitale ingag bedoeld voor een cdspeler ook voor dit doel kan worden gebruikt ????
Euhmm da's leuk die adviezen. Maar ga eens luisteren naar een HK met 5.1. Daarvan zullen je ogen open gaan, en bovendien als je hem dan toch aansluit op deze versterker kan je meteen genieten van bioscoopgeluid bij je AVI's/DivX-en enzo.

Bovendien, hij kan gewoon in stereo-stand hoor. Dan ook heb je voor dit geld een topversterker (zelfs met meer extra's dan je wilt).

PS: Adviezen zijn leuk, maar je kan beter op je eigen oren vertrouwen.

Verwijderd

Ja, en nu kan dus iedereen wel zijn favoriete surroundverstekers gaan aanprijzen maar de TS geeft aan dat hij een stereoversterker wil.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:44:
Ja, en nu kan dus iedereen wel zijn favoriete surroundverstekers gaan aanprijzen maar de TS geeft aan dat hij een stereoversterker wil.
die HK is geen slechte optie, zeker niet, maar idd ik zoek eigelijk een "gewone" stereo versterker... Reden is dat ik eigelijk wel van eenvoud hou, en alle toeters en bellen ws nooit ga gebruiken.

die versterker komt onder m'n tft te staan en po die uithoeken van m'n bureau dus 2 boekenplank boxen, welke dat moet ik nog ff uitvogelen. valt allemaal gewoon niet mee omdat alles zo'n beetje 5.1 georienteerd is.

vroegah....

nb, kan iemand me zeggen of ik wel met deze bedoeling uit de voeten kan met een voorversterker ?????

Verwijderd

Gompy58 schreef op 09 maart 2004 @ 16:07:
[...]
nb, kan iemand me zeggen of ik wel met deze bedoeling uit de voeten kan met een voorversterker ?????
Met alleen een voorversterker kan je natuurlijk geen luidsprekers aansturen. Daar heb je dan ook weer een eindversterker of geintegreerde versterker met pre-ins voor nodig. Vaak heeft een voorversterker wel meer mogelijkheden dan zijn geintegreerde broertje (veeel inputs, digi-in etc.).
die HK is geen slechte optie, zeker niet, maar idd ik zoek eigelijk een "gewone" stereo versterker... Reden is dat ik eigelijk wel van eenvoud hou, en alle toeters en bellen ws nooit ga gebruiken.
Als je van eenvoud houdt kun je iig wel eens naar NAD kijken (www.andbenelux.nl)
Weinig knoppen, meesterlijk design en geweldige kwaliteit.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
okay, ik denk dat ik een seven stevig naar een gebruikte NAD ga zoeken.

overigens misschien dat er iemand kan zeggen of ik een denkfoutje maak,

even er van uitgaande dat ik GEEN digitale ingang in een versterker aantref en dus mijn analoge uit splits en doorzet naar de line-in op de versterker,

waar plug ik dan mijn mic. in. Moet ik die alsnog in mijn geluidskaart prikken of kan die in de versterker worden gezet en vandaar ook worden bediend?

mijn gevoel zegt dat ik die helaas nog steeds in de geluidskaart moet stoppen, hoop echter da dat niet nodig is omdater eenandere uitgang/ingang (mis)bruikt kan worden.

Pagina: 1