Toon posts:

[XP Pro UK] netwerkomgeving corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit probleem al een tijdje, maar wordt er nu wel gaar van. als ik op de andere pc een map deel, en deze wil bereiken via My Network Places, krijg ik steeds de volgende error...

ik gebruik Windows XP Pro UK, en alles werkt verder goed. weet iemand waar die error door komt? me broertjes pc heeft het niet dus of er is iets verneukt in me installatie of mss is er een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://forum.gamers.nl/attachment.php?s=&postid=1076188

Verwijderd

ik zie alleen een rood kruisje............

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor....

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Heb je de rechten op beide pc's wel goed gezet :?
• Weet je zeker dat het netwerk goed fungeerd :?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ja, alles zit goed, het gebeurde d8 ik nadat ik die ene Autopatcher had gebruikt. maar kan niet achterhalen waardoor het kwam.

Verwijderd

kun je de foutmelding misschien ff in de startpost plakken, want ik zie echt alleen een rood kruisje......
en wat is "die ene autopatcher"??

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
en wat als je een andere pc via \\"pc naam"\share probeert te openen, werkt het dan of krijg je dan ook een foutmelding?

Verwijderd

deze mappen worden niet realtime geupdate, als ik op een lan ben geweest staat deze map helemaal vol met snelkoppelingen naar netwerkmappen terwijl ik al lang thuis zit.

Waarschijnlijk is er iets veranderd in je netwerkomgeving en klopt de snelkoppeling gewoon niet meer.

Je moet gewoon even deze snelkoppeling verwijderen en dan handmatig naar de andere pc browsen, dan worden alle snelkoppelingen in deze map weer geupdate

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

kan je ook ff je firewalls uitzetten en dan testen....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
de autopatcher:

http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1067103058

nee, het zijn geen snelkoppelingen naar locaties die niet bestaan. die is het enige wat er inderdaad geshared is.

en wat als je een andere pc via \\"pc naam"\share probeert te openen, werkt het dan of krijg je dan ook een foutmelding? - dan is er niks aan de hand

kan je ook ff je firewalls uitzetten en dan testen.... - maakt niks uit.

even de foutmeldingen uitgeschreven:

The drive or network connection that the shortcut 'target.Lnk' refers to is unavailable

Verwijderd

heb je die autopatcher ook al gebruikt, of alleen geinstalleerd?
check ook even je tcp-ip instellingen.
zelfde subnet, zelfde werkgroep.
bij dns niets raars ingevuld toevallig? misschien een vreemde default gateway ingevuld?
vreemde foutmelding dit. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 17:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:39:
nee, het zijn geen snelkoppelingen naar locaties die niet bestaan. die is het enige wat er inderdaad geshared is.

en wat als je een andere pc via \\"pc naam"\share probeert te openen, werkt het dan of krijg je dan ook een foutmelding? - dan is er niks aan de hand
Wat ik bedoel is dat je snelkoppeling niet meer klopt, dan kan je klikken wat je wil maar dan gebeurt er gewoonweg niks.

Verwijder deze snelkoppeling ff en browse dan handmatig naar die share, dan zou het gewoon weer moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
@ tony_montana666

alle settings goed. anders had ik mss ook problemen gehad met internetten en had ik mss de andere pc helemaal nooit kunnen bereiken

@ hooglandertje

ik heb net ff handmatig snelkoppeling aangemaakt naar SharedDocs (add network place). zelfs dan krijg ik die melding. als ik dan snel 2x op enter ros kom ik wel waar ik wezen moet, maar altijd zit die melding in de weg
Pagina: 1