dilemma, 6 meter non-twisted ethernet of adsl-signaal?

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik moet bij mijn broer nog 6 meter omhoog in de muur, er zit al een draad maar deze is niet twisted. Welk signaal kan hier beter mee omgaan, het ADSL signaal vanaf de telefooncentrale of gewoon een ethernet signaal vanaf het modem? We kunnen namelijk het modem beneden of boven zetten. (splitter zit zowiezo goed beneden bij de ingang)

Mijn eerst ingeving zegt dat het adsl-signaal er beter mee om kan gaan omdat die zowiezo 5 kilometer aan kan. :/

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

ADSL signaal :)
Is namelijk gewoon telefoonverkeer zeg maar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

6 meter platte kabel kan problemen geven, maar meestal zal het prima werken. Ik heb hier 20 meter platte kabel en mijn modem synct gewoon op de volle 2mbit. Als je een 2-8mbit verbinding hebt, zou het een paar honder kbit kunnen schelen, maar niet noemenswaardig en als je een 'kritisch' matig signaal het huis binnen krijgt (bijvoorbeeld als je erg ver van de centrale woont of je telefoonkabel niet al te soepel is), dan kan het problemen veroorzaken.

100mbit door niet twistet pair gaat zowiezo niet werken B)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:40
Ik heb laatst op school een kabeltje gemaakt om een programmeermodule met een print te verbinden, en daarvoor werd RJ45 gebruikt, en een platte kabel. Deze is ongeveer 1 meter lang, en ik kan het verschil al merken in snelheid als ik hem ff als netwerkkabel gebruik (zit op glasvezel>internet, dus de bottleneck is duidelijk in de verbinding van mijn
PC naar de switch/router).
Thuis staat onze modem boven, de telefoonlijn loopt via 2 draadjes niet getwist naar de modem, en ie gaat perfect.

Dus gebruik de kabel voor de ADSL lijn, dan zul je geen probs hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door naftebakje op 09-03-2004 15:45 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Goed dan gebruiken we het stukje voor de laatste meters adsl signaal! Hij zit toch maar 300 meter van de centrale. bedankt!

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg