[amd2800] Instabiel bij >2.3Ghz

Pagina: 1
Acties:

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 19:43

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik heb m'n CPU een heel tijd op 2.28Ghz gehouden, nooit problemen mee gehad, gewoon stabiel.
Maar ik wilde toch wat hoger, dus zette ik hem op 2.30Ghz, maar als ik dat doe loopt m'n PC erg instabiel. [veel dingen lopen vast ed.]
Volgens mij heeft het geen zin om de vcore hoger te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/plaatjes/CPUz.PNG

Asus A7N8X deluxe
1024mb PC2700 dual channel

CPU temperatuur: 38°C
Moederbord: 28°C

Gromba.nl

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je met die plank de Vcore op 1.85 zet in de bios dan zal die proc ergens tussen de 2300 en 2400 doen afhankelijk van de stepping en core.

Dat je systeem niet meer stabiel is ligt hoogstwaarwschijnlijk wel aan de vcore, maar het zou ook je vddr kunnen zijn, aangezien je je mem ook overklokt met wat mhz-jes. Je zult dus nog even wat verder moeten experimenteren en ondertussen prime gebruiken om te kijken of de zaak nog wel stabiel is.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik kan me alleen maar aansluiten bij YoupY ... Waarschijnlijk als je je VCore omhoog gooit kan je nog wel wat verder komen.. gewoon uitproberen.. echt snel stuk zal het er niet van gaan.. Ook je VMem kan nog wel wat omhoog.. blijft hij dan nog fouten geven dan houdt toch een stukje hardware het niet allemaal meer bij ...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 19:43

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Bedankt :)
Dan ga ik verder expirementeren

Gromba.nl