[KPN ADSL] Ruis op de lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Zoals het bericht het al zegt heb ik enorme last van ruis op de lijn. En dit is pas sinds vandaag zo. Terwijl de connectie tot nu toe, ongeveer 4 maanden goed gewerkt heeft.

Mijn aansluiting is als volgt

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will3173/adsl.gif

En de rest is gewoon op de router aangesloten.

Wat heb ik gedaan:

1. Het modem dichter bij het ISRA punt aangesloten -> Geen effect zelfde ruis
2. De splitter vervangen + Modem op 30cm van ISRA punt -> Geen effect zelfde ruis

En dan nu het gekke, als ik dan nu ook gewoon de telefoon op de lijn aansluit zonder splitter heb ik ook een hels kabaal.

Wat is er nu weer aan de hand?

[ Voor 36% gewijzigd door Willems op 09-03-2004 14:14 . Reden: Plaatje inplaats van rommelige tekst! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586

Splitter kapot ?
Ai Ai , niet goed gelezen !

Maar , werkt je ADSL verbinding nog wel ?

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 39586 op 09-03-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
KPN ff bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:18

Zjemm

...

heeft een vriendin van mij ook. nieuwe splitter was geen oplossing.
hebben het probleem nu nog steeds.

internet werkt perfect maar telefoneren is bijna niet te doen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
@ Securman : Gelukkig werkt internet wel, maar er moet niemand bellen want dan valt het uit.

@ Osiris: DIe heb ik gebeld, die hadden de oplossing kabel inkorten, en nieuwe splitter, beide heb ik gedaan en is niet gelukt. Lijn is doorgemeten, was ook niets aan de hand.

@Zjemm: Da's echt balen zoiets, heb je niets meer aan je telefoonlijn. Ik hoop snel een oplossing te vinden, als ik een resultaat heb post ik het wel.

Jullie zijn trouwens erg snel, ik moest nog even het plaatje corrigeren, en ik had al 3 replies! ;)

Nogmaals KPN gebeld, morgen komt er een storingsmonteur even langs. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Willems op 09-03-2004 14:21 . Reden: Moet weer eens Nederlands leren hahah :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou idd gewoon die monteur over laten komen.
Overigens, gewoon ff de kabel tussen modem en splitter inkorten tot max. 2 meter.
Heb je het dan nog ? Dan splitter ertussen uit , heb je het dan nog (wat bij jou het geval is) KPN bellen en die mogen het lekker uitzoeken.
KPN blijft mekkeren dat alles OK is ? Call bij je ISP laten openen en laat hun dan maar lekker bekvechten wie verantwoordelijk is.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
@Koffie ik had de kabel al ingekort tot 30cm :-) En dan blijft het hetzelfde. Dus nu weer lekker naar 12 meter, anders moet ik UTP gaan inslaan. :-) Maar dat doe ik pas als ik in mijn volgende huis woon.

Inderdaad de monteur komt al wel, maar KPN blijft aanhouden dat alles goed is.. De ISP, is planet, dus dat is wat dichter bij huis voor ze. Het lijkt mij erop dat er iets mis is in de centrale.

Ik bedacht me net dat ik ook nog een Copperjet 810 ADSL modem heb liggen, nu heb ik dat aangesloten, en ik ben verbonden via de Copperjet. En helaas, de ruis is er nog steeds. Dus aan de splitter en aan het modem kan het niet liggen. Nou ja, morgen maar even kijken wat de monteur te vertellen heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Willems op 09-03-2004 15:16 . Reden: Test met ander ADSL modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Koffie schreef op 09 maart 2004 @ 14:38:
KPN blijft mekkeren dat alles OK is ? Call bij je ISP laten openen en laat hun dan maar lekker bekvechten wie verantwoordelijk is.
KPN is leverancier van zowel adsl als telefonie, dat maakt in deze dus vrij weinig uit. Maar als we eens gaan lezen, dan zie ik dit staan:
En dan nu het gekke, als ik dan nu ook gewoon de telefoon op de lijn aansluit zonder splitter heb ik ook een hels kabaal.
Je hebt dus gewoon een telefoonstoring en helemaal geen adsl storing, je telefoonlijn ruist als een wilde, zonder dat er een adsl modem of splitter is aangesloten, rechtstreeks op de ISRA. Toch? Dan heeft het ook weinig zin om een ander modem aan te sluiten, als het zonder splitter en modem ruist, dan ruist het met een ander modem ook 8)7.

Test met een ander toestel (misschien is je telefoon gewoon gaar) en als die ook ruist, dan bel je 0800 0407 met dat toestel op, dan horen zij die ruis ook en dan vertel je dat je het zonder splitter, zonder modem, met twee verschillende toestellen, direct met een korte kabel op de ISRA hebt aangesloten en dan vertel je hem dat hij de lijn toch ook hoort ruisen, zelfs als de meting goed is en laat ze dan nog eens met een suggestie komen.

Zo'n lijnmeting is heel leuk, natuurlijk meet je spanning op de lijn, de adsl doet het namelijk en de telefoon ook (al ruist-ie als een wilde), maar als de lijn ruist, dan moet de kpn dat gewoon oplossen. Gewoon proberen wat ik voorstelde (wat je grotendeels al gedaan hebt) en nog een keer bellen en je niet af laten schepen. De adsl afdeling kan iig niets voor je doen met een telefoonstoring...

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 09-03-2004 15:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
Nou... de monteur is geweest, hij heeft de lijn aan deze kant doorgemeten, en daarnaast in de aansluitingen kast gerommeld. De initiele aansluiting in huis is verwijderd, en opnieuw geplaatst. So far so good. Zonder aangesloten modem is de kwaliteit van het signaal vele malen verbeterd. Wanneer ik nu op het internet zit, is er nog steeds een zachte ruis op de achtergrond.

Ga morgen even UTP trekken en het modem met ronde kabel verbinden, dan kijken wat het resultaat is. Ben nog niet echt tevreden, en al 82 euro lichter.

The story goes on!

De ruis is terug in volle glory. Ik heb de storingsdienst nogmaals gebeld, want ik werd een beetje moe van het betalen van 82 euro, voor iets wat niet werkt. Ik ga ze helemaal plat bellen nu, om dit probleem op te lossen. Ik wil een goede werkende telefoonlijn! Ikheb alvast weer een monteur voor tussen 14:00 en 16:00.

[ Voor 26% gewijzigd door Willems op 11-03-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
De problemen gaan door, heb nu heb ik alle zut beneden aangesloten, maximaal 1 meter kabel. En de monteur komt om 14:00. Heb later zelfs disconnects gehad enz op mijn ADSL verbinding. Ik snap er helemaal niets meer van. Die lui zijn te moe om even in de centrale te gaan kijken! Ze willen niet eens hebben dat ik zeg dat ze daar maar even iets moeten controleren! Terwijl het waarschijnlijk gewoon even de modem aan hun kant verwijderen is, en vervangen of opnieuw plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt die ruis dus ook als je geen adsl apparatuur hebt aangesloten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586

verkeerde type splitter? EEn ISDN spliiter ipv analoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Nou wat wij dus hadden is problemen met de telefoonlijn, wij kregen sommigen telefoontjes gewoon niet door. Belde er iemand, was dat bij ons niet te horen.

Wij alles nagekeken, andere telefoon, lijn, etc. en daar was alles goed. KPN gebeld en die deden een lijntest, alles was goed dus het zou bij ons moeten liggen. Nog een keer alles nagekeken en opnieuw KPN gebeld dat alles hier ok was. Eindelijk een afspraak gemaakt met een monteur, als hij iets hier zou vinden dan moesten we het betalen, anders niet natuurlijk. Wat denk je? Niets te vinden. Dus het moest bij hun liggen, alles nagekeken en ze hadden bij het omzetten van ISDN naar analoog ergens de lijn in een oude poort (kapotte) gedaan (vraag niet naar de details). Kwamen we erachter dat het nog niet werkte, weer bellen natuurlijk en na veel gezeik (toch wel) weer een monteur geregeld. Bleek dat er hier in de buurt met de aansluiting in de kast iets fout was. Hij geregeld in dat kastje (andere poort) en nu doet het het weer uiteindelijk!

Moraal van dit verhaal, geloof KPN niet, doen alleen maar een lijntest (wat volgens mij niks zegt) en blijf bellen als het fout is en laat je dus niet afschepen. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat het bij jou alles goed zit.

Succes nog!

p.s. sluit ook even de telefoon direct op de binnenkomende lijn om te weten of het bij jou binnen fout zit of bij de binnenkomende lijn (KPN dus).

p.p.s. zie ook JvS dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 11-03-2004 13:24 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475

Mijn oma had laatst geen lijn meer.
Heb zelf alles nagemeten binnen en alles was prima na de isra.(ook andere telefoon geprobeerd.)
Dus KPN gebeld en monteur op bezoek gehad en aangezien het bij KPN lag dus kostenloos gerepareerd.
Als het bij jou ook aan KPN ligt dan zou ik heel snel die 82€ terugvragen,
immers er is na het israpunt niets fout.
Alles na isra =>voor eigen rekening.
Voor/in isra =>rekening KPN, ook (voorrij)kosten van de monteur!!!
Die lijntesten stellen niets voor, ze meten alleen of die lijn intact is.
PS. hoort dit niet in I&T?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 56475 op 11-03-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inmiddels denk ik dat deze idd beter tot zijn recht komt in IT

Move NT > IT

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
Inderdaad de monteur is weer geweest, en heeft nu vanuit de centrale gemeten. En inderdaad een fout gevonden. Toen is hij weer bij mij thuis gekomen en heeft met een groot geel apparaat gemeten. En daarmee vertelde hij mij dat de fout aan de zijde van KPN zat, op een afstand van 27 meter van mijn huis.

Ik heb gelijk de KPN gebeld om de 82 euro terug te eisen omdat de eerste monteur niets heeft uitgevoerd en gewoon maar iets heeft zitten rommellen.

@JvS: Ja die ruis is altijd, lijkt wel of ze digitale signalen hebben proberen te versturen.

@Securman: Nee hoor twee goede splitters, zijn allebei voor telefonie, en werken perfect, ze hebben ook alleen maar RJ11 aansluitingen. Éentje was meegeleverd door KPN de andere bij MyCom gekocht. Maar die ga ik vrolijk terugbrengen 12,50 is best veel voor iets wat je niet gebruikt.

@Ruzor: Inderdaad die lui van KPN zijn vreselijk irritant, of er nooit iets fout kan aan hun systeem, en daarna nog lekker dure rekeningen met voorrijkosten van 45 euro ex. btw.

Inderdaad KPN gaat lekker niet die 82 euro afschrijven hahah.

PS: Inderdaad past eigenlijk beter in Internet en Telefonie, maar het is ook KPN netwerk troubles! :-)

Nog even een toevoeging, kijk ze eens lekker graven!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will3173/lekkergraven.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Willems op 11-03-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
En ja hoor, nog steeds is het probleem niet opgelost, er is inmiddels een meter of 12 kabel van de PTT vervangen, alle storingsdiensten, van gas water en licht waren ook standby enz. e nog steeds heb ik last van ruis op de lijn...

Dit is mijn connection log uit de speedtouch 510:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will3173/kpnadsl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Je bent iig al een stuk verder dat het probleem niet bij jou ligt maar bij KPN... kunnen ze je niet gewoon op een andere aansluiting sluiten in de centrale? (of praat ik nou onzin?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
Nou waarschijnlijk is het nu opgelost, ben benieuwd. In het ISRA punt was een draadje van de KPN niet goed aangesloten. Eveneens heeft de monteur die vandaag is geweest de kabel van de eerste telefoonlijn omgewisseld met de tweede lijn. Hij vertelde mij dat het niet mogelijk moet zijn, maar hij dacht dat er overspraak was binnen de telefoonkabel van een ADSL verbinding van de buren of zo.

Nou de snelheid is nu stukken hoger merk ik. Maar laten we het maar even aanzien, over een week post ik een final result hoop ik! :-)

Moraal van het verhaal blijven bellen, KPN levert telefonie dus dat hebben ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Ik had exact hetzelfde probleem 8 maanden probleemloos adsl en telefonie.

kreeg ik opeens ook die rare ruis in me telefoonlijn, en adsl bleef t wel gewoon doen.

heeft een week geduurd, 4 monteurs, volgens mij sturen ze eerst de noob want die gast voerde geen hol uit en was opeens weg zonder wat te zeggen :?, de 2e en was ook niet echt snugger had ik t idee, de 3e zei dat die een nieuwe afspraak maakte, omdat hij er verder niets aan kon doen.

de 4e man was een wat oudere kerel, waarvan je zag dat ie wist wat ie aan t doen was, met 1 of ander infrarood ding checkde die me lijn achter de muren vanaf t isra punt. en kwam uit op een draadbreuk die die gefixed heeft.

achja iets van 82 euro armer, deed alles t weer.
Maar hoe zoiets spontaan heeft kunnen gebeuren :?

Blijf t nog steeds vreemd vinden, we wonen al 20 jaar in dit huis zonder ooit een probleem gehad te hebben met de telefoon, hebben we adsl krijg je dit probleem opeens, toeval of niet ik weet t niet.

Dit voegt opzich niets toe aan t topic, maar toch wel leuk om even te vermelden.

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 15-03-2004 12:22 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11272

Ik had ongeveer 't zelfde probleem, de telefoon leek op het eerste gezicht goed te werken, maar de andere kant van de lijn hoorde voornamelijk ruis als de adsl modem aan stond. Eerst alles geprobeerd om uit te sluiten dat het aan de apparatuur lag: een andere splitter en modem gebruikt, probleem was er nog steeds. Ook zo dicht mogelijk bij het isra punt alles aansluiten haalde niets uit.. Ik heb toen maar de storingsdienst van KPN gebeld, toets 4 voor ADSL gedaan, maar die gast aan de andere kant van de lijn was niet echt gewillig om te helpen. Hij weigerde om de storing naar de 2e lijn te escaleren omdat ik BBNED had en geen KPN ADSL. Toen nog maar een keer gebeld en op het toetsje voor TELEFOON storingen gedrukt. Die man vroeg of ik de stekker van de telefoon er uit wilde trekken, zodat hij de lijn door kon meten. Ik werd op mijn mobiel terug gebeld, en hij vertelde mij dat hij kon zien dat er wat in de centrale verkeerd zat. Dat was dus allemaal vandaag, en morgen komt er een monteur om de storing in de centrale op te lossen.

ik hou me fingers crossed, maar ik heb er goede moed in dat het probleem daadwerkelijk morgen verholpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Ik neem aan dat je snelheden op het modem ook niet kloppen wanneer je verbinding hebt. Vanwege je ruis.

Ik heb zelf ook ruis op mijn lijn gehad,kreeg max 2300 kbit ipv 4096 (training op mijn modem).

Monteur heeft lijn met spectrometer door gemeten en zag een 2e ADSL lijn op mijn lijn :|

Gelukkig was het probleem dat mijn aansluiting in het wijkkastje niet goed vastzat en storing veroorzaakte met een andere lijn waar ook ADSL op zat.

Nadat mijn lijn weer fatsoelijk vast gesoldeerd was, kreeg ik weer mooi 4096.

Mogelijke andere oorzaken zijn: "plaat" in de centrale die defect is, aansluiting in centrale die niet goed zit, aansluiting in wijkkastje die niet goed zit. Ergste geval is dat een kabel schade heeft en stoort halverwege de centrale en jouw aansluiting thuis.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

vraag meteen aan KPN of je een ander koperpaar kan krijgen! meestal helpt dat zeer goed in zulke gevallen! Ruis kan komen doordat opeens meerdere mensen DSL hebben genomen en dus op de kabels met elkaar gaan praten! cross-talk!

Deze dingen kan je meten met idd dat gele apparaat!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 19-12-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79087

Had net exact hetzelfde:

nooit iets van ruis gehad... en spontaan midden in een gesprek: boem ruis... ruis en nog eens ruis.... (wel zacht, maar duidelijk aanwezig)..

modem eruit, geen probleem
modem erin (je hoort op je telefoon gewoon dat hij erin geprikt wordt en verbinding begint te zoeken en vervolgens: ruis!)..

heb net de modem er even 3 uur uitgehad (lekker kraakloos lijntje dan, had even zin om te bellen :)... en er weer ingestoken.. weg ruis....

Wat zou er kapot zijn? (modem = topcom wireless, half jaar... adsl = zonnet family (da's versatel)... splitter van versatel over POTS verbinding). Lijntje = van woningbouw schat ik in... die lag er al en heb hier alleen een gaar ding (aansluitpunt) in de muur.
Pagina: 1