Storing door beeld bij Kiss DP-450

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 16:54
Ik heb al een tijdje een Kiss DP-450 en ben er zeer tevreden over. Laatst kwam ik er alleen achter dat het beeld van het kanaal waarop mijn tv staat door het beeld van mijn film heen stoort.

Even een voorbeeld voor de duidelijkheid:
Mijn TV staat op kanaal 1 (nederland 1). Ik zet de DVD speler aan en automatisch springt mijn TV naar het AV kanaal. De film begint, maar er zit een lichte storing door het beeld. In die storing kan ik bijvoorbeeld de ondertiteling van het programma op kanaal 1 herkennen.

Als ik een ander kanaal kies, wordt mijn storing dus ook anders. De enigste oplossing die ik heb gevonden is steeds voordat ik een DVD of DivX ga kijken mijn TV op een "leeg" kanaal te zetten.

De storing is heel weinig, vandaar dat ik het nu pas opgemerkt heb (heb em al een paar maanden), maar nu ik het weet is het erg irri. Zelfde irritatie als bij een "missing pixel" zeg maar.

Ik gebruik de meegeleverde RGB scart kabel voor de DP-450. En ik heb een sony trinitron TV (KV14LT). Verder zit er niets behalve de kabel op mijn TV aangesloten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen of hoe ik er achter kan komen waar het probleem ligt? Persoonlijk denk ik dat het of de TV of de scart kabel kan zijn. Maar het zou ook aan de DVD speler kunnen liggen.
edit:
TV is een KV14LT. Het is een klein TV'tje (14 inch) maar hij staat dichtbij, dus dat is niet zo erg.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 09-03-2004 14:10 . Reden: type TV er bij ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het probleem zit hem vaak in de TV zelf. Er zit intern een switch die het juiste signaal doorstuurt maar blijkbaar lekt er wat informatie van het TV-gedeelte in het uitgangssignaal. Je kan er weinig aan doen, behalve idd een leeg/zwart kanaal gebruiken.

Senile! Senile Oekaki

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 16:54
Hmmzz, ik ben bang dat je gelijk hebt. Ben nog even aan het expirimenteren geweest:

1- Heb nog wat andere scart kabels gebruikt (dikke en dunne) met het zelfde resultaat.
2- DVD speler bij mijn Pa aangesloten; geen storing.

Het probleem zit dus niet in de kabel en niet in de DVD speler. Laatste wat over blijft is de TV. En dat was zo'n beetje de beste die in dat formaat te krijgen was. :(

* -Mous- gaat dan maar sparen voor een TFT TV'tje...